Då har man inhandlat en yoshipipa ist för det gamla taylormadet.
Riktigt bra blev det, gött ljud också
tycker det ser ovanligt snyggt ut, bra val, fick du me en DB-killer??
Nej fick ingen db killer med. Fick du?
Vad ALLT är krångligt på denna hoj. Skulle ta bort backspegeln ikväll men den blir hängande i elsladden och någon kontakt inom synhåll finns inte.
Sidokåpans tre delar var ju oxå en rolig grej att ta isär. Engångs snäppfästen som är omöjliga att få isär! Nä detta är ingen hoj man plockar av grejorna på bara för att det är skoj.
Tror jag börjar hata Suzukis plastkonstruktörer så smått
Vad ALLT är krångligt på denna hoj. Skulle ta bort backspegeln ikväll men den blir hängande i elsladden och någon kontakt inom synhåll finns inte.
Sidokåpans tre delar var ju oxå en rolig grej att ta isär. Engångs snäppfästen som är omöjliga att få isär! Nä detta är ingen hoj man plockar av grejorna på bara för att det är skoj.
600 mila service precis gjord och då upptäcker man läckande packbox på höger framgaffel.
Garantin gick ut i mars så jag får byta själv .
Ingen som har eller haft liknande problem? Ska ju hålla längre än 600 mil tycker man.
Packboxar fram håller max en säsong om du åker mycket bakhjul. Det vanliga är att de går slut mitt i sommarn när man vill åka
Nu är jag gammal och mogen så numera behöver det bara bytas på vintern isamband med gaffelgenomgång.
hej på er.. köpt ny gixxer 1000 nu k9, finns det ingen tråd om dom ännu? någon som vet?
om någon har lösningen på styrdämparen som jag har bytt ut, =)
Här har ni en liten guide till hur man enklast monterar av och på ett hjul på en gixx k7.
1. Lossa hjulmuttern och ta av mutter+bricka+kedjesträckarklossen.
2.När alla 3 är borta kan man rulla av kedjan. Detta gör att det blir svinenkelt att dra ut hjulaxeln. Tar man inte bort klossen för kedjesträckningen så kan man inte rulla av kedjan och då måste man kämpa mycket mer för att få ut axeln.
3.Ta ut hjulaxel och hjulet e löst.
4. pilla inte på bakbromsen.
Återmontering
1. Sätt distanserna på plats.
2. Foten under hjulet.
3. Släng kedjan på rätt sida om distansen.
4. Fingra lite mellan bromsbeläggen innan du skjuter hjulet i läge.
5. I med hjulaxeln.
6. Rulla på kedjan.
7. På med kedjesträckarkloss+bricka+mutter.
8. Dra åt med 20st mjölkpakets vikt med ett halvmeters nyckel.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|