Kuben
Cementarsel Mc
Någon som vet vad som behövs för att släcka FI lampan om man har tagit bort lambdan?
Har du pc3:a??PÅ min satt dom dit en bygling vid kontakten till lambdan.
Någon som vet vad som behövs för att släcka FI lampan om man har tagit bort lambdan?
Har du en orginal framskärm i bra skick är jag intresserad.
Funderar på att sälja mina orginaltillbehör men har ingen anning om vad som är rimligt pris för grejerna.
Sakerna som det berör är ljuddämparna, skylthållaren, rutan, fotpinnarna och sadeln till passageraren.
Tycker det gick smidigt att få bort bakhjulet...
Bara att ta bort axeln, bort med bromsok (som sitter med snabbfäste) och bort med hjulet! Tar inte en minut...
Funderar på att sälja mina orginaltillbehör men har ingen anning om vad som är rimligt pris för grejerna.
Sakerna som det berör är ljuddämparna, skylthållaren, rutan, fotpinnarna och sadeln till passageraren.
Har för mig att jag gav ca:2000:- för den.Hej
Vad får man räkna med att betala för 600 mils servicen?
Har dubbel uppsättning orginal pipor, kat och skylthållare så jag tänkte försöka sälja den ena uppsättningen vad kan man tänkas få för detta?
Här har ni en liten guide till hur man enklast monterar av och på ett hjul på en gixx k7.
1. Lossa hjulmuttern och ta av mutter+bricka+kedjesträckarklossen.
2.När alla 3 är borta kan man rulla av kedjan. Detta gör att det blir svinenkelt att dra ut hjulaxeln. Tar man inte bort klossen för kedjesträckningen så kan man inte rulla av kedjan och då måste man kämpa mycket mer för att få ut axeln.
3.Ta ut hjulaxel och hjulet e löst.
4. pilla inte på bakbromsen.
Återmontering
1. Sätt distanserna på plats.
2. Foten under hjulet.
3. Släng kedjan på rätt sida om distansen.
4. Fingra lite mellan bromsbeläggen innan du skjuter hjulet i läge.
5. I med hjulaxeln.
6. Rulla på kedjan.
7. På med kedjesträckarkloss+bricka+mutter.
8. Dra åt med 20st mjölkpakets vikt med ett halvmeters nyckel.
Måste ju tillägga att Muttern e en 36mm
Å finns nog inte i så många vanliga Hylsnyckelsatser...
Fram hjulet e det ju 25mm insexxi.
Kan ju oxå va bra å veta
Bara så man vet innan man ska gå påt å skruva lite
Hejsan har precis blivit ägare till en blå/vit 1000 K8.
Har lite frågor om system hel/halv filter och Powercomander PCIII.
det är en ny (0Mil)
Det sitter på den ett helsystem Yoshimura titan med dubbla ut blås.
Är inte orolig att kraften inte ska räcka till i original utförande.
men det satt på.
Behöver jag sätta på den pcIII och k/n filter nu eller kan jag köra den som den är?
Har läst igenom tråden och förstått att det finns en rädsla för att den kommer gå för magert.
Vad ligger pcIII + filter i pris?
Är det lika bra och sätta på det på en gång?
Sen söker jag lite lull-lull och undrar om ni har några bra sidor.
Skylt hållare.
Krasch puckar Ram hjul+ sving.
Och självklart priser.
Sen men inte minst.
Hur är det med däcken är det lika bra att byta dom innan jag tar ut den från affären?
Är dom så jävla dåliga att en halv rädd kille som precis klotat och därför kommer att köra väldigt försiktigt kommer märka av släpp tendenserna?
Och självklart bilder
Hojen på bilden har inte helsystem då katen sitter kvar. För säkerhets skull hade jag bänkat den och
mappat om originalboxen, då den går snålt redan original. Har du gott om pengar så är ju PC och bänkning ett bättre alternativ om det görs ordentligt, men inte per automatik. Skall du inte pressa den på bana så duger originaldäcken att köra med. Skylthållare, puckar m.m har Valtermoto.
Grattis till en kanonhoj
Går det verkligen att göra det? mappa om orginalboxen alltså, pratade med Carlbarks i dag och verkstadskillen där sa att man var tvungen att köpa PC för att kunna mappa om.
Priset för PC och mappning låg på ca 6500:-
Byt verkstad.
Originalboxen går att mappa om i low, mid & high rpm... alltså inte en parameter/100rpm, men i realiteten obetydligt sämre, med en programeringsenhet som jag tror Yoshimura tagit fram. Har även för mig att Suzukis originalboxar varit om-mappbara i många år...
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|