GSX-R 1000 K7-tråden

PortaHO

Ju yoku go o seisu
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Bns
Hoj
kawa 250 -07
Brister och garantiärenden

Halloj

Jag har suttit och försökt mala igenom alla sidor i tråden men ögonen går i kors.

Är det någonting man bör vara observant på hos en K7 som gått ca:700mil.
Läste något om saker som skulle fixas på garantin? Finns det några andra brister man bör vara uppmärksam på?

Tack och :Bugar

/Mattson
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
fotbroms tappar tryck

Nån mer än jag som har märkt av fenomenet att fotbromsen tappar trycket trots att jag luftat efter konstens alla regler?? Kanske håller ett par timmar sen så är trycket borta, en polare har exakt likadana symptom

Dags för en ny pump kanske!!
 

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Tycker det gick smidigt att få bort bakhjulet...
Bara att ta bort axeln, bort med bromsok (som sitter med snabbfäste) och bort med hjulet! Tar inte en minut...
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Funderar på att sälja mina orginaltillbehör men har ingen anning om vad som är rimligt pris för grejerna.

Sakerna som det berör är ljuddämparna, skylthållaren, rutan, fotpinnarna och sadeln till passageraren.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Har du en orginal framskärm i bra skick är jag intresserad.
 

Hudik

Guest
Funderar på att sälja mina orginaltillbehör men har ingen anning om vad som är rimligt pris för grejerna.

Sakerna som det berör är ljuddämparna, skylthållaren, rutan, fotpinnarna och sadeln till passageraren.

Spar det tills du ska sälja hojen..
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Last edited:

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Funderar på att sälja mina orginaltillbehör men har ingen anning om vad som är rimligt pris för grejerna.

Sakerna som det berör är ljuddämparna, skylthållaren, rutan, fotpinnarna och sadeln till passageraren.

Ska du sälja hojen nån gång så e det bra om du har alla prylar kvar:va
 

Birka480

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7
Hej

Vad får man räkna med att betala för 600 mils servicen?

Har dubbel uppsättning orginal pipor, kat och skylthållare så jag tänkte försöka sälja den ena uppsättningen vad kan man tänkas få för detta?
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Här har ni en liten guide till hur man enklast monterar av och på ett hjul på en gixx k7.

1. Lossa hjulmuttern och ta av mutter+bricka+kedjesträckarklossen.

2.När alla 3 är borta kan man rulla av kedjan. Detta gör att det blir svinenkelt att dra ut hjulaxeln. Tar man inte bort klossen för kedjesträckningen så kan man inte rulla av kedjan och då måste man kämpa mycket mer för att få ut axeln.

3.Ta ut hjulaxel och hjulet e löst.

4. pilla inte på bakbromsen.

Återmontering

1. Sätt distanserna på plats.

2. Foten under hjulet.

3. Släng kedjan på rätt sida om distansen.

4. Fingra lite mellan bromsbeläggen innan du skjuter hjulet i läge.

5. I med hjulaxeln.

6. Rulla på kedjan.

7. På med kedjesträckarkloss+bricka+mutter.

8. Dra åt med 20st mjölkpakets vikt med ett halvmeters nyckel.



Måste ju tillägga att Muttern e en 36mm:tummenupp
Å finns nog inte i så många vanliga Hylsnyckelsatser...
Fram hjulet e det ju 25mm insexxi.
Kan ju oxå va bra å veta:tummenupp
Bara så man vet innan man ska gå påt å skruva lite
 

rsl

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7
Någon som vet vart jag kan hitta ett racefit growler system till min k7a? pris?
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Hejsan har precis blivit ägare till en blå/vit 1000 K8.

Har lite frågor om system hel/halv filter och Powercomander PCIII.

det är en ny (0Mil)
Det sitter på den ett helsystem Yoshimura titan med dubbla ut blås:tungan.

Är inte orolig att kraften inte ska räcka till i original utförande.
men det satt på.

Behöver jag sätta på den pcIII och k/n filter nu eller kan jag köra den som den är?

Har läst igenom tråden och förstått att det finns en rädsla för att den kommer gå för magert.
Vad ligger pcIII + filter i pris?
Är det lika bra och sätta på det på en gång?

Sen söker jag lite lull-lull :yoparty och undrar om ni har några bra sidor.
Skylt hållare.
Krasch puckar Ram hjul+ sving.
Och självklart priser.

Sen men inte minst.
Hur är det med däcken är det lika bra att byta dom innan jag tar ut den från affären?
Är dom så jävla dåliga att en halv rädd kille :gnissla som precis klotat och därför kommer att köra väldigt försiktigt kommer märka av släpp tendenserna?

Och självklart bilder
:banana:banana
 

Bifogat

  • Min nya...jpg
    Min nya...jpg
    112.8 KB · Visningar: 85
  • Min nya 2....jpg
    Min nya 2....jpg
    121.4 KB · Visningar: 88

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Hejsan har precis blivit ägare till en blå/vit 1000 K8.

Har lite frågor om system hel/halv filter och Powercomander PCIII.

det är en ny (0Mil)
Det sitter på den ett helsystem Yoshimura titan med dubbla ut blås:tungan.

Är inte orolig att kraften inte ska räcka till i original utförande.
men det satt på.

Behöver jag sätta på den pcIII och k/n filter nu eller kan jag köra den som den är?

Har läst igenom tråden och förstått att det finns en rädsla för att den kommer gå för magert.
Vad ligger pcIII + filter i pris?
Är det lika bra och sätta på det på en gång?

Sen söker jag lite lull-lull :yoparty och undrar om ni har några bra sidor.
Skylt hållare.
Krasch puckar Ram hjul+ sving.
Och självklart priser.

Sen men inte minst.
Hur är det med däcken är det lika bra att byta dom innan jag tar ut den från affären?
Är dom så jävla dåliga att en halv rädd kille :gnissla som precis klotat och därför kommer att köra väldigt försiktigt kommer märka av släpp tendenserna?

Och självklart bilder
:banana:banana

Hojen på bilden har inte helsystem då katen sitter kvar. För säkerhets skull hade jag bänkat den och mappat om originalboxen, då den går snålt redan original. Har du gott om pengar så är ju PC och bänkning ett bättre alternativ om det görs ordentligt, men inte per automatik. Skall du inte pressa den på bana så duger originaldäcken att köra med. Skylthållare, puckar m.m har Valtermoto.

Grattis till en kanonhoj:tummenupp
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Hojen på bilden har inte helsystem då katen sitter kvar. För säkerhets skull hade jag bänkat den och
mappat om originalboxen, då den går snålt redan original. Har du gott om pengar så är ju PC och bänkning ett bättre alternativ om det görs ordentligt, men inte per automatik. Skall du inte pressa den på bana så duger originaldäcken att köra med. Skylthållare, puckar m.m har Valtermoto.

Grattis till en kanonhoj:tummenupp

Går det verkligen att göra det? mappa om orginalboxen alltså, pratade med Carlbarks i dag och verkstadskillen där sa att man var tvungen att köpa PC för att kunna mappa om.

Priset för PC och mappning låg på ca 6500:-
 

Robz

Guest
Går det verkligen att göra det? mappa om orginalboxen alltså, pratade med Carlbarks i dag och verkstadskillen där sa att man var tvungen att köpa PC för att kunna mappa om.
Priset för PC och mappning låg på ca 6500:-

Byt verkstad. :krama
Originalboxen går att mappa om i low, mid & high rpm... alltså inte en parameter/100rpm, men i realiteten obetydligt sämre, med en programeringsenhet som jag tror Yoshimura tagit fram. Har även för mig att Suzukis originalboxar varit om-mappbara i många år... :tummenupp
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Byt verkstad. :krama
Originalboxen går att mappa om i low, mid & high rpm... alltså inte en parameter/100rpm, men i realiteten obetydligt sämre, med en programeringsenhet som jag tror Yoshimura tagit fram. Har även för mig att Suzukis originalboxar varit om-mappbara i många år... :tummenupp

Jag får höra vad dom säger,


inget som har tips eller kanske rent av säljer ett slip-on /helsystem? gärna ett Yoshi tri oval carbon.
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Tänkte höra lite med er andra som har K7 hur era går i motorn, jag tycker min rasslar,tickar o knackar o speciellt när den är kall o man åkt en liten bit o sen stannar då hör man att de knackar i den men de försvinner sen när den blir varm.
Min har bara gått 400 mil men jag tycker den har varit så sen jag köpte den då hade den gått 200 mil.
Har alltid haft honda förut o senast cbr1000rr o den gick också ganska hårt i gången men jag tycker gixxern är väldigt rasslig. Men jag kanske bara inbillar mig.
Skulle bara va roligt o höra era åsikter om era maskiner.:)
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top