GSX-R 1000 K7-tråden

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Gav ca 1500 för 100 mila servicen på Sulas Mc i Uppsala tog en timme, grymt trevliga och bra människor där.


Vad är det för skillnader mellan Yoshimura´s Japan och USA modeller?? har beställt ett av Japanmodell, avgaskrav ljudnivåer mm??


Ringde Sulas i förra veckan och då ville dom ha 2200:- för 100mila servicen:confused:.

Så jag tog och kontakt med ProStreet i Tullinge.
Grymt bra servis och jag betala strax över 1500:yoparty

Dom hjälpte mig även att ställa in dämparna på hojen utan att ta nått extra.
Kan bara säga att det är dit jag kommer att vända mig i fortsättningen:tummenupp
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Ringde Sulas i förra veckan och då ville dom ha 2200:- för 100mila servicen:confused:.

Så jag tog och kontakt med ProStreet i Tullinge.
Grymt bra servis och jag betala strax över 1500:yoparty

Dom hjälpte mig även att ställa in dämparna på hojen utan att ta nått extra.
Kan bara säga att det är dit jag kommer att vända mig i fortsättningen:tummenupp

det var samma pris jag fick när jag ringde dom... men på plats tyckte dom kanske synd om mig för att jag åkt drygt 10 mil i spöregn för att serva den där, :rolleyes:
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
det var samma pris jag fick när jag ringde dom... men på plats tyckte dom kanske synd om mig för att jag åkt drygt 10 mil i spöregn för att serva den där, :rolleyes:

Knepig inställning av en firma:va
Tycker inte det låter speciellt proffsigt av en etablerad firma.
Tur för dig att dom ändra priset och att du är nöjd.:tummenupp
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Vet att jag tog upp det här för ett tag sen men nu är det aktuellt igen.

Det hörde av sig en firma till mig som köpt min kraschade hoj av försäkringsbolaget och undrade om jag ville sälja orginaltillbehören eftersom jag har kvar dom, vad kan man begära för orginalsystemen rutan passargerarkutsen skylthållaren fotpinnararna verktygsväskan? och sedan ville dom ha serviceboken också.

förslag?
 

kenogixxer

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2008
Ort
Ulricehamn
Hoj
2007, Suzuki, gsxr 1000
Mappning

Hallå.
När jag köpte min k7 med slipon och kat ersättare så märkte jag att den puffade lite när jag släpper gasen. Jag köper en pc3 och bänkar/mappar den på rg engineering i Falkenberg. Det visar sig att den har gått för snålt och det är inte riktigt bra och efter att all mappning gjorts så hade han ökat effekten med 9hk från 168hk till 177hk på bakhjulet plus att den svarar bättre på gasen och att registret blev "skönare" så svaret på din fråga är att mappa den så fort du kan och gör det hos någon som kan det.
Lycka till
Hallå allihopa. :hej

Var iväg förra veckan och handlade mig en K7. Har nån liten fråga jag fortfarande är lite kluven på (efter 67 sidors läsning). :)

Min är svensksåld. Hur är det med garantin på Sukka ? Har jag fortfarande nån kvar vid 1100 mil ? Den är servad enligt bok men såg att 600 mils servicen gjordes vid 750 mil :va. Känns som 150 mil över rekommendation är jättemkt över gränsen för att garantin ska gälla om det händer nåt ?

Sen är det detta eviga snack om mappning eller inte mappning. Sitter slip-on och katersättare på den och vet inte hur länge den gått så.
Har tänkt att handla PC och filter men kanske inte på studs då det trots allt kostar en slant. Men är det bara dumsnålt att inte göra det direkt ? Har ju ett originalsystem och kat ligger men det är mot mina principer att våldta min hoj med nåt så gräsligt :rolleyes:

Är det någon som har erfarenhet av X-tre ? Tänkte om nån vet lite mer ingående hur den funkar. Såg att dom sålde på bikersneed och påstod att det skulle ge 9 hk. Fanns även bromspapper upplagt.

Verkar för i övrigt vara en schysst hoj ! Hade en gammal skrammel retta innan och man kan ju lugnt säga att det är skillnad på hoj och HOJ.
 
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
hyffsat dött i denna tråd. är alla ute och kör lr ? :rolleyes:
Nä nu är iaf jag tillbax :)
Andersson Turbo mappade min och körde den även i orginalskick i bänken så man kunde jämföra. Det han sa är att den går snålt orginal. Så med din setup skulle jag omgående fråga ex Andersson Turbo (eftersom han har erfarenhet av modellen) och sedan agera utefter hans åsikt.
 

Persian Rider

HojgasM
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Kista
Hoj
K7 x 2 skrotad!, R6-02 såld, GSX-S 1000-24
FRÅGOR OM VÄXLING / VÄXELLÅDA PÅ EN K7 1000

HEJ!
Vid några tillfälle har jag hamnat i en konstig situation m. växlingen. (kanske upp t. 30-40 ggr)

Vid normal körning har jag inga problem m. själva växlingen, men ibland växlar jag inte BESTÄMD fr. 1:an t. 2:an utan duttar lite klantigt m. tån som resulterar att jag hamnar i NEUTRAL LÄGET!:huvet
Detta händer OFTAST när jag håller på "racea" Eller vill bara växla o gasa typ PANG PANG PANG...
Det finns inte alltid tid o utrymme att sakta in o lägga in växel o fortsätta sen, så jag bara lägger in 2:an o fortsätter. Men det kommer ett visst konstigt ljud fr. växellådan, det knackar till typ, om det är normalt vet jag inget om...!?!:va

detta har även hänt mellan 2:an o 3:an o ev. 4:an oxå kanske..., det känns som att jag hamnar i ett mellan läge en kort stund, jag hör motorruset..., sen om den går på Nästa växel el. trillar tillbaks vet jag inte alls.., men som sagt detta händer bara när jag ligger o "hetskör"....!
Jag har aldrig varvat hojen tills varvstoppet tar över!!! max 11 000 - 12 000, men väldigt FORT upp dit faktiskt!
Så utifrån historiken vore jag tacksam om ngn/några kunde svara på dessa frågar:

1- Har jag sabbat min växellåda!?!:confused:
2-Är det skadligt för växellådan att lägga in 2:an FRÅN NEUTRAL LÄGE i rullande fart 50-150 km/h?
3- Hur kan jag växla bättre i ett raceläge?

TACK I FÖRHAND!
 
Last edited:

Nicotin

Guest
FRÅGOR OM VÄXLING / VÄXELLÅDA PÅ EN K7 1000

HEJ!
Vid några tillfälle har jag hamnat i en konstig situation m. växlingen. (kanske upp t. 30-40 ggr)

Vid normal körning har jag inga problem m. själva växlingen, men ibland växlar jag inte BESTÄMD fr. 1:an t. 2:an utan duttar lite klantigt m. tån som resulterar att jag hamnar i NEUTRAL LÄGET!:huvet
Detta händer OFTAST när jag håller på "racea" Eller vill bara växla o gasa typ PANG PANG PANG...
Det finns inte alltid tid o utrymme att sakta in o lägga in växel o fortsätta sen, så jag bara lägger in 2:an o fortsätter. Men det kommer ett visst konstigt ljud fr. växellådan, det knackar till typ, om det är normalt vet jag inget om...!?!:va

detta har även hänt mellan 2:an o 3:an o ev. 4:an oxå kanske..., det känns som att jag hamnar i ett mellan läge en kort stund, jag hör motorruset..., sen om den går på Nästa växel el. trillar tillbaks vet jag inte alls.., men som sagt detta händer bara när jag ligger o "hetskör"....!
Jag har aldrig varvat hojen tills varvstoppet tar över!!! max 11 000 - 12 000, men väldigt FORT upp dit faktiskt!
Så utifrån historiken vore jag tacksam om ngn/några kunde svara på dessa frågar:

1- Har jag sabbat min växellåda!?!:confused:
2-Är det skadligt för växellådan att lägga in 2:an FRÅN NEUTRAL LÄGE i rullande fart 50-150 km/h?
3- Hur kan jag växla bättre i ett raceläge?

TACK I FÖRHAND!


hitta friläget händer ju titt som tätt..men se till att hålla lite varv innan du slänger in 2:an..annars kan saker bli snett i växellådan efter ett tag :)

när jag får in friläget varvar jag upp till ca 4k där glider 2:an in smidigt..
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Jag har lämnat in min wilbers bakdämpare på service och det verkar dra ut på tiden. Är det någon som har en original bakdämpare liggandes som vill sälja den så hör av er. SMS funkar bäst då jag inte har tillgång till internet den närmsta veckan. 070-254 99 33.
 

Persian Rider

HojgasM
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Kista
Hoj
K7 x 2 skrotad!, R6-02 såld, GSX-S 1000-24
hitta friläget händer ju titt som tätt..men se till att hålla lite varv innan du slänger in 2:an..annars kan saker bli snett i växellådan efter ett tag :)

när jag får in friläget varvar jag upp till ca 4k där glider 2:an in smidigt..

Tack för tipset!:tummenupp Mvh//
 

insekten

Guest
Tack för tipset!:tummenupp Mvh//

Varfär vänder du inte på växelpetaren så du stämplar i växlarna?
jag har alltid gjort det på mina hojar.
då får du 1an upp resten ner och risken för mellanlägen vid hetsigare körning minskar samt det går snabbare att växla.
kan ta lite tid att vänja dig dock.
annars funkar det super.
angående om du har skadat lådan så är det svårt att svara på utan att känna på den.
kärvar den inte eller klonkar konstigt så BORDE det inte vara nån fara men man känner det om man testar att växla vid olika belasningar osv..finns lite knep. svårt att förklara bara.

Hoppas du fått lite mer svar på dina funderingar..
 

Nicotin

Guest
Varfär vänder du inte på växelpetaren så du stämplar i växlarna?
jag har alltid gjort det på mina hojar.
då får du 1an upp resten ner och risken för mellanlägen vid hetsigare körning minskar samt det går snabbare att växla.
kan ta lite tid att vänja dig dock.
annars funkar det super.
angående om du har skadat lådan så är det svårt att svara på utan att känna på den.
kärvar den inte eller klonkar konstigt så BORDE det inte vara nån fara men man känner det om man testar att växla vid olika belasningar osv..finns lite knep. svårt att förklara bara.

Hoppas du fått lite mer svar på dina funderingar..

så sant så sant..inte ens jag kom att tänka på detta..

ska fan prova själv..:tummenupp
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Funderar på en svart gsx-r k7

Men...

Jag har läst en del tester och inlägg och samtliga verkar va överrens om att k5-k6 var en bättre hoj med starkare mellanregister. Men sen har jag hört att det e katalystorn på k7an som tar bort en del effekt i mellanregistret. Så jag undrar nu! Kruvar man bort katalysatorn och sätter på slipon och mappar om, kan den nya k7an verkligen vara "slöare" då?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Men...

Jag har läst en del tester och inlägg och samtliga verkar va överrens om att k5-k6 var en bättre hoj med starkare mellanregister. Men sen har jag hört att det e katalystorn på k7an som tar bort en del effekt i mellanregistret. Så jag undrar nu! Kruvar man bort katalysatorn och sätter på slipon och mappar om, kan den nya k7an verkligen vara "slöare" då?

Enligt dyno tester skiljer det riktigt lite på mellanregistret, utan det är mer att motorn är mycket jämnare och gasresponsen annorlunda, som K7:an upplevs slöare på mellanregistret. Fanns ju ett inlägg i tråden innan där man just postade detta dynotest.
 

insekten

Guest
Men...

Jag har läst en del tester och inlägg och samtliga verkar va överrens om att k5-k6 var en bättre hoj med starkare mellanregister. Men sen har jag hört att det e katalystorn på k7an som tar bort en del effekt i mellanregistret. Så jag undrar nu! Kruvar man bort katalysatorn och sätter på slipon och mappar om, kan den nya k7an verkligen vara "slöare" då?

jag har haft 1 K5a med slipon enbart och sen hade jag tillgång till en som hade slipon och pcIII och k&n filter. numer har jag en K8 vilken är samma som K7a och det är flera faktorer som gör att man UPPLEVER dom slöare men i själva verket har det med flera faktorer som tex nytt länkage annan gaffel osv som gör att den blir inte lika bakhjulsåkar hetsig som K5-K6 men min k8 har med enbart halvsystem 168 hk på driven och min gamla K5a hade 148 och den jag hade tillgång till hade 168 nånting och upp till 270 upplevde jag dom äldre piggare då dom va lite mer oroliga men över dom hastigheterna så drar min K8 grymt mycket bättre än nån av dom gjorde.
Man kan mappa en K8 så man får en nästan identisk effektkurva som k5-k6 har om man nu vill tro det men slöare än K5-K6..nope visst det finns säkert vissa ex som är det men inte generellt

så sant så sant..inte ens jag kom att tänka på detta..

ska fan prova själv..:tummenupp

Gör det..när du väl vant dig kommer du ALDRIG gå tillbaka :yoparty
 
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Är det någon som byter oljefilter utan att ta bort sidokåpan? Används några smarta verktyg i så fall? Gillar inte snäppena som finns upptill.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Fy fan!

Apropå ljuddämpare...

Fick mitt andra Racefit Growler här om dagen och nu har plötsligt Racefit slutat lägga klarlack på kolfibern. Så nu är burken matt med dekalerna oskyddade :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::huvet:huvet
Har ringt och pratat med säljaren och han mena på att alla ser ut så numera. Han visste inte varför.

EDIT: Ringer man Racefit vid beställning så kan dom ordna så man får klarlack på kolfibern.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top