GSX-R 1000 K7-tråden

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Har precis köpt min en K7 tänkte bara kolla vad ni har för försäkringbolag på era hojar???
 

Robz

Guest
Men...
Jag har läst en del tester och inlägg och samtliga verkar va överrens om att k5-k6 var en bättre hoj med starkare mellanregister. Men sen har jag hört att det e katalystorn på k7an som tar bort en del effekt i mellanregistret. Så jag undrar nu! Kruvar man bort katalysatorn och sätter på slipon och mappar om, kan den nya k7an verkligen vara "slöare" då?

Som såååå många fler...
LÄS HELA TRÅDEN!! :7peta

Här finns info längre bak:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3492950#post3492950

K7/K8 är bäst! Speciellt de Svarta!

Kat ersättare - i tråden finns all info, 10-12hk mer i mitten.... Motorsport i Landskrona har fortfarande några kvar för 1500:-

HANDLA!
 
Last edited:

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
hejsan..

Är det någon som har haft problem med kopplingen på en 08?

Den har bara rullat ca400 mil. Det är inget motstånd i kopplings handtaget.
Går inte att starta längre med växel i och startar man den i friläget och försöker att lägga i en växel dör den.

Körde den rätt så hårt på M-väg i ca 20min och när jag skulle svänga av så märkte jag det. fick liksom cross växla ner den. Men den är väl byggd för att kunna köras hårt eller?
hojrn är ny hämta ut det för 2mån sen så det borde väl gå på garantin.
 

Gadioo

Bilar är farliga!
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Järfälla
Hoj
CB1000R=såld,gsxr1000 k8,Husaberg 650,
Hallå är de någon som har provar airblades dubbel-bubbel glas?funkar de bra eller?
 

chribba_021

Ger lite mer.
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Västerås
Hoj
moped?
Hej!

Tänkte jag ska dela med mig av lite info jag testat ut på R1000 K7-K8

EffektLäge / PowerMode
Här är en 2008a med Yoshi slip-on, utan kat. körd på A, B och C med 100% Trottel
gsxr1000k76867390.jpg



Closed-Loop, lambda, o2 sensor
Hojen jobbar i sk. closed-loop läge från 2-20% Trottelposition och mellan 2000-6000rpm.
När motorn arbetar i detta område så kompenserar ECU:n automatiskt bränsleblandningen till ett A/F värde på ca: 14,7-15,0:1
Tänk dock på att systemet är "dumt" det glömmer alltså bort justeringarna det gör tills nästa gång du passerar genom aktuellt område.

Genom att plugga ur o2-sensorn och ersätta den med DynoJets eliminator som ingår i PowerCommander satsen så låses closed-loop området och A/F hamnar på runt 13,7:1 i detta fallet.
Därav blir det inte så stora värden i PC3 mappen på nämda område, då eliminatorns värde gör att ECU:n utsignaler hamnar rätt OK direkt.

Vad som händer med dessa värden om man tar ur kabeln för o2-sensorn ur ECU:n som föreskrivs av flera avgassystemstillverkare vågar jag inte säga då jag inte testat. än...



Övrigt
Ska försöka hålla denna post uppdaterad med det jag vet och får reda på om denna modell.


F.A.Q
A/F = Air/Fuel, Bränsle kontra luft blandning.
PC, PC3 = Dynojet PowerCommander 3
o2-sensor = Lambda sond, syresensor etc...

//Christian Klarkner
 
Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hej!

Tänkte jag ska dela med mig av lite info jag testat ut på R1000 K7-K8

EffektLäge / PowerMode
Här är en 2008a med Yoshi slip-on körd på A, B och C
gsxr1000k76867390.jpg



Closed-Loop, lambda, o2 sensor
Hojen jobbar i sk. closed-loop läge från 2-20% Trottelposition och mellan 2000-6000rpm.
När motorn arbetar i detta område så kompenserar ECU:n automatiskt bränsleblandningen till ett A/F värde på ca: 14,7-15,0:1
Tänk dock på att systemet är "dumt" det glömmer alltså bort justeringarna det gör tills nästa gång du passerar genom aktuellt område.

Genom att plugga ur o2-sensorn och ersätta den med DynoJets eliminator som ingår i PowerCommander satsen så låses closed-loop området och A/F hamnar på runt 13,7:1 i detta fallet.
Därav blir det inte så stora värden i PC3 mappen på nämda område, då eliminatorns värde gör att ECU:n utsignaler hamnar rätt OK direkt.

Vad som händer med dessa värden om man tar ur kabeln för o2-sensorn ur ECU:n som föreskrivs av flera avgassystemstillverkare vågar jag inte säga då jag inte testat.



Övrigt
Ska försöka hålla denna post uppdaterad med det jag vet och får reda på om denna modell.


F.A.Q
A/F = Air/Fuel, Bränsle kontra luft blandning.
PC, PC3 = Dynojet PowerCommander 3
o2-sensor = Lambda sond, syresensor etc...
finfin kurva där, luft/bränslelinjen är ju nästan linjalrak:tummenupp
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Hej!

Tänkte jag ska dela med mig av lite info jag testat ut på R1000 K7-K8

EffektLäge / PowerMode
Här är en 2008a med Yoshi slip-on körd på A, B och C

Closed-Loop, lambda, o2 sensor
Hojen jobbar i sk. closed-loop läge från 2-20% Trottelposition och mellan 2000-6000rpm.
När motorn arbetar i detta område så kompenserar ECU:n automatiskt bränsleblandningen till ett A/F värde på ca: 14,7-15,0:1
Tänk dock på att systemet är "dumt" det glömmer alltså bort justeringarna det gör tills nästa gång du passerar genom aktuellt område.

Genom att plugga ur o2-sensorn och ersätta den med DynoJets eliminator som ingår i PowerCommander satsen så låses closed-loop området och A/F hamnar på runt 13,7:1 i detta fallet.
Därav blir det inte så stora värden i PC3 mappen på nämda område, då eliminatorns värde gör att ECU:n utsignaler hamnar rätt OK direkt.

Vad som händer med dessa värden om man tar ur kabeln för o2-sensorn ur ECU:n som föreskrivs av flera avgassystemstillverkare vågar jag inte säga då jag inte testat.



Övrigt
Ska försöka hålla denna post uppdaterad med det jag vet och får reda på om denna modell.


F.A.Q
A/F = Air/Fuel, Bränsle kontra luft blandning.
PC, PC3 = Dynojet PowerCommander 3
o2-sensor = Lambda sond, syresensor etc...

//Christian Klarkner

Fan Christian.Det är ju 6hk och 3nm mer än du plockade ur min 07:a med gpr rör och kat ers.Får nog göra ett besök till i din bänk då jag inte är riktigt nöjd med en grej vid påslag efter att man legat på motorbroms.Den går lite orent innan man gett på den lite igen.Mina kurvor.
 

Bifogat

  • Liten.jpg
    Liten.jpg
    79.2 KB · Visningar: 76
  • Liten 2.jpg
    Liten 2.jpg
    163.4 KB · Visningar: 67
Last edited:

chribba_021

Ger lite mer.
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Västerås
Hoj
moped?
Fan Christian.Det är ju 6hk och 3nm mer än du plockade ur min 07:a med gpr rör och kat ers.Får nog göra ett besök till i din bänk då jag inte är riktigt nöjd med en grej vid påslag efter att man legat på motorbroms.Den går lite orent innan man gett på den lite igen.Mina kurvor.

Man måste ta allt i beräkning när man jämför siffror!
De som jag postade upp för mode exemplet är Okorrigerad effekt.
Samma hoj i SAE korrektion som du har på dina papper gav 170,68hk och 109,55nm :) Och de lilla får man se som en acceptabel skillnad mellan 2 olika hojar!

Ang. det med att den inte svara efter avslag så är detta troligen relaterat till kalibreringen av IAC ventilen som styr tomgången, hade inne ett sånt problembarn idag och bråkade med, kan inte säga att jag har 100% koll på det problemet men jag har börjat forska lite i det. Det har dock inget med mappning/powercommander att göra.

//Christian
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top