GSX-R 1000 K7-tråden

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Nico, Nico, Nico.... Din stackars förlorade sate. :krama
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
K7 införskaffad! :banana





Grattis, bytte också från K6 till K7:tummenupp I början tyckte jag den kändes, nästan för snäll, men det var bara att dra lite längre i gasen eftersom den inte har " snabbgas" som K6. Mycket behagligare och lättare dosering av gas på banan. Sen efter 10000Rpm skjuter den på med en helt annan pondus än K6. Sittställningen är bättre också för en pensionär som jag. :D
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Grattis, bytte också från K6 till K7:tummenupp I början tyckte jag den kändes, nästan för snäll, men det var bara att dra lite längre i gasen eftersom den inte har " snabbgas" som K6. Mycket behagligare och lättare dosering av gas på banan. Sen efter 10000Rpm skjuter den på med en helt annan pondus än K6. Sittställningen är bättre också för en pensionär som jag. :D

Tackar!
Ja jag har testat lite i garaget, vet inte varför men tyckte allt kändes lite skönare ;) Kanske för att den är lite större? "Size matters, the bigger the better!" som Nico brukar säga.

Blir spännande i vår (typ om 3 månader?) när man kan ut och känna lite mer ordentligt.

FI-indikeringen och tempmätaren visas om vartannat, snackade med Lelle på Din MC som typ skrattade åt min oro och sa att det är lätt fixat. Förmodligen nån kontakt som ska fixas efter att ha bytt till helsystem.

Den är så snygg att man skulle kunna ha den i sovrummet!:kär
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Tackar!
Ja jag har testat lite i garaget, vet inte varför men tyckte allt kändes lite skönare ;) Kanske för att den är lite större? "Size matters, the bigger the better!" som Nico brukar säga.

Blir spännande i vår (typ om 3 månader?) när man kan ut och känna lite mer ordentligt.

FI-indikeringen och tempmätaren visas om vartannat, snackade med Lelle på Din MC som typ skrattade åt min oro och sa att det är lätt fixat. Förmodligen nån kontakt som ska fixas efter att ha bytt till helsystem.

Den är så snygg att man skulle kunna ha den i sovrummet!:kär

Kom Fi efter att du bytt till helsystem är det väl troligen sladden till ECU som dom glömt klippa, för Lambda eller avgasventil. Kan ju vara annat, du får sätta den i dealer mode för att de vilken kod från ECU. Vet att det var problem med dom första PC till K7 som gav Fi blink efter att man gett den fullt, hela vägen till varvstopp. Hände mig på motorvägen när jag provkörde en K7 i Landskrona:D Har för mig att spridarna var öppna så länge att boxen trodde att dom hängt sig. Tror Dynojet hade en fix på det problemet. Troligtvis en skitsak.
 

Nicotin

Guest
Tackar!
Ja jag har testat lite i garaget, vet inte varför men tyckte allt kändes lite skönare ;) Kanske för att den är lite större? "Size matters, the bigger the better!" som Nico brukar säga.

Blir spännande i vår (typ om 3 månader?) när man kan ut och känna lite mer ordentligt.

FI-indikeringen och tempmätaren visas om vartannat, snackade med Lelle på Din MC som typ skrattade åt min oro och sa att det är lätt fixat. Förmodligen nån kontakt som ska fixas efter att ha bytt till helsystem.

Den är så snygg att man skulle kunna ha den i sovrummet!:kär

kapa signal kabeln fron ECU till avgas spjällmotorn..done..:tummenupp
 

Robz

Guest
kapa signal kabeln fron ECU till avgas spjällmotorn..done..:tummenupp
Du borde kapa ALLA dina kablar från ECUn...:mad:

"Rollator-edition"... vänta du bara, som straff kommer jag lägga upp filmen när du blir omrökt av min rollator på bana i år - om du vågar dig hit vill säga :D
...boende fixxar jag... finns en tältplats i Landskrona hamn som jag kan hyra billigt.
 

Nicotin

Guest
Du borde kapa ALLA dina kablar från ECUn...:mad:

"Rollator-edition"... vänta du bara, som straff kommer jag lägga upp filmen när du blir omrökt av min rollator på bana i år - om du vågar dig hit vill säga :D
...boende fixxar jag... finns en tältplats i Landskrona hamn som jag kan hyra billigt.

inte lätt när kvälls/morgon vällingen är slut..:D :rofl:såjaponken:såjaponken
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Min K7:a sålde nyss o inge mobbing nu men det blev en R1 istället =P

Men jag har en sprillans Scotts styrdämpare (funkar endast till K7-K8) som jag aldrig hann montera ifall någon är intresserad. Säljes för 3500:-

Inställningarna som gör den speciell är att det går att ställa in styrstopp samt att det är separat inställning för snabba kraftiga ryck och för långsamma drag i styret.
 

Bifogat

  • scotts.jpg
    scotts.jpg
    30.2 KB · Visningar: 63
  • 20090803118.jpg
    20090803118.jpg
    239.1 KB · Visningar: 60
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ingen mobbing??? Vilken planet är du på?? Du inte bara bytte märke, du bytte till ärkerivalen numero uno... Jag ser en våldsam och plågsam framtid för dig i min kaffesump....
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Ingen mobbing??? Vilken planet är du på?? Du inte bara bytte märke, du bytte till ärkerivalen numero uno... Jag ser en våldsam och plågsam framtid för dig i min kaffesump....

Haha...det var fan inge bra. Kanske byter tillbaka ifall de skärper sig lite. K9 föll mig inte i smaken alls :rolleyes:
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Någon som har ett par "S" emblem från tanken till övers? är även på jakt efter "1000" dekalen som sitter bak. Ska maila någon firma och höra men vad tror ni dom kostar?
 
Last edited:

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Någon som vet om det överhuvudtaget finns mörka kåpglas som det INTE är doublebubble-herrejössestouringfönster design på? Snart sprayar jag mitt slimmade orginal-glas med toningsspray eller nåt annat desperat, och det vill vi ju inte ska hända.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Någon som vet om det överhuvudtaget finns mörka kåpglas som det INTE är doublebubble-herrejössestouringfönster design på? Snart sprayar jag mitt slimmade orginal-glas med toningsspray eller nåt annat desperat, och det vill vi ju inte ska hända.

Måste väl finnas. Testat Puig?
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Någon som vet om det överhuvudtaget finns mörka kåpglas som det INTE är doublebubble-herrejössestouringfönster design på? Snart sprayar jag mitt slimmade orginal-glas med toningsspray eller nåt annat desperat, och det vill vi ju inte ska hända.

Ermax har ju.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Fastnade i kinaträsket på ebay.. synd att de inte kan göra vanliga glas där.

Puig hade ett schysst.. Ermax har herrejössesglas bara vad jag kan se? :D
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Bänkat min K7:a idag :näsblod
trodde dock den skulle ge 3-7 hästar mer :gnissla

Verkar rimligt, här e min från samma bänk. Akra single side, med o utan db-killer.
OBS. Detta är innan vårens kommande PCV/autotune grymma kalibrering!
 

Bifogat

  • Zäta.jpg
    Zäta.jpg
    77 KB · Visningar: 103

schizophrana

Guest
Någon som har ett par "S" emblem från tanken till övers? är även på jakt efter "1000" dekalen som sitter bak. Ska maila någon firma och höra men vad tror ni dom kostar?

1000 dekalen har jag för mig jag sett på någon svensk sida..kolla upp dekaltrim.nu, men jag är fan osäker. får återkomma när jag kollat upp :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top