GSX-R 1000 K7-tråden

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
om någon bytt sin tankkåpa, men sitter på orginalet och vill bli av med den så skicka iväg ett pm till mig.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
kedjan börjar bli sliten

Hola!

Har kört 1800 mil ca, och har börjat se 3-4 stycken o-ringar på kedjan som gått av och pekar upp som små spröt här och var längs kedjan. Dreven är ganska fina fortfarande. Anar att vissa mekanikers härliga teorier om att "man spänner kedjan lite extra vid service för att den sen ska sträcka sig" givit konsekvenser. Är det akut drivpaketsbyte som gäller inför nästa säsong, eller finns någon redundanstanke med kedjor som gör att de inte alls är slut för att några oringar givit upp? Kan slaska upp en bild på konstverket sen..
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Hola!

Har kört 1800 mil ca, och har börjat se 3-4 stycken o-ringar på kedjan som gått av och pekar upp som små spröt här och var längs kedjan. Dreven är ganska fina fortfarande. Anar att vissa mekanikers härliga teorier om att "man spänner kedjan lite extra vid service för att den sen ska sträcka sig" givit konsekvenser. Är det akut drivpaketsbyte som gäller inför nästa säsong, eller finns någon redundanstanke med kedjor som gör att de inte alls är slut för att några oringar givit upp? Kan slaska upp en bild på konstverket sen..

Är det orginaldrev så bryt allt.
1800 mil då ska drivpaketet vara slut vid "aktiv" körning och börjar närma sig vid "normal" körning.

Jag skulle bytt allt för inte slänga ut 1500 kr på en kedja och sen är den slut efter 200 mil pga nån skada eller slitet drev.. dreven är billiga kedjan är det dyra.
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Jag måste erkänna en sak jag saknar min gixxer k8:yoparty när min hoj blev stulen så köpte jag en s1000rr grym hoj men den har inte det där lilla extra som gixxer hade kan inte sätta fingret på vad det är visst bmw är mer snabb styrd bättre bromsar jäkla klipp i motorn men där är nått som saknas
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Ni som har koll...K7:an var ju inne på reklamation pga avgasventilen spökade. Gällde de ALLA eller bara vissa serier??
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Som uppföljning till frågan så undrar jag om nån vet vilka garanti åtgärder det fanns på k8an samt om den hade några svagheter!?

Inga garantiåtgjärder på den..dock så får vi se i framtiden ifall det blir ramförstärkning som på K5/K6
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
vilka fälgar passar?
Som jag fattat så är det inga problem med fälgar från 05 och uppåt.
från tidigare modeller så är det skivorna fram som är större resp mindre. vilket tydligen ska gå att lösa med distanser.
Men hur är det med bak fälgar?

och är det nån som har koll på hur det är med 750/600 passar/passar inte

Är det mindre fälgar på dom(smalare) hur är det med bromsskivor.

Mvh

Jompa
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Ska börja operera dit nytt drivpaket. Är det värt att byta till ett 16-drev fram på en K7 1000cc? Lyckats läsa mig till att folk uppnår en lite "piggare karaktär" mha ett kugg mindre fram. Tänkte att orginaldrevningen kanske huvudsakligen är optimerad för större banor, som inte ens existerar i Sverige? Eller är det rent av en skitdålig idé att ändra såna här saker på en redan sjukt porrig hoj som K7/K8?
 
Last edited:

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Ja då var hojen nyservad och har fått nya sulor. Nu är det bara att invänta våren!

Det är lite spännande att rulla hojen ut och in i släpvagn så här års med all jävla is som är överallt. Lätt att halka till och så ligger man där under hojen och undrar hur dyrt blir det här då...
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Ska börja operera dit nytt drivpaket. Är det värt att byta till ett 16-drev fram på en K7 1000cc? Lyckats läsa mig till att folk uppnår en lite "piggare karaktär" mha ett kugg mindre fram. Tänkte att orginaldrevningen kanske huvudsakligen är optimerad för större banor, som inte ens existerar i Sverige? Eller är det rent av en skitdålig idé att ändra såna här saker på en redan sjukt porrig hoj som K7/K8?

jag har 16- drev i fram och 43 (original) bak, märker inte mycket av det, möjligtsvis lite rappare iväg från rödlyset, jag ska prova en lr 2 kugg upp i bak för att testa vid nästa drivpaketbyte!
 

Robz

Guest
Sluta upp med tankarna om att dreva!
Det är ju inga mopeder längre med 170bhp!
Skiten lyfter ju t o m på 3an - här finns en tråd som uttömmande förklarar det du "inte" vill höra :D
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=229548

Men visst, det kan ju kännas roligt mentalt att det lyfter i 5an på gaspådrag - att det sedan bara går i 100km/h kan kanske kvitta....
 

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
Nån som har ett bagster tankskydd över, gärna vitt eller svart?!
Ska dra en vända ner till Luxemburg i maj å vill slippa ryggan.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Tjena! Skall iväg och kolla på en k8 idag.
Något just specifikt med modellen jag skall kolla extra på?
Eller är det bara det gamla vanliga som på alla hojar?
 

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Staffanstorp
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Hallå grabbar!

Ä på jakt efter en rktigt fin K7. Så om någon ska sälja, hojta till.
Krav: Så nära nyskick som är möjligt eller bättre!
Pris: betalar bra om den är riktigt fin!

Tack för mig :)
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Sluta upp med tankarna om att dreva!
Det är ju inga mopeder längre med 170bhp!
Skiten lyfter ju t o m på 3an - här finns en tråd som uttömmande förklarar det du "inte" vill höra :D
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=229548

Men visst, det kan ju kännas roligt mentalt att det lyfter i 5an på gaspådrag - att det sedan bara går i 100km/h kan kanske kvitta....

vadå till och med ??

Min sura -05 gick ju upp på gasen på 4:an orginal drevat.

fast jaaaa just ja...detta är ju K7 tråden..lite tröttare..lite sämre..:rofl :rofl :D
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top