GSX-R 1000 K7-tråden

M.W.

StökaMc Stockhom
Gick med
13 Sep 2007
Ort
tokholmo
Hoj
R1
En till ny k7 ägare här.Sålde k6:an i höstas och tänkte att motard verkar roligt och det var det,så länge man inte skulle åka nån längre sträcka!Så det blev en snabb försäljning och en blå vit K7 istället
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Någon som vet var man kan få tag i en db killer till ett Yoshimura Japan Single Tri Oval Carbon?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
det står 512 ml i mekboken per ben, ljuset får någon me koll svara på!

Ljusinställningen verkade svara ganska bra på justering ändå. Jag hade bara en halvmeter till väggen så jag har ingen aning om hur det blev men det känns som det ska gå att få till. Får ta med mig en 8mm nyckel nästa gång jag ska ut på kvällen.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Ljusinställningen verkade svara ganska bra på justering ändå. Jag hade bara en halvmeter till väggen så jag har ingen aning om hur det blev men det känns som det ska gå att få till. Får ta med mig en 8mm nyckel nästa gång jag ska ut på kvällen.

ljusinsatserna sitter nog lite hursom helst på hojarna, mitt halvljus var alldeles för lågt sa besiktningsmannen, måste åtgärda tills nästa bes,
föresten... är det den högra eller vänstra justerskruven som justeras i höjdled??
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Titax koppling-/bromshandtag...finns original för ca 900:-/st hos handlarna.
Runt tusenlappen för 2st på ebay och några hundralappar för 2st kopior.
Vad har Ni? Vad bör man köpa? Kvalitet på kopiorna?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Titax koppling-/bromshandtag...finns original för ca 900:-/st hos handlarna.
Runt tusenlappen för 2st på ebay och några hundralappar för 2st kopior.
Vad har Ni? Vad bör man köpa? Kvalitet på kopiorna?

Jag har Titax på min, lite konstig form tycker jag. Man får pekfingret på delen som börjar vika utåt.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Titax koppling-/bromshandtag...finns original för ca 900:-/st hos handlarna.
Runt tusenlappen för 2st på ebay och några hundralappar för 2st kopior.
Vad har Ni? Vad bör man köpa? Kvalitet på kopiorna?

Pazzo sitter på min, bra skit, skulle jag köpa om jag behövde nya!!

Ebay som gäller!
 

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Har kikat lite på slipon/helsystem, Vad ska man satsa på? Vad är det som är bäst?

Jag har fastnat lite för Taylormade, är tok snyggt tycker jag, men är det bra eller anus?

Ha det gött

//Thommy
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Taylormade har jag hört lite si o så om, snygga men lite halvtaskig kvalite.

Enligt mig så ska man inte ha ngt annan än ett Japanskt Yoshimura på en Suzuki. Kvalitet, effekt o ljud i ett :)

Har kikat lite på slipon/helsystem, Vad ska man satsa på? Vad är det som är bäst?

Jag har fastnat lite för Taylormade, är tok snyggt tycker jag, men är det bra eller anus?

Ha det gött

//Thommy
 

lasse72

mjuktuff
Gick med
18 Nov 2007
Ort
kungsgården
Hoj
k7 1000 banräser yzf 450 2012
:D:D
Taylormade har jag hört lite si o så om, snygga men lite halvtaskig kvalite.

Enligt mig så ska man inte ha ngt annan än ett Japanskt Yoshimura på en Suzuki. Kvalitet, effekt o ljud i ett :)

nu var du elak jag har ju yoshi usa,:duger bra :D hoppas vi syns på nån bana i år:krama
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Apropå avgassystem. Jag har Leo Vince och den låter för högt tycker jag. Men en annan sak är att den avgassmäller och spottar eld som en galning. Fler som har det problemet? Känns inte så rätt.
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Har du tagit bort PAIR systemet? Är hojen mappad?

Om inte så plugga PAIR systemet för det skickar in luft i avgassystemet som låter oförbränt bränsle antända.

O en hoj som har bättre avgassystem går oftast för snålt om den inte är korrekt mappad, o det resulterar också i avgasknallar.

Apropå avgassystem. Jag har Leo Vince och den låter för högt tycker jag. Men en annan sak är att den avgassmäller och spottar eld som en galning. Fler som har det problemet? Känns inte så rätt.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag har inte rört den. Går det att mappa originalsprutet? PAIR, vad är det?


Har du tagit bort PAIR systemet? Är hojen mappad?

Om inte så plugga PAIR systemet för det skickar in luft i avgassystemet som låter oförbränt bränsle antända.

O en hoj som har bättre avgassystem går oftast för snålt om den inte är korrekt mappad, o det resulterar också i avgasknallar.
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Jag har inte rört den. Går det att mappa originalsprutet? PAIR, vad är det?

På original ecu går det att göra en väldigt grov mappning med en liten box från yoshimura, suzukihandlarn här i stan har en ialf. Går ju o kolla om du har nån lokal handlare.

PAIR skiten har o göra med utsläppsreglerna så den är bara o plugga igen om man vill. I luftboxen på höger sida är ett ca 1cm stort hål med en slang fastsatt på undersidan, sätt igen det hålet i luftboxen så är PAIR ur spel.

Det va enkla metoden, sen går det ju att ta bort hela systemet helt o hållet o spara några gram.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
På original ecu går det att göra en väldigt grov mappning med en liten box från yoshimura, suzukihandlarn här i stan har en ialf. Går ju o kolla om du har nån lokal handlare.

PAIR skiten har o göra med utsläppsreglerna så den är bara o plugga igen om man vill. I luftboxen på höger sida är ett ca 1cm stort hål med en slang fastsatt på undersidan, sätt igen det hålet i luftboxen så är PAIR ur spel.

Det va enkla metoden, sen går det ju att ta bort hela systemet helt o hållet o spara några gram.

Aha, lyfta tanken så kommer man åt eller? Ska testa att plugga. Tänker inte ta bort något mer, känns inte nödvändigt.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top