Naken-Matte
Sporthojsnörd
- Gick med
- 17 Feb 2021
- Hoj
- Kawasaki z900 -17
Hur mkt bromsvätska kan det tänkas gå åt om man byter till bromsarna och kopplingen. Jag har 0,5l hemma, räcker det?
Det räcker nog inte, jag tycker alltid att det går åt en hel del även om man bara suger igenom systemen och inte behöver lufta extra.Hur mkt bromsvätska kan det tänkas gå åt om man byter till bromsarna och kopplingen. Jag har 0,5l hemma, räcker det?
Ok, tackDet räcker nog inte, jag tycker alltid att det går åt en hel del även om man bara suger igenom systemen och inte behöver lufta extra.
Har bytit till koppling och frambroms, men hur kommer jag åt behållaren till bakbromsen? Har plockat bort sidokåpan och lyft upp tanken men det hjälper inte.Hej, har en K7:a som gått ~7000 mil, kört hälften av det själv sen 2017. Enda jag gjort med kopplingen på denna är byte av hydraulolja 2 ggr. Har aldrig ens tagit isär kopplingen för inspektion. Har fungerat helt utan problem hitills. Då har jag ändå testat att köra 201 m med den någon gång. Jag gillar den hydrauliska kopplingen på dessa modeller. Tycker ingreppet är väl så bra som dem med vajerstyrd dito
Javafan så lätt var det ju
Det är vevhusventilationen. Sitter ett filter där för att det inte skall stänka olja i hela luftburken.I luftboxen, vid insuget, är det som en tratt där det sitter ett oljigt skumgummi filter som har en slang i botten som går ner till en ny burk. Vad är detta? Se bilder.
Tack!Det är vevhusventilationen. Sitter ett filter där för att det inte skall stänka olja i hela luftburken.
Inte riktigt men behövde nya backspeglar till GSX1300R (original ca 3000kr från Holland fanns inte längre, produktion nedlagd)Backspeglar på min hoj har tappat stinget och viker in sig vid farter över 80-90 km/timme. Fattar fasen inte hur man tightar upp dom. Är där amen fäster i kåpan. Har fått ta eltejp, men då går det inte att fälla in vid line-splitting.
Ngn som haft samma problem, lösning?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |