GSX-R 1100-tråden

Paskulli

Medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
GSXR 1100
Gsxr 1100

Bifogar en bild på min ombyggda gixxer vart färdig för 1mån sen.Så nu ska det åkas :)

Bifogat

• Gsxr 1100 g.jpg
    Gsxr 1100 g.jpg
    125.4 KB · Visningar: 169
Last edited:

1264

Killen mè VORen
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
vor såld,gsxr,cr500 2st,rd,moppar:alla till salu,nästan
Hitta denna tråd idag! Har en gixxer 1100-86. Nån som känner igen?

Bifogat

• gixxer paint save 1.JPG
    gixxer paint save 1.JPG
    95.9 KB · Visningar: 112

Rille.

Wohooo
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Ducati ST4s -03
Olje byte, vilken olja?

Japp, så var det dags att ge gammla bettan lite översyn. :pannkyss

Satt o funderade på vilken olja, märke? Delsyntet? Helsyntet? Vad bör jag ha för att hon skall trivas?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Eftersom du inte läst Oljetråd del 1 och del 2 - ja, du bör byta olja lite nu och då, typ efter ca 500 mil, oftare om du pendlar 10 km till korvmojen och hem igen och mer sällan om du pendlar 100 mil vid varje tillfälle. Olja? Vad som helst duger så länge det står "JASO" på flaskan/dunken. Köp den billigaste.

Låter det konstigt? Isf rekommenderas en läsning av oljetråd #1 & #2.

B©SSe skrev:
2342609 Japp, så var det dags att ge gammla bettan lite översyn. :pannkyss

Satt o funderade på vilken olja, märke? Delsyntet? Helsyntet? Vad bör jag ha för att hon skall trivas?

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Färgkod gråa motorn?

Hej igen!

Efter att ha fått tag på ny motorkåpa (tack AB!) så är det dags för omlackering av densamma. Den jag fick var svart och resten av motorn har den där blygrå kulören som vissa GSXR-motorer verkar ha haft. Såvitt jag vet är min 1100-motor från -92 och nu är jag på jakt efter korrekt färgkod. Jag har fått lite tips om att söka på www.maximum-suzuki.com, men där måste man regga sig och de verkar inte vilja ha några fler medlemmar för tillfället. Någon som har en aning om vilken färgkod jag pratar om? Om det skulle hjälpa kan jag lägga upp en bild på den gamla motorkåpan med rätt färg. Som vanligt mottages all hjälp tacksamt!

/Danne

nychswe

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
GSXR1100 -91
lill-danne skrev:
2364624 Hej igen!

Efter att ha fått tag på ny motorkåpa (tack AB!) så är det dags för omlackering av densamma. Den jag fick var svart och resten av motorn har den där blygrå kulören som vissa GSXR-motorer verkar ha haft. Såvitt jag vet är min 1100-motor från -92 och nu är jag på jakt efter korrekt färgkod. Jag har fått lite tips om att söka på www.maximum-suzuki.com, men där måste man regga sig och de verkar inte vilja ha några fler medlemmar för tillfället. Någon som har en aning om vilken färgkod jag pratar om? Om det skulle hjälpa kan jag lägga upp en bild på den gamla motorkåpan med rätt färg. Som vanligt mottages all hjälp tacksamt!

/Danne

Om du försöker registrera dig med en hotmail eller google-adress går det inte... jag registrerade mig nyss och det gick alldeles utmärkt. Försök igen med en annan adress. Kan inte KGKSuzuki ta fram färgkoden åt dig?

/Christer

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Kolla med din lackverskstad om de inte kan få fram koderna? När jag lackade om mina nedre sidokåpor så sa lack-gubben att "de e lungt, det tar vi fram" :)

Tur för mig eftersom både KG, Bike m.m inte ville hjälpa till

(Men du kanske lackar själv?)

/Micke

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Måste ju bara få lite input...
Precis köpt en gsxr 1100, 93:a 2800 mil...
Direktimport från tyskland... Alla papper ser bra ut och allt ser ut att tidsmässigt kunna stämma... Litar inte på serviceboken dock...
Bara för att, tja, jag har inte servat den själv sen den var ny :D

Ska byta olja, tändstift, bromsvätska och gaffelolja...
Ev. drivpaket också beroende på vad Bilprovningen säger
när dom reggar den.
Vilket fall som helst så ska DP bytas i vinter tillsammans
med bromsklotsar.

Är det något mer jag ska kolla på eller byta?
Något speciellt jag ska tänka på när man byter ovanstående på en GSXR??
Är långt ifrån tappad bakom en vagn när det gäller V8:eek:r o.dyl. men just
hojjar är en helt ny värld för mig... :D

Tackar på förhand!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
lill-danne skrev:
Såvitt jag vet är min 1100-motor från -92 och nu är jag på jakt efter korrekt färgkod.

Enligt http://www.portablepct.com/fastlarry/banditfaq.htm kan det vara "Charcoal Metallic (engine and wheels only) - 35W" på B12'an. Dvs Color Rites färgkod "35W". Men på -92 1100'an vetnetfanken.

Signalkåpans nummer på B12'an är 477173-001 och på -92 1127 är det 477174-001, så något skiljer. Det kan vara 17U, dvs Urban Gray Metallic från Color-Rite. Den fanns på gsxr1100 1996 (de listar inte äldre fordon än så).

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Tack för inputen!

Nej, naturligtvis ville inte Suzuki eller Superbike hjälpa till, det är ju en gammal hoj som det är svårt att pressa pengar ur...

Lackeringsfirman jag snackade med sa att deras mc-lackerare var grym på att hitta rätt färg och att det aldrig brukar vara ett problem. Första gången jag hör det iaf, annars brukar det vara ett suckande och pustande när man kommer till lackeraren utan färgkod. Med Anders input, lackerarens erfarenhet och den gamla kåpan jag har kvar så borde det gå att hitta rätt. Tack för hjälpen!

(Jag försökte regga mig på forumet med min vanliga Gmail-adress, hade ingen aning om att det var "förbjudet")

/Danne, ett steg närmare hojkörning igen...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
anDURRs skrev:
2265133 Jaha...bra tråd för mig som nyligt införskaffat en veteranhoj i form av en GSXR1100 -86

Har haft 2 tidigare åxå (en 86 och en 96)
sen har jag kört lite grus/enduro några år på en KTM 520
men nu är jag som sagt tillbax på asfalten (iallafall tillfälligt)

Jag har ett problem med min hoj som jag tänkte att jag kunde få hjälp med av någon kunnig:
Hojen går nämligen skitdåligt, den "blöddrar", hostar och smäller på låga varv
Måste varva den till 5-6000 varv innan den vill gå rent.
Har hört runt lite och fått tipset att ta bort dom öppna luftfiltren (som inte alls rimmar ihop med vaacumförgasarna) och sätta dit orginal luftburk.
Låter det som ett vettigt tips?
Alla ide'er är varmt välkomna
(Jag har säkert missat att skriva nåt, så fråga gärna...)

Följdfråga: Någon som har en luftburk liggandes?

Låter onekligen som ett förgasarproblem, hojen verkar inte få soppa. Hade samma problem med min gammelgixxer och det var igensatta munstycken och vatten i soppafiltret. Väl fixat gick den kanon :tummenupp

RoosRacing

Old suzukis still rule the strip
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
GSXR 750RK-89, Yamaha OW01 2 st
RPM lover skrev:
2545836 Har lagt ut grejor på "till salu" som passar våra racers om det är nån som är sugen på mer kubik till ex.

Om ngn behöver så har jag luftfilteradaptrar+filter till FCR. Har suttit på en 90:a.

kolla annonserna.

mvh H

neas

Neas
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Gammal Muskelfighter
Öhlinsdämpare på 1100?

Någon som vet hur befogat det är med Öhlinsdämpare till gixxer 1100?

Har inte kunnat svänga med min pga vinterväder och därmed inte kunnat testa original till fullo...

Ev hittat bra pris på en öhlinare.
Tacksam för svar!
/Neas

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
neas skrev:
2631788 Någon som vet hur befogat det är med Öhlinsdämpare till gixxer 1100?

Har inte kunnat svänga med min pga vinterväder och därmed inte kunnat testa original till fullo...

Ev hittat bra pris på en öhlinare.
Tacksam för svar!
/Neas

Jag har köpt men inte monterat så jag återkommer :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati