Janne_1956 skrev:2329012
Bifogar ett par bilder på nya leksaken.
Ibland undrar jag vem som sågade av fronten, eller sparade på plasten fram för att skapa en cuts of doom
fin hoj!
Janne_1956 skrev:2329012
Bifogar ett par bilder på nya leksaken.
Paskulli skrev:2331815Bifogar en bild på min ombyggda gixxer vart färdig för 1mån sen.Så nu ska det åkas
B©SSe skrev:2342609Japp, så var det dags att ge gammla bettan lite översyn.
Satt o funderade på vilken olja, märke? Delsyntet? Helsyntet? Vad bör jag ha för att hon skall trivas?
lill-danne skrev:2364624Hej igen!
Efter att ha fått tag på ny motorkåpa (tack AB!) så är det dags för omlackering av densamma. Den jag fick var svart och resten av motorn har den där blygrå kulören som vissa GSXR-motorer verkar ha haft. Såvitt jag vet är min 1100-motor från -92 och nu är jag på jakt efter korrekt färgkod. Jag har fått lite tips om att söka på www.maximum-suzuki.com, men där måste man regga sig och de verkar inte vilja ha några fler medlemmar för tillfället. Någon som har en aning om vilken färgkod jag pratar om? Om det skulle hjälpa kan jag lägga upp en bild på den gamla motorkåpan med rätt färg. Som vanligt mottages all hjälp tacksamt!
/Danne
lill-danne skrev:Såvitt jag vet är min 1100-motor från -92 och nu är jag på jakt efter korrekt färgkod.
anDURRs skrev:2265133Jaha...bra tråd för mig som nyligt införskaffat en veteranhoj i form av en GSXR1100 -86
Har haft 2 tidigare åxå (en 86 och en 96)
sen har jag kört lite grus/enduro några år på en KTM 520
men nu är jag som sagt tillbax på asfalten (iallafall tillfälligt)
Jag har ett problem med min hoj som jag tänkte att jag kunde få hjälp med av någon kunnig:
Hojen går nämligen skitdåligt, den "blöddrar", hostar och smäller på låga varv
Måste varva den till 5-6000 varv innan den vill gå rent.
Har hört runt lite och fått tipset att ta bort dom öppna luftfiltren (som inte alls rimmar ihop med vaacumförgasarna) och sätta dit orginal luftburk.
Låter det som ett vettigt tips?
Alla ide'er är varmt välkomna
(Jag har säkert missat att skriva nåt, så fråga gärna...)
Följdfråga: Någon som har en luftburk liggandes?
RPM lover skrev:2545836Har lagt ut grejor på "till salu" som passar våra racers om det är nån som är sugen på mer kubik till ex.
neas skrev:2631788Någon som vet hur befogat det är med Öhlinsdämpare till gixxer 1100?
Har inte kunnat svänga med min pga vinterväder och därmed inte kunnat testa original till fullo...
Ev hittat bra pris på en öhlinare.
Tacksam för svar!
/Neas
Grattis! Köpte du privat?GixxerTiger skrev:2631798Jag har köpt men inte monterat så jag återkommer
neas skrev:2631835Grattis! Köpte du privat?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|