GSX-R 1100-tråden

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
-5 i garaget i dag, är lite mekar sugen men va fan det går ju inte för fingrana är för stelat.

Nu får det bli vår så man kan sitta och pula lite med hojen.

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
-5 i garaget i dag, är lite mekar sugen men va fan det går ju inte för fingrana är för stelat.

Nu får det bli vår så man kan sitta och pula lite med hojen.

Snart e våren här o då blir det fart i garagen igen,jag skall behöva fixa min soppakran för det verkar som den läcker igenom,så nu är väl motorn soppafylld:mad: men har ingen lust att köpa en pingelkran utan det blir o fixa orginalkranen.Det verkar fungera att köra med den även om man åker med RS40 fuggar

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Jag väntar på min Pingel kran och Dyna spolar/kablar skall komma.

Sitter en borrad orginal kran på nu, som tyvärr inte sluter helt tätt vid off läget så därför byter jag kran.

Sen väntar jag på min ISR gaffel som är på renovering hos Acke, samt att jag hämtar ett ISR 6 kolvsok till den gaffel på tordag :). Vet ej om det hamnar på denna hoj eller ett framtida projekt, vi får se för det är pengarna som styr.

Snart e våren här o då blir det fart i garagen igen,jag skall behöva fixa min soppakran för det verkar som den läcker igenom,så nu är väl motorn soppafylld:mad: men har ingen lust att köpa en pingelkran utan det blir o fixa orginalkranen.Det verkar fungera att köra med den även om man åker med RS40 fuggar

Hur snabb är din hoj om man får fråga ? våra hojar är rätt likvärdiga.

Mitt bästa är 6.44 på 201m, men hojen har gått snabbare. Kör ju lansvägs utväxling nu med 15/46 mot 15/52 som satt när jag köpte den.

Last edited:

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
Jag väntar på min Pingel kran och Dyna spolar/kablar skall komma.

Sitter en borrad orginal kran på nu, som tyvärr inte sluter helt tätt vid off läget så därför byter jag kran.

Sen väntar jag på min ISR gaffel som är på renovering hos Acke, samt att jag hämtar ett ISR 6 kolvsok till den gaffel på tordag :). Vet ej om det hamnar på denna hoj eller ett framtida projekt, vi får se för det är pengarna som styr.

Hur snabb är din hoj om man får fråga ? våra hojar är rätt likvärdiga.

Mitt bästa är 6.44 på 201m, men hojen har gått snabbare. Kör ju lansvägs utväxling nu med 15/46 mot 15/52 som satt när jag köpte den.

Den är säkert rätt snabb med en lättare förarare och en som kan starta ordentligt,men med mig på så har jag kört 6,78 o då slog jag sönder baklyset när jag höll på att slå runt en bit ut,sen så vet jag inte va det sitter för bakdrev på den nu,troligen orginal men fram så är det 14 drev på,vart så kapade kedjan för mycket så det va bara att skaffa mindre fram,haha

Detta med en cykel som är orginalhög med andra ord ett höghus.

Jag har totalt sett bara kört typ 10 runder med tidtagning ändå hålt på med Dragracing i drygt 20 år men då som chrewcheif åt min bror i olika klasser

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Jag hoppas kunna köra lite fortare i år nu när jag sänkten mer och med en bättre start så skall minst 2 tiondelar bort.

Det kan också bli tvärt om då jag skall prova ett V&h sidwinder system och inte vet vad motorn tycker om det. Men det märks, går alltid att bygga tillbaka om den går sämre.

bard

Måste fixa ett cafeobjekt!
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
SUZUKI GSXR1100-89
Vinterpyssel

Tjena.

Jag har ett extra kåpset liggandes och har fått för mig att fixa en vit version av hojen.
Det trista är att jag bara har en tank så jag skulle behöva en vettig lösning färgmässigt...

Har ni nå bra ideér?

Bifogat

• gix89.jpg
    gix89.jpg
    190.4 KB · Visningar: 90
  • gixxer vit.JPG
    gixxer vit.JPG
    166.9 KB · Visningar: 89

OggY69

En små störd man på 40år nej 27menade ja
Gick med
10 Feb 2009
Hoj
Bandit 1200s SF kittad+GSXR 1100 -89
Framskärm

Det finns ingen som har en fram skärm till en gsxr 1100 -92

eller någon som vet om det är någon annan årsmod som passar

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Hej. Jag är ute efter en GSX-R 1100 90-92 sving då den är längre än min Banditsving.. Nu undrar jag om någon vet om en sving från 93 och nyare passar bolt on..
Tacksam för svar då jag måste ha en längre till sommaren.

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Hej. Jag är ute efter en GSX-R 1100 90-92 sving då den är längre än min Banditsving.. Nu undrar jag om någon vet om en sving från 93 och nyare passar bolt on..
Tacksam för svar då jag måste ha en längre till sommaren.

Nej, '93a svingen passar inte rakt av på en Bandit, och det gör inte '89-'92 heller.

'89-'92 är dock lättare att få att passa, men den är bredare än bandit svingen i infästningen mellan ram rören.

Jag har en förlängd Banditsving på min 91a, och då blev jag tvungen att svarva en distans på 10(?) mm och lägga mellan sving och ramen på högersidan, så svingen sitter inte riktigt lika centrerad på axelröret. Sen är det lite olika diameter på skruvarna till "hundbenen".

Det är även klenare profiler på 1100 svingen än Banditens.

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Hallå, jag har gått och köpt åt mig en gammal gsxr 750(-85) och funderar på hur delarna passar mellan alla modeller... Här kommer följande som jag funderar:

Jag skulle vilja ha lite bredare fälgar eftersom det sitter orginal på, vilka gsxr fälgar är bolt-on så att säga?

Fram och bakgaffel är också tänkta att bytas ut, finns det några bolt-on från de nyare modellerna i detta fall också?

Går också i tankarna att handla in en 1100 motor, är det bara att byta ut eller måste man ändra festen?

Är tacksam för alla svar :)

Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Hallå, jag har gått och köpt åt mig en gammal gsxr 750(-85) och funderar på hur delarna passar mellan alla modeller... Här kommer följande som jag funderar:

Jag skulle vilja ha lite bredare fälgar eftersom det sitter orginal på, vilka gsxr fälgar är bolt-on så att säga?

Fram och bakgaffel är också tänkta att bytas ut, finns det några bolt-on från de nyare modellerna i detta fall också?

Går också i tankarna att handla in en 1100 motor, är det bara att byta ut eller måste man ändra festen?

Är tacksam för alla svar :)

GSXR fälgar som passar http://gixxer.gratiswebb.0lx.net/start.htm se sedan under tips & tricks.

GSXR gafflar är alla bolt on fram till GSXR 750 95 och 1100 98 (förutom styrstoppen på dom senare)

Byta baksving är lite bökigare, det finns ingen som passar bolt on

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Jag har som sagt ett litet projekt på g, det är en -85 gsxr 750 som ska byggas om så den påminner om min gamla 1100(den blåa). Har inhandlat r6 bakändan idag, funderar på om jag ska ha kvar orginal tanken eller ska jag köra med den nyare modellen, lika som på den blåa. Hur tror ni den nyare tanken passar på 750 ram, såg riktigt bra ut i mina ögon på 1100 ram. Den svart gula cykeln är med för att visa hur ramarna skiljer sig åt(den ser också underbar ut :)).

:va

Bifogat

• DSC00387.jpg
    DSC00387.jpg
    233.5 KB · Visningar: 116
  • visabild.jpg
    visabild.jpg
    81.9 KB · Visningar: 121

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Jag har som sagt ett litet projekt på g, det är en -85 gsxr 750 som ska byggas om så den påminner om min gamla 1100(den blåa). Har inhandlat r6 bakändan idag, funderar på om jag ska ha kvar orginal tanken eller ska jag köra med den nyare modellen, lika som på den blåa. Hur tror ni den nyare tanken passar på 750 ram, såg riktigt bra ut i mina ögon på 1100 ram. Den svart gula cykeln är med för att visa hur ramarna skiljer sig åt(den ser också underbar ut :)).

:va

Jag har för mig att tanken från 2gen inte brukar passa så bra, brukar luta bakåt, men på den blå såg funkade det.

jäkla snygg hoj den gul/svarta, var har du hittat den????? :D

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
verkar vara hopplöst att få tag på ett par fälgar som är från 88-94... Hopplöst att montera srad fälgar? Hur är det annars med bandit fälgar, verkar finnas i massvis, dock är dom lite smalare men det är väll inte hela världen...

Gabor

Guest
verkar vara hopplöst att få tag på ett par fälgar som är från 88-94... Hopplöst att montera srad fälgar? Hur är det annars med bandit fälgar, verkar finnas i massvis, dock är dom lite smalare men det är väll inte hela världen...

Fälgar,inga problem att montera vad du vill, om du inte är låst till att du ska ha viredriven hastmätare...byta hjullager är nästan ett måste om du ska få olika fälgar att passa till annan gaffel..enklast köpa komplett framdel om du inte vill laborera.

ska du ha 17eller 18 tum ? 88 ans 1100 r har 18 tum fortfarande, 3 ekrat.
Motor 1100 till 750, bara skruva dit, svingar är INTE det, bygga nya fästen om du ska i med något annat än original...

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Fy nu får vintern ta slut, är så meksuge men inget kan man göra när det är flera minusgrade i garaget:(

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Jag har inte så mycket att montera än (väntar fortfarande på delar) men det skulle vara kul att få sitta och lura lite i garaget och komma på lite nya ideer.

Föresten är det någon som har en nedre kåpa som är utskuren för ett V&H sidewinder system till salu ? för jag vill inte kapa sönder min orginal kåpa.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras