GSX-R 1100-tråden

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Hej! Satt och fundera på hur stor skillnad mellan de gamla ramarna (750/1100, 85-87) det är när man kör. Verkar den ena klart bättre än den andra(Stabilitet osv.)? Var riktigt nöjd med min gamla 1100 -87 och vart fundersam då jag precis inhandla en -85 750(såklart fick jag ett riktigt bra pris på en 1100 efter jag hade köpt min 750 vilket lite gör att man ångrar köpet, eller ska jag vara nöjd(effekten struntar jag i, man kan alltid byta motor)?).

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
750 är ju mycket lättare och roligare att kasta runt i kurverna, det pratades om att -85 skulle vara instabil i höga farter men det var inget jag märkte på allmän väg.

Jag tror det var 8,5kg som 750 ram vägde 0ch 10 någonting 1100 ram vägde.

Möjlige när den pressas på bana som ramen kan kännas vek, men det finns ju folk som sätter i 1100cc motor med turbo i detta chassi så det kan ju inte vara så fel

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Lite nya grejer har ramlat in, så nu är det bara att invänta våren så man kan gå ut i garaget och meka lite.

Fick också en insatts till mitt V&H sidewinder men tyvärr passade det inte. Den var mycket för lite, men man skall ju inte förvänta sig för mycket av amerikanska grejer.

Bifogat

• P1060373.jpg
    P1060373.jpg
    239.3 KB · Visningar: 77
  • P1060316.jpg
    P1060316.jpg
    224.6 KB · Visningar: 92

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Lite nya grejer har ramlat in, så nu är det bara att invänta våren så man kan gå ut i garaget och meka lite.

Fick också en insatts till mitt V&H sidewinder men tyvärr passade det inte. Den var mycket för lite, men man skall ju inte förvänta sig för mycket av amerikanska grejer.

Släng in en byggfläkt från Jula i garaget. 5 kW för 895 kr eller 9 kW för 1395 kr. Behöver nog inte vara igång så länge för att få lite värme. Ganska billigt, men tyvärr inte helt gratis. Då hade jag också kunnat ha en :näsblod

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
En granne har har kör med en byggfläkt i garaget och föreningen vi bor i blev inte glada.

Jag har nog möjlighet att låna en kraftig fläkt men eftersom jag sitter i styrelsen så måste jag gå med gott exempel.

Vi får igentligen inte ha elutag i våra garage men många har fixat på egenhand.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Min gammelgixxer håller på att få sig en omgång också, sakta men säkert. Får se om jag hinner klart med grejorna till säsongen, annars får de åka på till nästa säsong. Dottern på 8 månader tar myyyycket tid :näsblod
Nya turbon (Schwitzer S200) på golvet, K24:an från S60R/V70R sitter på. Liiiite skillnad :) Den nya pumpar till över 500 hk. Ska byggas twin entry grenrör också + mycket annat smått och gott.
DSC01528.jpg

En granne har har kör med en byggfläkt i garaget och föreningen vi bor i blev inte glada.

Jag har nog möjlighet att låna en kraftig fläkt men eftersom jag sitter i styrelsen så måste jag gå med gott exempel.

Vi får igentligen inte ha elutag i våra garage men många har fixat på egenhand.

Ahaaa, på så sätt. Hade kanske inte sett så bra ut om du slänger in en byggfläkt då, nä...

Last edited:

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Du har ett monster som skulle vara kul att se i verkligheten nån gång :tummenupp

8 månader, vänt du bara till hon blir 11 eller 15år som mina döttrar då blir det lite mer att styra med (dom kan ju säga i mot i den åldern :gnissla)

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Du har ett monster som skulle vara kul att se i verkligheten nån gång :tummenupp

8 månader, vänt du bara till hon blir 11 eller 15år som mina döttrar då blir det lite mer att styra med (dom kan ju säga i mot i den åldern :gnissla)

Monster och monster, men den går rätt bra :D Vi skulle ju setts på flygfältet i Halmstad (var du inte anmäld du också?) men det sket ju sig... (har inte fått tillbaka startavgiften ännu heller vad jag sett...) Din hoj går inte av för hackor den heller. Fetingstuk på den ju.

Hehe, i den åldern ska hon ha en egen hoj att bygga på så hon vill vara i garaget hela tiden och då kan ju jag också vara i garaget hur mycket jag vill och bygga på mina motorcyklar och bilar. Här planeras det i tid! :tummenupp

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Monster och monster, men den går rätt bra :D Vi skulle ju setts på flygfältet i Halmstad (var du inte anmäld du också?) men det sket ju sig... (har inte fått tillbaka startavgiften ännu heller vad jag sett...) Din hoj går inte av för hackor den heller. Fetingstuk på den ju.

Hehe, i den åldern ska hon ha en egen hoj att bygga på så hon vill vara i garaget hela tiden och då kan ju jag också vara i garaget hur mycket jag vill och bygga på mina motorcyklar och bilar. Här planeras det i tid! :tummenupp

Ja det var synd att det att det inte blev något i halmstad eller i nyköping där jag också var anmäld. Pengar fick jag efter mycket tjat tyvärr, vill ju fortfarande att det blir en hastighets körning på asfalt nån gång.

Drömmer att få köra i 300km/t nån gång i livet och då under ordnade former.

Ja ja planera kan du allt göra :D för sen står du där och målar rummet rosa. Sen får du också bara se den rosa avdelnigen i leksaks affären fast du försöker locka med en radiostyrd bil.

petterzzon

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
GSX1100R
Hej ska fixa iordning hojen innan sommare och söker hyggligt hela framkåpor till min det är en 1100 89 dom jag har är i så dåligt skick att det knappast är värt att fixa till någon här som har några att sälja

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Ja det var synd att det att det inte blev något i halmstad eller i nyköping där jag också var anmäld. Pengar fick jag efter mycket tjat tyvärr, vill ju fortfarande att det blir en hastighets körning på asfalt nån gång.

Drömmer att få köra i 300km/t nån gång i livet och då under ordnade former.

Ja ja planera kan du allt göra :D för sen står du där och målar rummet rosa. Sen får du också bara se den rosa avdelnigen i leksaks affären fast du försöker locka med en radiostyrd bil.

Ja, det var mycket synd. Blir det inget i Sverige snart så är det bara att åka till England och gasa! Jag tänkte åka dit när tid finnes. Förhoppningsvis i år, men vetefan hur det ser ut med tiden och allt sådant. Gå in på http://www.200mph.net/index.php , regga dig och leta upp info om top speed eventen. Brukar gå på Woodbridge i maj och Elvington i augusti eller september.

Hehe, blir inget rosa! Eller så blir det det... :gnissla Får se om jag lyckas stå på mig :D

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Ja, det var mycket synd. Blir det inget i Sverige snart så är det bara att åka till England och gasa! Jag tänkte åka dit när tid finnes. Förhoppningsvis i år, men vetefan hur det ser ut med tiden och allt sådant. Gå in på http://www.200mph.net/index.php , regga dig och leta upp info om top speed eventen. Brukar gå på Woodbridge i maj och Elvington i augusti eller september.

Hehe, blir inget rosa! Eller så blir det det... :gnissla Får se om jag lyckas stå på mig :D

Tack för tipset om sidan :tummenupp

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
0 grader ute ikväll så det blev lite meka :)

Plingel kranen är monterad, den blev mycket nära Rs förgasaren och bränslefilter med slangar är inte lätt att få till med det trånga utrymmet under tanke.

Får köpa mer slang i morren och se om jag kan ändra dragningarna lite.

Bifogat

• P1060387.jpg
    P1060387.jpg
    235.5 KB · Visningar: 97
  • P1060391.jpg
    P1060391.jpg
    236.1 KB · Visningar: 110
  • P1060380.jpg
    P1060380.jpg
    236.9 KB · Visningar: 109

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
0 grader ute ikväll så det blev lite meka :)

Plingel kranen är monterad, den blev mycket nära Rs förgasaren och bränslefilter med slangar är inte lätt att få till med det trånga utrymmet under tanke.

Får köpa mer slang i morren och se om jag kan ändra dragningarna lite.

Finfint :tummenupp Trångt eller? :D

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Japp !!! har ju inte ens nån turbo ocm massa skit, så det gör ju att man blir ännu mer imponerad hur ni alla turbo åkare får ihop det.

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
verkar vara hopplöst att få tag på ett par fälgar som är från 88-94... Hopplöst att montera srad fälgar? Hur är det annars med bandit fälgar, verkar finnas i massvis, dock är dom lite smalare men det är väll inte hela världen...

Tjenare !

Jag har precis vad du behöver till din hoj liggandes.
OM du nu inte köpt redan förståss.

Jag har en komplett fram och bakände från en 750-88.
Med framände menar jag hjul,bromsok/skivor,gaffel,framskärm.
Bara att lacka om framskärmen och ut å köra.
Framskivorna, EBC, har gått 200 mil ca.

Bakdel=sving,dämpare,hjul,drev,skiva mm. Inte direkt bolt on men nästan har jag läst mig till.

Bifogar en bild på hojen/grejorna.

Det finns en hake dock. Jag är ca 9 timmars flygresa hemifrån och jag kommer inte hem förrän om en månad.

Framänden ligger komplett i garaget så den kan ngn annan skicka utan problem men bakändan sitter på hojen och måste meckas bort.

Kanske går att lösa om intresse finns.

Jag har en blåvit 86a jag renoverar. Har du delar från från din 85a kan vi ju byta lite. Vissa grejor passar ju mellan 85-87. inte allt dock.

Mvh

Bifogat

• DSC00352.jpg
    DSC00352.jpg
    254.6 KB · Visningar: 96
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hej.

Står med en 1127 motor med en skuren vevaxel.
Tänkte inhandla en ersättningsvev och byta den med lite friska lager.

Men är det uteslutande 1127 veven som passar från 90-91 som man kan se i annonserna på Ebay?
Skiljer slaglängden på de olika motorerna eller vad skiljer?

Någon som har en uppfattning om vad som är kompatibelt mellan de olika årsmodellerna?

Går säkert att söka efter men tar den enkla vägen och frågar....

Tack å tack...

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Hej.

Står med en 1127 motor med en skuren vevaxel.
Tänkte inhandla en ersättningsvev och byta den med lite friska lager.

Men är det uteslutande 1127 veven som passar från 90-91 som man kan se i annonserna på Ebay?
Skiljer slaglängden på de olika motorerna eller vad skiljer?

Någon som har en uppfattning om vad som är kompatibelt mellan de olika årsmodellerna?

Går säkert att söka efter men tar den enkla vägen och frågar....

Tack å tack...

Jag är 99% säker på att veven är densamma på 1127 89-92.
Lager på utgående axel, topp (skruv/shims) och förgasare skiljer på 89-90 mot 91-92, iövrigt skall det inte vara någon skillnad.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA