GSX-R 1100-tråden

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
hej har en gsxr 1100w-96a, och nu letar jag efter generator till den, nån som vet om de finns andra modeler me samma motor? eller om någon kanske har en generator liggande:) mvh

hej jag har en generator från en gsxr1100-95 . jag köpte den från mc- demontering för 1700kr du kan få köpa den för 1500kr då jag inte har kvar 1100:an . tel 0702014097
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Jag har allvarliga funderingar att bli med 1100R, men jag är sugen på en vattenkylld "buffel". Jag har plöjt igenom hela tråden, men folk verkar mest vara intresserade av den oljekylda maskinen, är det pga rena retrokänslor eller håller dom bättre?
Vad är dom svaga punkterna man ska kika lite närmare på innan man slår till?

Mitt intryck är de håller bättre, nån insatt har skrivit här på forumet: "...den bästa motorcykelmotor som har byggts..." då är det tal om 1127 motorn.

Jag har valt en sån framför de vattenkylda och jag är inte missnöjd, jag har ingen personlig erfarenhet av vattenkyld.
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
vart tar luften (rören) vägen?

Det sitter individuella filter på min gsx, alltså är luftburk och SRAD rören mm borta, jag skulle vilja återställa till en vanlig luftburk med ett öppet filter.

Men som rubriken, var tar luften vägen på -92:ans 1100, jag har försökt att lista ut det på diverse sprängskisser, men får inte ihop det.

Gör de nån nytta? Är det värt besväret att leta reda på sådana också?
 

Bifogat

  • Luftintag.JPG
    Luftintag.JPG
    25.6 KB · Visningar: 81

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Jag vill byta dämparen bak på GSXR 1100 1992. Jag försöker hitta en nyare begagnad som kan passa på hojen, jag har några på G som verkar lovande.

Är det nån guru (finns ju fler här) som vet vad som kan passa. om de är något lite längre (några mm) gör nog inte så mycket, är de hårdare är det väl bättre.

Originaldämparen är 312 mm.
Jag har letat de andra måtten på webben men inte hittat några.

- Hur bred är "gaffelns" innermått?
- Hur bred är den i andra änden?
- Hur grov är originalbulten både upp och nere?
- Får det plats en piggy back dämpare?

Jag har inte hojen hemma fn, därav alla frågor.
 

masracer1100

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki gsxr1100 89
Hej .
Fundering.
Har monterat rs36or på min 89, men vad gör jag av vevhusventilationen. Har monterat ett filter på utg PÅ TOPPEN. men kommer ut olja när jag har åkt hårt. VAD GÖRA .
TIPS NÅGON
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Hej .
Fundering.
Har monterat rs36or på min 89, men vad gör jag av vevhusventilationen. Har monterat ett filter på utg PÅ TOPPEN. men kommer ut olja när jag har åkt hårt. VAD GÖRA .
TIPS NÅGON

Det enklaste och billigaste är att montera en slang som är ca 5-6 dm lång och dra ner den i en gammal plastflaska eller dyligt.
(om du kollar bilden på min katana så ser du att jag har så)

En lite dyrare men mycket snyggare lösning är att montera en OIL CATCHTANK i stället för en plastflaska. Bifogar ett exempel på en sådan.
Du monterar slangen på den ena anslutningen och ett filter på den andra.
Lycka Till
 

Bifogat

  • oil-catchtank.jpg
    oil-catchtank.jpg
    90 KB · Visningar: 89

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Så här ser min Vevhusvent ut och skall sitta framför batteriet under sadeln.

Tyvärr är det böjda röret åt fel hål men skall givetvis åtgärdas innan montering, plus ett drenerings rör på undersidan
 

Bifogat

  • 022_1_1.JPG
    022_1_1.JPG
    210.3 KB · Visningar: 99
  • 024_2_1.JPG
    024_2_1.JPG
    228.8 KB · Visningar: 91

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Jag har allvarliga funderingar att bli med 1100R, men jag är sugen på en vattenkylld "buffel". Jag har plöjt igenom hela tråden, men folk verkar mest vara intresserade av den oljekylda maskinen, är det pga rena retrokänslor eller håller dom bättre?..

Vill minnas att de vattenkylda är 15-20 kilo tyngre än luftkylda
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Hej .
Fundering.
Har monterat rs36or på min 89, men vad gör jag av vevhusventilationen. Har monterat ett filter på utg PÅ TOPPEN. men kommer ut olja när jag har åkt hårt. VAD GÖRA .
TIPS NÅGON
Så här ser min version ut på vevhusventilation, har modifierat catch tanken lite som katan83 visar på bild. Går att göra det enklare men det blir inte lika snyggt :)
 

Bifogat

  • P5080533.jpg
    P5080533.jpg
    240.5 KB · Visningar: 126

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Skall försöka få tid att montera min catchtank i morron.
Då kan jag montera bränslefilter och tank så en provstart kan ske :yoparty
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Nu är catch tanken på plats efter mycket om och men (mycket trångt).

Så det var bara att montera tanken för en provstat, men så tur har man inte :(.
Det läckte från förgasarna till att börja med sen när det var åtgärdat (tror jag ) så vill inte hojen starta :näsblod.

Det visar sig att det är endast ena av mina nya Dyna tändspolar som fungerar.

Vet inte vad det kan vara för fel, har provat tänkablarna på andra spolen så dom funkar. Och det är ingen kabel som är lös eller dålig kontakt.

Är det någon här som kan hjälpa mig ?

Det finns ju ingen uppmärkning på spolarna vart kablarna skall sitta, viket jag tycker är konstigt.

Jag vet att + och - kabeln kvittar hur man sätter på spolen enligt Motorspeed.

Har något ett bättre kopplings schema en dynas kludd.
 

Bifogat

  • P1060420.jpg
    P1060420.jpg
    234.4 KB · Visningar: 96

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Nu är catch tanken på plats efter mycket om och men (mycket trångt).

Så det var bara att montera tanken för en provstat, men så tur har man inte :(.
Det läckte från förgasarna till att börja med sen när det var åtgärdat (tror jag ) så vill inte hojen starta :näsblod.

Det visar sig att det är endast ena av mina nya Dyna tändspolar som fungerar.

Vet inte vad det kan vara för fel, har provat tänkablarna på andra spolen så dom funkar. Och det är ingen kabel som är lös eller dålig kontakt.

Är det någon här som kan hjälpa mig ?

Det finns ju ingen uppmärkning på spolarna vart kablarna skall sitta, viket jag tycker är konstigt.

Jag vet att + och - kabeln kvittar hur man sätter på spolen enligt Motorspeed.

Har något ett bättre kopplings schema en dynas kludd.


Har du provat att skifta plats på spolarna ?
Flyttar felet så har du problem med ena spolen annars är det elsystemet. Skifta bara spolarna, inte tändkablarna.
Lycka till
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Skall prova det nästa helg när jag kommer hem, har även fixat ett stort batteri så man kan hålla på och testa lite.

Jag visste att det skulle bli problem när man köper låg kvaletets grejer från Usa.

Nä skulle köpt orginal istället, mycket högre kvaletet. Enda kruxet är priset som är högt men det hade lönat sig att köpa dom istället för Dyna.
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Dyna's tändspolar har funkat mycket dåligt för mig, 2 sommrar sedan blev det kortis i en spole vilket medförde att boxen brann oxo...sommaren före det avverkade jag 2 eller 3 Dyna spolar...suck! Nu åker jag med Dyna 2000 boxen och nyare 750 spolar.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Skall prova det nästa helg när jag kommer hem, har även fixat ett stort batteri så man kan hålla på och testa lite.

Jag visste att det skulle bli problem när man köper låg kvaletets grejer från Usa.

Nä skulle köpt orginal istället, mycket högre kvaletet. Enda kruxet är priset som är högt men det hade lönat sig att köpa dom istället för Dyna.

Jag monterade Dyna spolar och Taylor kablar på min Katana 1989.
Har aldrig haft några problem med dom.
(peppar peppar)
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Vi får se om jag får igång spolen, om inte blir det orginal spolar igen.

Tur att man kan putsa lite utan att det kostar penga i allafall :D
 

Bifogat

  • P1060407.jpg
    P1060407.jpg
    233.6 KB · Visningar: 104
  • P1060405.jpg
    P1060405.jpg
    231.6 KB · Visningar: 85
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top