OK, då var jag här igen. Det har inte gått någe vidare bra med å byta brygga från min gamla CV36 till en CV38.
Expertis som tittat på det hela säger att det inte går i det här fallet. Nya insugsgummin är visst svindyra och inte helt lätta att få tag på.
Jag har blivit föreslagen en RS 36mm:s mekanisk förgasarbrygga men en sån är väl ingen idé att hänga på om inte toppen är portad? Läste på Gixxer.se att signaturen lahi sa så om om en 1100R 86-88 och det borde väl även stämma när det gäller min -90:a?
Visst ska det gå! Insugsgummin finns att köpa orginal, ca 450:- st om jag inte minns fel. CV 38 har en större hals? Om det mot förmodan skulle vara mindre så finns det flera lösningar, allt från att kränga på en ring som man klipper från en cykelslang, eller krympslang.
begagnade insuggummin brukar inte vara så roliga att hålla på med, blir lite stela med åldern. Det brukar lösa sig med en värmepistol och lite fett på förgasaren.
RS36 passar rakt in i '89 och '90ans insugsgummin om jag inte mins fel.
Är ett utmärkt alternativ till din hoj, även med standardtopp, den blir lite rappare på gasen.
Hej Jag har aldrig kört med några andra flatslideförg förut,men det stämmer det du säger ,lufthastigheten ökar med mindre diameter men toppen blir lidande det blir en avvägning hur man vill ha det.Till 1100gsx r 97 finns det 2 diameter på förg kitts keihin fcr 39mm och 41 mm, jag valde 39mm jag tror att
de klarar många hp om man vill öka effekten mer. mvh
OK, tack ska du ha för informationen. Känns som att jag satsar på RS36:an istället. Den är dyrare, men smakar det, så kostar det.
Rådfrågade Anders Brink också o han sa i princip samma som dig om standardtoppen.
Tack alla för era tips å råd, ni är suveräna. Jag återkommer framöver å berättar hur hojen går.
Hejhej
Ett annat för mej nytt fenomen: Det verkar som kraften från motorn har lite svårt att "komma ner i marken". Vi kraftigt gaspådrag spinner bakhjulet på både lägre och högre växlar. Eller det känns i alla fall som hjulspinn. Första gången det hände blev jag så överraskad så jag tänkte jag missade en växel eller växeln "hoppade ur". Eller är drivpaketet dåligt tänkte jag. Man kan köra motorväg och dra på ordentligt och det känns som den spinner på tex. 5:an? Att chassit är nervöst på de tidiga modellerna känner man ju igen från diverse tester. Någon som upplevt det här?
Hojen har däck med riktigt bra mönster, förre ägaren sa att dom sattes på hösten -07. Har funderat på att byta bakdäck och till ett något bredare. sen är ju däck färskvara så det kan i alla fall inte bli sämre.
Har också prövat med lite olika lufttryck i däcken men det verkar inte påverka nånting. Det följde inte med någon instruktionsbok men just nu har jag 2.5 i tryck bak och 2.3 fram. Man kanske lika gärna kan ha runt 2.5både fram/ bak?
Tar gärna emot tips!
Flat stift mini säkringar säljs på mackar,Biltema mm. Säkringsdosan sitter på höger sida under den lilla sidokåpan under sadeln svart dosa med vitt lr transparant lock samt en liten stjärnskruv.
Kopplingen är nog slut låter på din beskrivning som att den slirar märks lättas på höga växlar varvet ökar men inte farten.
Angående att lamporna slocknar kan vara ett jordfel någonstans.
ja gör det du kommer bli hur nöjd som helst
jag körde en standard (139hkr) 90:a som bara hade V&H och RS36r och det var riktigt bra drag/vrid i den. den enda nackdelen du kanske kommer att märka kan vara att responsen när man fjuttar med gasen obelastad inte är fullt så rapp som med CV fuggarna, men va fan matchen börjar ju ändå när 1:an är i Jag körde RS38r innan men upplevde ett bättre vrid på mellanregistret med 36rna och bättre respons på höga varvtal med 38rna.
ett snitt av min körstil gjorde att 36rna vann priset i alla fall, sedan kan det ju vara en inställnings/skick sak också men det är min erfarenhet. Go for it
japp, håller med föregående talare. det låter dålig koppling. kör normalt upp till 5:ans växel ca 3-4000rpm, chugga till med kopplingen samtidigt som du ger på gas (ungefär som du skall wheela) och börjar då varvtalet "skena" iväg utan att åter komma tillbaka till dina 3-4000rpm så är det troligaste att kopplingen behöver lite omtanke. dåliga däck har jag mest märkt av när man tex står vid ett rödljus för att svänga i korsningen och sedan när man ger på samtidigt som man svänger blir det EM i Speedway. Det är lite läskigt
man märker det också tydligt om man försöker wheela och moppen hellre väljer att krita än att resa sig. Ja det var helt "bonniga" fakta där men kanske en ledtråd
Hej.
Jag var nere i falkenberg och justerade min gsxr 1100 97 i bänk,vid rg enginering.
Jag har keihin fcr 39 mm+ kn filter och Vanes hines s2r tror jag att det heter.
Fick ut 137,6 hp på bakhjulet är det normalt?.
Funderar på att köpa en färdigpreppad topp som är portad av Ward i usa med
större rostfria avgas ventiler samt köra med orginal kammar,är det värt att
göra det ,blir det mycket effekthöjning?
Någon som vet vad jag kan få tag i ett tonat kåpglas till hojen?.
Idag tappade jag hojen ,stödet gled undan,glaset sprack+backspegel+lackskador skitkul
Tack för en bra tråd håll den vid liv
Ojsan jag postade i fel tråd, läs här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3711995#post3711995
Måste vara kul att ha haft en hoj från den var ny, men jag förstår dig, det är underbara motorcyklar
Hittade en bra i Tyskland och köpte den Transporterar mig ofta till jobbet, nu inne på andra säsongen. Räserväg in och svängelisväng hem.
Har gått 7000 mil nu men låter hyfsad i motorn.
Tjenare gott folk, jag är påjakt efter en topp till en gsx-r 1100 med 1127cc motorn, vill ha portning och större ventliler, ska bygga turbo
Vill givetvis ha en fräsh topp men alla alternativ är intressanta, har ni något så pm:a mig and let me know
//Rickard
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |