GSX-R 1100-tråden

Hypersportis

Live For The Ace, Die For The Gixxer
Gick med
30 Mar 2008
Ort
göteborg
Hoj
GSX-R 1100 & Thunderace
OK, då var jag här igen. Det har inte gått någe vidare bra med å byta brygga från min gamla CV36 till en CV38.

Expertis som tittat på det hela säger att det inte går i det här fallet. Nya insugsgummin är visst svindyra och inte helt lätta att få tag på.

Jag har blivit föreslagen en RS 36mm:s mekanisk förgasarbrygga men en sån är väl ingen idé att hänga på om inte toppen är portad? Läste på Gixxer.se att signaturen lahi sa så om om en 1100R 86-88 och det borde väl även stämma när det gäller min -90:a? :confused:
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
OK, då var jag här igen. Det har inte gått någe vidare bra med å byta brygga från min gamla CV36 till en CV38.

Expertis som tittat på det hela säger att det inte går i det här fallet. Nya insugsgummin är visst svindyra och inte helt lätta att få tag på.

Jag har blivit föreslagen en RS 36mm:s mekanisk förgasarbrygga men en sån är väl ingen idé att hänga på om inte toppen är portad? Läste på Gixxer.se att signaturen lahi sa så om om en 1100R 86-88 och det borde väl även stämma när det gäller min -90:a? :confused:

Visst ska det gå! Insugsgummin finns att köpa orginal, ca 450:- st om jag inte minns fel. CV 38 har en större hals? Om det mot förmodan skulle vara mindre så finns det flera lösningar, allt från att kränga på en ring som man klipper från en cykelslang, eller krympslang.

begagnade insuggummin brukar inte vara så roliga att hålla på med, blir lite stela med åldern. Det brukar lösa sig med en värmepistol och lite fett på förgasaren.

RS36 passar rakt in i '89 och '90ans insugsgummin om jag inte mins fel.
Är ett utmärkt alternativ till din hoj, även med standardtopp, den blir lite rappare på gasen.
 

Hypersportis

Live For The Ace, Die For The Gixxer
Gick med
30 Mar 2008
Ort
göteborg
Hoj
GSX-R 1100 & Thunderace
Visst ska det gå! Insugsgummin finns att köpa orginal, ca 450:- st om jag inte minns fel. CV 38 har en större hals? Om det mot förmodan skulle vara mindre så finns det flera lösningar, allt från att kränga på en ring som man klipper från en cykelslang, eller krympslang.

begagnade insuggummin brukar inte vara så roliga att hålla på med, blir lite stela med åldern. Det brukar lösa sig med en värmepistol och lite fett på förgasaren.

RS36 passar rakt in i '89 och '90ans insugsgummin om jag inte mins fel.
Är ett utmärkt alternativ till din hoj, även med standardtopp, den blir lite rappare på gasen.

OK, tack ska du ha för informationen. Känns som att jag satsar på RS36:an istället. Den är dyrare, men smakar det, så kostar det.

Rådfrågade Anders Brink också o han sa i princip samma som dig om standardtoppen.

Tack alla för era tips å råd, ni är suveräna. Jag återkommer framöver å berättar hur hojen går.
 

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Ö-vik
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Tjopp!

har. Gixxer 1100 -97
Läste nånstans att man kunde typ ta bort locket till luftburken, och därigenom får till ett bättre luftflöde.
Detta skulle påverka effekten betydligt.(Efter att ha bänkat, samt justerat nålarna, samt satt på helsystem)
Dvs, att det ger mer effekt än att fixa å trixa me dynojet, samt kn filter.

nån som vet nått???
Eller har andra förslag?

(Postade detta tidigare.. men vet inte hur man flyttar trådrackaren..
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
Keihin

Hej Jag har aldrig kört med några andra flatslideförg förut,men det stämmer det du säger ,lufthastigheten ökar med mindre diameter men toppen blir lidande det blir en avvägning hur man vill ha det.Till 1100gsx r 97 finns det 2 diameter på förg kitts keihin fcr 39mm och 41 mm, jag valde 39mm jag tror att
de klarar många hp om man vill öka effekten mer. mvh:tummenupp

Hej! Jag har Keihin fcr 39mm på min gixxer 93a, 1195cc, 160+ på slangen och dom klarar mer än så. Köp inte större (dyrare) än ni har nytta av. Det är min personliga åsikt. Ha en bra mc sommar alla:)
 

T595_haninge

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 1200 F
GSX-R1100 funderingar

Hejhej

Skrev tyvärr först en annan tråd i ämnet men upptäckte sen den här utmärkta tråden.

Min GSX-R1100 86:a (blå-vit-röd) är nyss införskaffad och klart kult! Mycket kubik och sportig trots sin ålder! Men hörni, ni som kan den här modellen kan ni förklara det här:

Allting funkade först som det skulle, men plötlsigt slutade lampa för friläge, bromsljus för hand-och fotbroms och blinkers båda sidor, både fram och bak att fungera? Märkte att frilägeslampan bara dog, allt slocknade samtidigt. Men fram och bakljus funkar. Tills jag försökte mecka själv vill säga och kände och drog ur och satte i några kontakter, så nu slutade även baklampan att funka.

Är inte ens i närheten av att vara amatör mekaniker men borde väl vara en säkring? Men det var inte så lätt, för var sitter dom - bak under sadeln, i närheten av baklampan elller under instrumentbrädan? Och hur ser de ut? Hittade någon svart fyrkantig större sak framme i kåpan på höger sida. Texten var lite avnött men det stod bla "12 V och 10 A". Men om man ska byta ut hela den eller inte har jag ingen aning om.

Ringde Din mc, fick där veta att man skulle ha "Flat stift" mini säkringar. Okej, åkte sen till Mc-varuhuset som var närmast och köpte "mini säkringar", det kändes som det borde vara 10 A men tog både 5: or och 10:eek:r. Men inte passar dom någonstans? Det stod dessutom "Honda" på plastpåsen, det är väl ingen risk att de är likadana till Honda och Suzuki? Eller är jag helt fel ute, ska det vara samma säkring som till bilar, så man kan åka och köpa en på typ Biltema utan att vara orolig?

Ett annat för mej nytt fenomen: Det verkar som kraften från motorn har lite svårt att "komma ner i marken". Vi kraftigt gaspådrag spinner bakhjulet på både lägre och högre växlar. Eller det känns i alla fall som hjulspinn. Första gången det hände blev jag så överraskad så jag tänkte jag missade en växel eller växeln "hoppade ur". Eller är drivpaketet dåligt tänkte jag. Man kan köra motorväg och dra på ordentligt och det känns som den spinner på tex. 5:an? Att chassit är nervöst på de tidiga modellerna känner man ju igen från diverse tester. Någon som upplevt det här?

Hojen har däck med riktigt bra mönster, förre ägaren sa att dom sattes på hösten -07. Har funderat på att byta bakdäck och till ett något bredare. sen är ju däck färskvara så det kan i alla fall inte bli sämre.

Har också prövat med lite olika lufttryck i däcken men det verkar inte påverka nånting. Det följde inte med någon instruktionsbok men just nu har jag 2.5 i tryck bak och 2.3 fram. Man kanske lika gärna kan ha runt 2.5både fram/ bak?


Tar gärna emot tips!
 

GixxerMike

Gixxerpilot. V-Man-Racing.
Gick med
13 Feb 2005
Ort
kalmar Sweden
Hoj
suzuki Gsxr1100 -87 Såld + en DM-02
Flat stift mini säkringar säljs på mackar,Biltema mm. Säkringsdosan sitter på höger sida under den lilla sidokåpan under sadeln svart dosa med vitt lr transparant lock samt en liten stjärnskruv.
Kopplingen är nog slut låter på din beskrivning som att den slirar märks lättas på höga växlar varvet ökar men inte farten.
Angående att lamporna slocknar kan vara ett jordfel någonstans.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
OK, tack ska du ha för informationen. Känns som att jag satsar på RS36:an istället. Den är dyrare, men smakar det, så kostar det.

Rådfrågade Anders Brink också o han sa i princip samma som dig om standardtoppen.

Tack alla för era tips å råd, ni är suveräna. Jag återkommer framöver å berättar hur hojen går.

ja gör det du kommer bli hur nöjd som helst:tummenupp
jag körde en standard (139hkr) 90:a som bara hade V&H och RS36:eek:r och det var riktigt bra drag/vrid i den. den enda nackdelen du kanske kommer att märka kan vara att responsen när man fjuttar med gasen obelastad inte är fullt så rapp som med CV fuggarna, men va fan matchen börjar ju ändå när 1:an är i:D Jag körde RS38:eek:r innan men upplevde ett bättre vrid på mellanregistret med 36:eek:rna och bättre respons på höga varvtal med 38:eek:rna.
ett snitt av min körstil gjorde att 36:eek:rna vann priset i alla fall, sedan kan det ju vara en inställnings/skick sak också men det är min erfarenhet. Go for it:tummenupp :tummenupp

Hejhej


Ett annat för mej nytt fenomen: Det verkar som kraften från motorn har lite svårt att "komma ner i marken". Vi kraftigt gaspådrag spinner bakhjulet på både lägre och högre växlar. Eller det känns i alla fall som hjulspinn. Första gången det hände blev jag så överraskad så jag tänkte jag missade en växel eller växeln "hoppade ur". Eller är drivpaketet dåligt tänkte jag. Man kan köra motorväg och dra på ordentligt och det känns som den spinner på tex. 5:an? Att chassit är nervöst på de tidiga modellerna känner man ju igen från diverse tester. Någon som upplevt det här?

Hojen har däck med riktigt bra mönster, förre ägaren sa att dom sattes på hösten -07. Har funderat på att byta bakdäck och till ett något bredare. sen är ju däck färskvara så det kan i alla fall inte bli sämre.

Har också prövat med lite olika lufttryck i däcken men det verkar inte påverka nånting. Det följde inte med någon instruktionsbok men just nu har jag 2.5 i tryck bak och 2.3 fram. Man kanske lika gärna kan ha runt 2.5både fram/ bak?


Tar gärna emot tips!

japp, håller med föregående talare. det låter dålig koppling. kör normalt upp till 5:ans växel ca 3-4000rpm, chugga till med kopplingen samtidigt som du ger på gas (ungefär som du skall wheela) och börjar då varvtalet "skena" iväg utan att åter komma tillbaka till dina 3-4000rpm så är det troligaste att kopplingen behöver lite omtanke. dåliga däck har jag mest märkt av när man tex står vid ett rödljus för att svänga i korsningen och sedan när man ger på samtidigt som man svänger blir det EM i Speedway. Det är lite läskigt:gnissla
man märker det också tydligt om man försöker wheela och moppen hellre väljer att krita än att resa sig. Ja det var helt "bonniga" fakta där men kanske en ledtråd:tummenupp
 
Last edited:

T595_haninge

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 1200 F
Flat stift mini säkringar säljs på mackar,Biltema mm. Säkringsdosan sitter på höger sida under den lilla sidokåpan under sadeln svart dosa med vitt lr transparant lock samt en liten stjärnskruv.
Kopplingen är nog slut låter på din beskrivning som att den slirar märks lättas på höga växlar varvet ökar men inte farten.
Angående att lamporna slocknar kan vara ett jordfel någonstans.


Tack! Har hittat dom. Alla säkringar var tydligen hela. Kanske ska kolla byta ut nåt relä? Måste väl finnas ett flertal relän i hojen.

ja gör det du kommer bli hur nöjd som helst:tummenupp
jag körde en standard (139hkr) 90:a som bara hade V&H och RS36:eek:r och det var riktigt bra drag/vrid i den. den enda nackdelen du kanske kommer att märka kan vara att responsen när man fjuttar med gasen obelastad inte är fullt så rapp som med CV fuggarna, men va fan matchen börjar ju ändå när 1:an är i:D Jag körde RS38:eek:r innan men upplevde ett bättre vrid på mellanregistret med 36:eek:rna och bättre respons på höga varvtal med 38:eek:rna.
ett snitt av min körstil gjorde att 36:eek:rna vann priset i alla fall, sedan kan det ju vara en inställnings/skick sak också men det är min erfarenhet. Go for it:tummenupp :tummenupp



japp, håller med föregående talare. det låter dålig koppling. kör normalt upp till 5:ans växel ca 3-4000rpm, chugga till med kopplingen samtidigt som du ger på gas (ungefär som du skall wheela) och börjar då varvtalet "skena" iväg utan att åter komma tillbaka till dina 3-4000rpm så är det troligaste att kopplingen behöver lite omtanke. dåliga däck har jag mest märkt av när man tex står vid ett rödljus för att svänga i korsningen och sedan när man ger på samtidigt som man svänger blir det EM i Speedway. Det är lite läskigt:gnissla
man märker det också tydligt om man försöker wheela och moppen hellre väljer att krita än att resa sig. Ja det var helt "bonniga" fakta där men kanske en ledtråd:tummenupp



Ja då är det nog kopplingen. Kanske låta en mekaniker provköra hojen och se vad han säger, men då är det väl lamellerna , kan nog bli några tusen om man lämnar in hojen.
 
Last edited:

paan

paan
Gick med
3 Jun 2006
Ort
MOTALA
Hoj
Ktm Superduke 990
suzuki gsxr 1100 97

Hej.
Jag var nere i falkenberg och justerade min gsxr 1100 97 i bänk,vid rg enginering.
Jag har keihin fcr 39 mm+ kn filter och Vanes hines s2r tror jag att det heter.
Fick ut 137,6 hp på bakhjulet är det normalt?.
Funderar på att köpa en färdigpreppad topp som är portad av Ward i usa med
större rostfria avgas ventiler samt köra med orginal kammar,är det värt att
göra det ,blir det mycket effekthöjning?

Någon som vet vad jag kan få tag i ett tonat kåpglas till hojen?.
Idag tappade jag hojen ,stödet gled undan,glaset sprack+backspegel+lackskador skitkul:yoparty :yoparty :yoparty :huvet

Tack för en bra tråd håll den vid liv
 

Örjan66

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Uppsala i hus på landet
Hoj
Honda CBR 1100 XX "Blackbird" -07
Suzuki gsxr 1100w 95

Hej.
Jag var nere i falkenberg och justerade min gsxr 1100 97 i bänk,vid rg enginering.
Jag har keihin fcr 39 mm+ kn filter och Vanes hines s2r tror jag att det heter.
Fick ut 137,6 hp på bakhjulet är det normalt?.
Funderar på att köpa en färdigpreppad topp som är portad av Ward i usa med
större rostfria avgas ventiler samt köra med orginal kammar,är det värt att
göra det ,blir det mycket effekthöjning?

Någon som vet vad jag kan få tag i ett tonat kåpglas till hojen?.
Idag tappade jag hojen ,stödet gled undan,glaset sprack+backspegel+lackskador skitkul:yoparty :yoparty :yoparty :huvet

Tack för en bra tråd håll den vid liv

Hej!

Har kört min i bänk hos Bike i Trollhättan, den har orginal CV 40 + Kn filter + advance unit + Yoshimura RS-3 hesystem är även dynojetad och jag fick över 141 hk på bakhjulet.

Kan det vara OK?
 

fargo

gammelsmurf
Gick med
11 Jul 2005
Ort
skurup
Hoj
gt550
Måste vara kul att ha haft en hoj från den var ny, men jag förstår dig, det är underbara motorcyklar:tummenupp

Hittade en bra i Tyskland och köpte den :) Transporterar mig ofta till jobbet, nu inne på andra säsongen. Räserväg in och svängelisväng hem.

Har gått 7000 mil nu men låter hyfsad i motorn.
 

Bifogat

  • gsxr 1100.JPG
    gsxr 1100.JPG
    115.1 KB · Visningar: 88

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80

T595_haninge

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 1200 F
Kåpor

Hej alla gixxer älskare!

Någon som har kåpor liggande till min röd-blå-vita 1100:a -86:a? Hojen är tappad sedan tidigare, behöver inte vara perfekta kåpor så länge de är bättre än mina. Det handlar både om toppkåpan som är rätt mycket sprickor i och hela sidokåporna, men hade varit toppen om man hittade ett komplett "nytt" kåp-set.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
TJOOOOONGG!!
KAPNING!

La in detta på en egen GSXR-1100 tråd innan jag visste bättre (tackar för den infon Moorflax) och detta kanske tilltalar någon :hihi

Såg denna annons idag på blocket och fann en Öhlins styrdämp till gsxr 1100-92 för 1500 spänn!!!. Har själv letat hur länge som helst efter en begagnad till rätt pris men gav upp och handlade en sprillans (dyyyyyrt :gnissla ).

Skickar vidare till er som kanske inte har en än men är på jakt :hihi

http://www.blocket.se/vi/16852785.htm?ca=11_s
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Måste vara kul att ha haft en hoj från den var ny, men jag förstår dig, det är underbara motorcyklar:tummenupp

Hittade en bra i Tyskland och köpte den :) Transporterar mig ofta till jobbet, nu inne på andra säsongen. Räserväg in och svängelisväng hem.

Har gått 7000 mil nu men låter hyfsad i motorn.

den färgsättningen är nog den mest lyckade tror jag.
Riktigt snygg :tummenupp
 

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Tjenare gott folk, jag är påjakt efter en topp till en gsx-r 1100 med 1127cc motorn, vill ha portning och större ventliler, ska bygga turbo:)

Vill givetvis ha en fräsh topp men alla alternativ är intressanta, har ni något så pm:a mig and let me know:)

//Rickard
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top