GSX-R 1100-tråden

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Halloj på er
Är det någon som provat att besiktiga med Db-killer i era 4-1 rör ? jag har köpt en 2" innsatts som är ca 14cm låg. Prova lite i garaget i dag och det blev stor skillnad men fågan är om det räcker, fortfarand rätt vasst ljud när man gasar på.http://www.customnet.se/cgi-bin/ibu...229 r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2

Jag besiktade precis min med Youshimura (säkert felstavat) 4-1 med en hemmabyggd decibelkiller. (en klump stålull typ) Inga problem :) Fick dock ombesiktning pga bländande lyse å då sket jag i db-killer för att den går för taskigt å det är fyra mil dit. Tänkte att jag inte skulle behöva starta den och tänkte rätt :)

Nu är den ready for action å ska säljas. Satte precis ut den på blocket för 27 men får kanske gå ner lite. Orimligt? Tycker själv det är billigt men det är ju säkert för att jag är kär i den..
gixxer01.jpg

gixxer02.jpg

1216cc, dyno. En 86:a med motor från 92 (gsxr såklart):yoparty
 

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Niiice=) själv sitter man på två gammelgixxers,89or båda två. Någon här som vet vart den där gamla tråden med trimtips till dessa skönheter försvunnit?
börjar bli dags o sätta liv i denna tråden igen tkr jag!
 

bard

Måste fixa ett cafeobjekt!
Gick med
31 Aug 2004
Ort
ingarö
Hoj
SUZUKI GSXR1100-89
Däck

Det börjar bli dags för nya däck till gammelgixxern och det ställer till problem iom dem extremt moderna 18´fälgarna.:va
I fram hade jag tänkt Pilot Road 2CT. I bak blir det värre just roaden verkar inte finnas i 18´ till :arsele

EDIT: Har hittat ett 18´bakdäck av pilot road nu. Men profilen är 160/60-18 och enligt boken skall det vara 150/70-18. Kan man använda 160-sulan eller kommer det att påverka körningen negativt?

Hur kör ni andra här inne som inte konverterat till 17´?


Jonas --- Trevliga bilder!!
WT-Rickard --- Kom med bilder.
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Det börjar bli dags för nya däck till gammelgixxern och det ställer till problem iom dem extremt moderna 18´fälgarna.:va
I fram hade jag tänkt Pilot Road 2CT. I bak blir det värre just roaden verkar inte finnas i 18´ till :arsele

EDIT: Har hittat ett 18´bakdäck av pilot road nu. Men profilen är 160/60-18 och enligt boken skall det vara 150/70-18. Kan man använda 160-sulan eller kommer det att påverka körningen negativt?

Hur kör ni andra här inne som inte konverterat till 17´?


Jonas --- Trevliga bilder!!
WT-Rickard --- Kom med bilder.

Byt till 17tum, du får en ny hoj
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jo jag har funderat på det... Det är nog inte helt aktuellt nu rent ekonomiskt men...

Vilka hojar passar som donatorer?
Vad skall man tänka på?
Är det mycket moddar eller är det bolt on?

Jag kör med gixxer 1100 -91-fälgar. Bak passade rakt av, och fram behövdes två distanser (en på varje sida) och en rörbit eftersom lagernas innerdiameter är större än hjulaxeln. Eller så byter man hjulaxel mot en grövre och borrar upp hålen i gaffeln. Lätt som en plätt! :)
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Jo jag har funderat på det... Det är nog inte helt aktuellt nu rent ekonomiskt men...

Vilka hojar passar som donatorer?
Vad skall man tänka på?
Är det mycket moddar eller är det bolt on?

Kommer jag inte ihåg helt fel så har 88án 20mm fram axel, samma som GSXR 89-95, då passar 17tums fälgar rakt av. Fälgarna är en kostnad men utbudet av däck är gigantiskst mycket större och däcken är billigare och modernare. Hjul bytet är värt varenda krona, det är den mest pris värda modd man kan göra på, en gammel gixxer
 

bard

Måste fixa ett cafeobjekt!
Gick med
31 Aug 2004
Ort
ingarö
Hoj
SUZUKI GSXR1100-89
Hur är det med bromsskivorna och drev? Vet ni om det passar från 89-95 eller behöver man byta drev och bromsdetaljer?

Tackar för era snabba svar:Bugar
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Hur är det med bromsskivorna och drev? Vet ni om det passar från 89-95 eller behöver man byta drev och bromsdetaljer?

Tackar för era snabba svar:Bugar

Du måste ha 17tums fälgarnas frambromsskivor (olika offset och bultcirkel), men bakskivan kan du flytta över (olika storlek men samma offset och bultcirkel)

Det är olika bakdrev oxå 18tum 5bult och 17tum 6bult
 

zhandra

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
växjö
Hoj
ducati
Nopp inget hjälper, får lägga en tråd på¨Teknik och mekhörnan.


Hej !

Samma problem för mig just nu på min 750-87a. Har provat vacum pump med kompressor och pumpat och hållt inne osv osv.
Pratade med en "expert" och han sa att det är bara att beställa en renoverings sats och se glad ut. Gummina/o-ringarna får krupp om man skiftar från gammal gegga till helt ny vätska. Så sa experten iaf.

Hur har det gått med din ????

Mvh Z
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Hej !

Samma problem för mig just nu på min 750-87a. Har provat vacum pump med kompressor och pumpat och hållt inne osv osv.
Pratade med en "expert" och han sa att det är bara att beställa en renoverings sats och se glad ut. Gummina/o-ringarna får krupp om man skiftar från gammal gegga till helt ny vätska. Så sa experten iaf.

Hur har det gått med din ????

Mvh Z

Jag övergav vacumpumpen för det gjorde saken enu värre :gnissla. det jag gjorde var att jag låssade drev kåpan 3-4mm sen pumpade jag för hand ett tag,sedan skruvade jag in kåpan pumpade ett tag till. Upprepade den proceduren ett par gånger till jag inte fick ut en enda bubbla och då hade jag kopping igen. Lät också koppen stå öppet ett dygn så den fick skälv lufta det sista. Nu är det kanon :)

Någon som har Marvic magnesium fälgar liggande till en -90 1100
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
KAN någon berätta mig hur en GSXR1100 -90 är att köra i kurvirga förhållanden jämfört med en ZX7R?

Funderar på att byta till en GSXR1100 eftersom den blir så mycket billigare i försäkring, men frågan är om det är värt att ge upp ZX7R:ens stabilitet och lättstyrdhet (har 180 bakdäck och höjd bak, gör under på ZX7R:en). Så mina vänner, är det stor skillnad?

Ja, jag vet att jag måste pröva en GSXR1100... det ger väl bäst svar egentligen. Det är ju inte direkt att man kan tåga in till en handlare och provköra en GSXR1100 :)
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Jag besiktade precis min med Youshimura (säkert felstavat) 4-1 med en hemmabyggd decibelkiller. (en klump stålull typ) Inga problem :) Fick dock ombesiktning pga bländande lyse å då sket jag i db-killer för att den går för taskigt å det är fyra mil dit. Tänkte att jag inte skulle behöva starta den och tänkte rätt :)

Nu är den ready for action å ska säljas. Satte precis ut den på blocket för 27 men får kanske gå ner lite. Orimligt? Tycker själv det är billigt men det är ju säkert för att jag är kär i den..
View attachment 272681

View attachment 272683

1216cc, dyno. En 86:a med motor från 92 (gsxr såklart):yoparty

......är det originalförgasarna som sitter på?!
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
......är det originalförgasarna som sitter på?!

Japp. Det är gamla vacumförgasare, fick inte plats med original luftburk pga ramen så andra köptes. Svårt att hitta vettiga med den diametern som är på vacumförgasarna. Den går bra som f*n så jag har inte brytt att byta förknasarna. Var planerat att tvångsmata helvetet men superduken kom i mellan. Köp nu gubbar, d e billit! :tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
KAN någon berätta mig hur en GSXR1100 -90 är att köra i kurvirga förhållanden jämfört med en ZX7R?

Funderar på att byta till en GSXR1100 eftersom den blir så mycket billigare i försäkring, men frågan är om det är värt att ge upp ZX7R:ens stabilitet och lättstyrdhet (har 180 bakdäck och höjd bak, gör under på ZX7R:en). Så mina vänner, är det stor skillnad?

Ja, jag vet att jag måste pröva en GSXR1100... det ger väl bäst svar egentligen. Det är ju inte direkt att man kan tåga in till en handlare och provköra en GSXR1100 :)

Beror väl på hur fort man kör...:D

Att ställa en 750 från slutet av 90-talet med en 1100 från dess början är en marig jämförelse tycker jag. Suzukin är tyngre och längre, körställningen är mer neutral och jag har svårt att tro att fjärdringkomponenterna håller samma klass som Kawans. 90-92 finns det fortfarande en del sporthojsgener kvar i gsxr 1100 men någon kurvmaskin har den aldrig varit -den har andra kvaliteter.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Nu har jag inte läst alla sidorna i tråden så jag kanske är dryg när jag frågar men frågar ändå :näsblod

En kompis behöver microfiches / sprängskiss / användarmanual / verkstadshandbok på sin gamla gsx1100r fr -86.

Någon som kan länka, tipsa eller kanske t o m skicka över något användbart?
PMa gärna om det inte går att lämna info i tråden.

mvh
/El Garto
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Nu har jag inte läst alla sidorna i tråden så jag kanske är dryg när jag frågar men frågar ändå :näsblod

En kompis behöver microfiches / sprängskiss / användarmanual / verkstadshandbok på sin gamla gsx1100r fr -86.

Någon som kan länka, tipsa eller kanske t o m skicka över något användbart?
PMa gärna om det inte går att lämna info i tråden.

mvh
/El Garto

Testat här:

Start > Program > Tillbehör > Anslutning till fjärrskrivbord

Som adress/dator att ansluta till skriver du:
69.213.66.54

Login/lösenord:
"guest" på båda
(om det behövs)
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Den går bra som f*n så jag har inte brytt att byta förknasarna. Var planerat att tvångsmata helvetet men superduken kom i mellan. Köp nu gubbar, d e billit! :tummenupp

...och det räcker till:va
Trodde dom var i minsta laget original även utan 1216 borrat.

90-92 finns det fortfarande en del sporthojsgener kvar i gsxr 1100 men någon kurvmaskin har den aldrig varit -den har andra kvaliteter.

ooooooooja :tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top