GSX-R 1100-tråden

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Kommer eventuellt sälja min 750r med 1100r turbo från 91. Lite för vild för min smak har jag insett. Två lägen 200hk och 350hk med en knapptryck.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Growinghoj

Ny medlem
Gick med
7 May 2019
Ort
Åsarp, Linköping
Hoj
Suzuki gsxr1100-86
gsxr 1100-86

Ny i forum och söker om det fortfarande är intressant med dessa hojar. För 20 år sedan köpte jag en gsxr-1100 från 86 av en kompis eftersom jag tog MC-kort och han flyttade till usa. Jag är ingen hojkille men hade en impuls och tog MC-kort när jag fyllde 30. Men nu står den sedan många år och jag är ingen meckarkille. Det är lite synd att den bara står, och om jag kör hoj igen efter att barnen flyttat ut så blir det nog en mer bekväm. Så nu söker jag var man kan hitta ev intressenter som fortfarande uppskattar en gixxer från den tiden.
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Hej!

Upp med lite bilder och info om hojen, en fin -86a är alltid intressant:tummenupp

Med vänlig hälsning,
Micke
 

Growinghoj

Ny medlem
Gick med
7 May 2019
Ort
Åsarp, Linköping
Hoj
Suzuki gsxr1100-86
Ja, någonstans måste det finnas någon som är intresserad :) Jag är inne på skapa musik nuförtiden. Här är några bilder. Säg till om jag ska ta fler på någon detalj. Verkar som den är avställd 2007/2008 enligt besiktningsmärket (2007). Vi fick barn 2005 och 2007, efter det blev det familjebil. /Mikke
 

Bifogat

  • suzuki-gsxr-gixxer-motorcykel-2.jpg
    suzuki-gsxr-gixxer-motorcykel-2.jpg
    1.2 MB · Visningar: 79
  • _J0A6531.jpg
    _J0A6531.jpg
    837.6 KB · Visningar: 70
  • _J0A6530.jpg
    _J0A6530.jpg
    714.7 KB · Visningar: 58
  • _J0A6525.jpg
    _J0A6525.jpg
    564.6 KB · Visningar: 60
  • _J0A6524.jpg
    _J0A6524.jpg
    657 KB · Visningar: 54
  • _J0A6521.jpg
    _J0A6521.jpg
    823.6 KB · Visningar: 56
  • _J0A6519.jpg
    _J0A6519.jpg
    698 KB · Visningar: 54

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Ort
Rydboholm
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Regulator?

Har lite frågor om regulator/likriktare till en GSXR1100 1986 modell.
Verkar som om min sagt upp sig, mäter runt 18 V AC över polerna på batteriet när motorn är igång med lite varv.
Finns ju några olika typer av utbytes regulatorer, främst på Ebay.
Nån som har några erfarenheter vad som fungerar eller vilken typ man ska undvika?

Nån firma i Sverige där man kan få tag på det till humana priser?
 

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Ort
Rydboholm
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Problem med generatorn GSXR1100 1986

Hej, har bekymmer med att min generator överladdar batteriet på min 86:a.

Har modifierat kretsen från generatorn enligt
http://oldskoolsuzuki.info/archives/2515

Har även bytt regulatorn till en sådan här

regulator_GSXR1100.png

Men fortfarande så mäter jag 16-18 V DC över batteriets poler med belysning på
Är det något mer jag kan felsöka eller är nästa steg att byta ut hela generatorn?
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Growinghoj, Kan inte se annat än att det är en 88a av bilderna att döma:gnissla
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Årsmodell spelar mindre roll vad gällande luft/olje gixxrar. Jag noterar att det finns en distans med tredjeparts-kitet som skall monteras under jord-fliken, du har inte missat den? https://www.ebay.co.uk/itm/Regulate...oto-Suzuki-750-GSXF-1988-1997-R0/202475081179

Felkopplad regulator dör på tre röda nanosekunder.

Om du testar regulatorn enligt service-manualen, kan du då släcka test-lampan? Både originalet och tredjeparts fungerar på samma sätt. Har du inget lab-aggregat att spänningsätta med, använd ett par 1.5 volts batterier i serie med vanliga batteriet för att komma över 12.7 volt.

<edit>Nu vet du varför man inte skall använda snabbladdare för bil på en motorcykel.</edit>
 
Last edited:

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Mitt svar var riktakt till inlägg #1087

Med vänlig hälsning,
Micke
 

Mawarn

Medlem
Gick med
18 Sep 2016
Ort
Rydboholm
Hoj
2 st Suzuki GSX 1100 1982 (1 1428 cc), GSXR K7 1000, GSXR 1316-86, Hayabusa 99 turbo
Årsmodell spelar mindre roll vad gällande luft/olje gixxrar. Jag noterar att det finns en distans med tredjeparts-kitet som skall monteras under jord-fliken, du har inte missat den? https://www.ebay.co.uk/itm/Regulate...oto-Suzuki-750-GSXF-1988-1997-R0/202475081179

Felkopplad regulator dör på tre röda nanosekunder.

Om du testar regulatorn enligt service-manualen, kan du då släcka test-lampan? Både originalet och tredjeparts fungerar på samma sätt. Har du inget lab-aggregat att spänningsätta med, använd ett par 1.5 volts batterier i serie med vanliga batteriet för att komma över 12.7 volt.

<edit>Nu vet du varför man inte skall använda snabbladdare för bil på en motorcykel.</edit>

Hej Anders, det var skit bakom styret som var problemet....:huvet
Lyckades klämma en av kablarna mot kåpan till generatorn. Efter isärtagning, fix av problemet och ihopmontering igen så visar multimetern stadiga 14.0 V över batteriet oavsett varvtal och last
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Growinghoj, Kan inte se annat än att det är en 88a av bilderna att döma:gnissla

Jag kan minnas fel, men vill iaf minnas att det bara var på 86:eek:rna som varvräknarna började på 3000rpm som det gör på denna, jag hade en 87:a & den började på "0"
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Jag kan minnas fel, men vill iaf minnas att det bara var på 86:eek:rna som varvräknarna började på 3000rpm som det gör på denna, jag hade en 87:a & den började på "0"

Har en 1100 88:a men minns inte hur det är med varvräknaren på den, men på min 750 -88 börjar den på 3000.
Men fälgarna på denna är 86-87 så troligen är det en -86 som man bytt till -88ans kåpor på.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Många delar hinner bytas/uppgraderas på en hoj som är över 30 år :yoparty
 

Growinghoj

Ny medlem
Gick med
7 May 2019
Ort
Åsarp, Linköping
Hoj
Suzuki gsxr1100-86
Det är ju troligt att delar byts ut, jag har ingen historia eftersom jag inte skruvar själv. För ett arv köpte jag musikdator, systemkamera och motorcykel vid drygt 30 års ålder. Även vi människor byter delar ibland. Fast vi blir inte yngre för det :)

Och nästa utmaning blir hur man kommer fram till en värdering.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top