bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det är ju väldigt intressant att veta vad som gjorde detta wobbel, framförallt om det jag som gjorde nåt fel? Visst hade jag kört 40 km/h hade säkert utgången blivit annorlunda eller hade kanske högre fart gjort att jag inte hamnat i självsvängning?
Var det nåt med hojen men det har jag svårt att tro eftersom framänden är genomgången och mycket nytt och bytt, spelar 16 tums framhjul roll här? Eller gjorde nåt med vägbanan att det blev som det blev?
Vad jag kommer ihåg kommer jag över ojämnheterna i nånstans 70-80 km/h och som jag skrev tidigare så skakar hojen till som övriga hojar gör vid denna passage och sen börjar framhjulet wobbla rejält och uppskattningsvis så åker jag av hojen efter 3-5 slag.
Styret slog från styrstopp till styrstopp vad jag kan minnas innan jag begav mig ut på luftfärden med glidlandning.
Postat en bild på hur öjämnheterna ser ut som gjorde att den började wobbla. Har kört över dessa från hållet jag fotograferat och hojen och jag har stannat där bilen står, hojen i dikeskanten och jag på höger körbana.
Ni ska då veta att detta är ett ganska hyfsat bra parti av vägen, finns områden som är direkt livsfarliga med mc om man inte känner till vägen med långa nästan 1 dm djupa längsgående sprickor.
Var det nåt med hojen men det har jag svårt att tro eftersom framänden är genomgången och mycket nytt och bytt, spelar 16 tums framhjul roll här? Eller gjorde nåt med vägbanan att det blev som det blev?
Vad jag kommer ihåg kommer jag över ojämnheterna i nånstans 70-80 km/h och som jag skrev tidigare så skakar hojen till som övriga hojar gör vid denna passage och sen börjar framhjulet wobbla rejält och uppskattningsvis så åker jag av hojen efter 3-5 slag.
Styret slog från styrstopp till styrstopp vad jag kan minnas innan jag begav mig ut på luftfärden med glidlandning.
Postat en bild på hur öjämnheterna ser ut som gjorde att den började wobbla. Har kört över dessa från hållet jag fotograferat och hojen och jag har stannat där bilen står, hojen i dikeskanten och jag på höger körbana.
Ni ska då veta att detta är ett ganska hyfsat bra parti av vägen, finns områden som är direkt livsfarliga med mc om man inte känner till vägen med långa nästan 1 dm djupa längsgående sprickor.