Den gör gasres på vilka växlar ?
Låter som något är strypt.
Gått långt ?
100 säker att drevning är rätt ?
Vad dricker den per mil ?
1an på gas och 2an måste man släppa och gasa på igen så stiger den upp bra!
Gått 3300mil
Drevningen är rätt för den tittade jag förra veckan! 17-42
Första gången jag var och körde drack den ca 0,58 men då gasade jag inte heller lika mycket!
Nej, oftast är det inte tändnings- utan sopparelaterat när Du har det problemet. Men har den stått fem år kan det vara en hel del som beckat igen, t ex injektorer. Har Du ingen med bredbandslambda och bromsbänk på ön? För att ligga och pressa med mager blandning på fyran hela tiden kommer inte att bota problemen eller ge Dig en fräschare motor...
Du har inte motorlampan tänd eller någon felkod som ligger aktiv?
Förmodligen får hojen för lite soppa vid högre belastning. Det Du kan göra är att prova Dig fram, som med soppafiltret, och kolla soppaslangar, fuelrails, testa injector cleaner etc. Men för att vara säker behöver Du en loggning av en fullgasrepa med en lambda, för att se om den går magert, vid vilket varvtal/vilken trottelöppning problemen uppstår etc.
Heti töihin - Lycka till nu
Ingen motorlampa som lyser och jag ser inga felkoder! Dock felkodade den på avgasservot förut så därför tog jag bort den och så tog jag bort den svart/bruna kablen! Har även läst att någon haft problem med tex TPS att den varit fel monterad / fel inställd, kan det vara något sånt också?
Finns nog en som har bromsbänk för hojar här iaf! Var brukar man montera i bredbandslamdan i en hoj?
Ska även byta stiftena dirrekt jag får dom samt lägga i något rengöringsmedel för bensin och se om köra lite lugnare och se om det hjälper! Annars börjar det nog bli bredbandslamda som gäller tror jag :/