Mät upp tps en, testa köra utan ljuddämpare så inte den är igensatt
Öppnar spjällen max på fullgas
Hur ser stiften ut efter dina bomber repor?
Förresten - kolla en extra gång att tankens dräneringsslang är öppen, om den är klämd eller inte kan suga in luft kan hojarna gå kratta på full gas då det uppstår undertryck i tanken. Ett enkelt sätt att kolla är att köra med tanklocket på glänt. Men detta har Du förmodligen koll på vid detta laget?Hur ska man mäta upp tpsen? Vad för värden ska den ha?
Spjällen öppnar fullt på full gas.
Stift har jag ej tittat på.
Det där är den näst bästa tråden på internet jag någonsin läst. Kanske bästa. Det är den där och våran V-Gurra v Oscar på Anderstorp.Blir ännu mycket bättre med en länk För ordningens skull ska det påpekas att det är BMW 330 vi ska akta oss för
Har haft samma saker på min hoj och den hade kraft över vid 280 på mätarn utan någon mappning. Mappning är gjord nu och det gav en stor skillnad i framförallt mellanregistret men annars inte någon markant skillnad.Ja då var även spridarna ultraljuds tvättade men absolut ingen skillnad! Nu är det bara att invänta nya tändstift som borde komma vilken dag som helst och sen testa med det! Men det tror jag inte är felet... Efter det blir det bredbandslamda! Men kan faktisk ett KN filter samt slipon göra så att man tappar så pass mycket effekt mot original? Tycker det låter väldigt konstigt isåfall! För allt inombränslesystemet borde vara i skick nu.
Sen är det bara Bredbandslamda som gäller!
Nope, ett öppnare system, KN och linkpipe borde inte göra så stor skillnad. Därför börjar lambdan behövas, för att avgöra om det är soppa eller tändning som orsakar Ditt problem. Efter att ha kollat TP-sensor och avluftningsslang från tank har Du ju i princip kollat allt som går att kolla på hojen, ett skumt ECU-fel är nästan allt som skulle återstå....Efter det blir det bredbandslamda! Men kan faktisk ett KN filter samt slipon göra så att man tappar så pass mycket effekt mot original? Tycker det låter väldigt konstigt isåfall! För allt inom bränslesystemet borde vara i skick nu.
Sen är det bara Bredbandslamda som gäller!
Har haft samma saker på min hoj och den hade kraft över vid 280 på mätarn utan någon mappning. Mappning är gjord nu och det gav en stor skillnad i framförallt mellanregistret men annars inte någon markant skillnad.
Nope, ett öppnare system, KN och linkpipe borde inte göra så stor skillnad. Därför börjar lambdan behövas, för att avgöra om det är soppa eller tändning som orsakar Ditt problem. Efter att ha kollat TP-sensor och avluftningsslang från tank har Du ju i princip kollat allt som går att kolla på hojen, ett skumt ECU-fel är nästan allt som skulle återstå.
Läs stiftens färg, kolla elektrodavstånd och möjligen komp (om Du har mätare hemma när Du ändå har ur stiften) när Du byter stift. Sedan kan Du nog ställa in Dig på att montera svetsmutter och lambda, om inte annat så för att vara säker på att hojen får tillräckligt med soppa...
Mmm, det brukar trots allt skilja lite mellan yttre och inre cylindrarna där de inre går lite varmare, magrare och därmed få lite ljusare färg. Ja, att det skulle vara ECU låter iofs något märkligt, att den bara skulle slå fel under fullgas och utan felindikering låter närapå otroligt......Stiften är ur och 2 är lite ljusare och 2 har lite mörkare färg, Elektrodavståndet är 0,75 på alla! Avluftningsslangen har jag även tittat för ett tag sen och där var det fritt fllöde! tps har jag också tittat genom att lägga hojen i dealermode och den verkade vara rätt! Så är det soppan som fittas är det väl något i boxen? Inte dirrekt lätt att felsöka elfel heller va? Då måste man väl hitta en likadan hoj och prova boxar mm?
Mmm, det brukar trots allt skilja lite mellan yttre och inre cylindrarna där de inre går lite varmare, magrare och därmed få lite ljusare färg. Ja, att det skulle vara ECU låter iofs något märkligt, att den bara skulle slå fel under fullgas och utan felindikering låter närapå otroligt...
Njae, visar den sig fortfarande gå på mager sida över hela registret, linjärt med trottelposition, skulle jag nog koppla multimetern på TP-sensorn och verifiera att den verkligen ger en linjär ökning av spänningen desto mer jag vrider på gasreglaget. Indikatorn likväl som testet av motstånd enligt handboken säger ju egentligen inte mer än att signalen är rätt vid 0% trottelöppning...
Ska vara samma ECU mellan 01 - 04, jämför reservdelsnummer mellan årsmodellerna på www.bikebandit.com om Du är osäker. För att undvika att bränna kompisens ECU kan det vara klokt att först felsöka lite till...Någon som vet om det är samma boxar osv på en Gsxr 1000 03 som 02an? Isåfall har jag en polare jag kan låna lite boxar osv ifrån och se om det blir någon skillnad! Den borde även ha någon form av powercommander eller liknande som man kanske sku testa slänga över på min? Men det blir nog lamda före jag börjar testa andra boxar!
Ja får att jag ska få upp hojen i 280 på mätare krävs det nog en 10km lång nedförsbacke och 100% trottel hela vägen ner!
Stiften är ur och 2 är lite ljusare och 2 har lite mörkare färg, Elektrodavståndet är 0,75 på alla! Avluftningsslangen har jag även tittat för ett tag sen och där var det fritt fllöde! tps har jag också tittat genom att lägga hojen i dealermode och den verkade vara rätt! Så är det soppan som fittas är det väl något i boxen? Inte dirrekt lätt att felsöka elfel heller va? Då måste man väl hitta en likadan hoj och prova boxar mm?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |