Gsxr 1000 Turbo, sammanfattning av året

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Du missade att som jag sa inte var jag som kommenterade. Vidare, denna film hade inte blivit till utan jag styrt upp detta event: flygfält, ambulans, lunch etc. Skapa något du också, det tror jag du kan må bättre av.


Det var inte min kommentar utan en kameramans, och ja det är rätt uppenbart de två i Lamborghini får äta upp den kommentaren...

I min värld står man för vad man säger, bekräftar man medverkande så kommer man. Att det dessutom berodde på mig var en överraskning, direkt och konstruktiv kritik föredrar jag.

Jag tycker det är grymt kul att rejsa snabba bilar mot snabba MC, det spelar ingen roll vem som vinner. Det var en kul dag oavsett vilket fordon som var snabbast.

Spot-on! gustav@m5board.com är fan den svenska varianten av Shervin Rezaiy!! :cepetummenupp
 

Täppas

Guest
:Bugar Übercoolt :Bugar

Vore jag inte lat och snål och tekniskt obegåvad skulle jag också köra turbohoj :död
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
I avvaktan på Xyrons svar - Jag har provat hojen ett par ggr och är förvånad över att den är så pass civiliserad i sitt uppträdande, med normal gashand är den faktiskt inte obehaglig om man använder normal hantering av gasrullen. Vid växling (kopplingen är ngt i hästväg) eller vid motorbroms kan man uppleva att den tappar lite laddtryck, men effekt fattas inte ens då. När laddtrycket väl kommer sker det hyfsat mjukt ändå och det går bra att möta med gasrullen.

Men visst - som testpilot har man ändå sjukt mycket respekt för motorn och vill absolut inte ligga nära gränsen för hjulspinn ut ur kurvorna. Den hjular hysteriskt med originaldrevningen och viftar tjänstvilligt med fronten även med nuvarande höga utväxling. Fascinerande..:)

...Xyron!
Hur är hojen att köra under "normal" körning då? Alltid hysterisk eller funkar det att köra kurviga vägar i lagom tempo? Finns det någon fundering på justerbar effekt eller?...
 
Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Sjukt! - Det beskriver väl ditt lilla projekt rätt bra tror jag :tummenupp
 

speedjunkie

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat
riktigt sjuk hoj, den där switzer GTRen gick ju rätt jämnt mot koenigsegg ccr på samma event och du stekte den som ingenting!

däremot om UGR gallardon måste jag endå säga att man uppenbart hör att de e knas med bilen, inget snack om det, den dumpar ju hela tiden där på slutet när han kommer ikapp innan han till slut släpper av. =)
 
  • Gilla
Reaktioner: IQ

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Det var väl ganska tydlig öststatsbrytning på de som pratade i Lambon :)

är man inte helt döv så hörs det på långa vägar att det varken sitter några ryssar eller össtatare i lambon o tjattrar, hörs klart o tydligt att det är svenskar som anstränger sig för att snacka knackig engelska :D

kul film.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Vafan, där slog du mig med 1 km/h! :D Haft min på varvstoppet på högsta växeln (har bara 5 växlar på min...) och då gick det 342 enligt GPS :huvet Har iofs ett annat drev i garaget som jag köpte inför Speedweekend som aldrig blev av här i Halmstad (hmm, startavgiften har jag inte fått tillbaka ännu...) Då ska den teoretiskt gå i 376. Måste testa hur långt den orkar men det är lite kass väder för det nu :gnissla

Då får du väl köra speedweekend på is istället i Orsa!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
riktigt sjuk hoj, den där switzer GTRen gick ju rätt jämnt mot koenigsegg ccr på samma event och du stekte den som ingenting!

däremot om UGR gallardon måste jag endå säga att man uppenbart hör att de e knas med bilen, inget snack om det, den dumpar ju hela tiden där på slutet när han kommer ikapp innan han till slut släpper av. =)

Han hade ju ingen framhjulsdrift så han försöker nog hitta grepp.

Han hade nog varit snabbare om han sänkt effekten ett halvt kilo hästar :)
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Spik..

Jo nu här i varma soffan känns de ju lätt som man e me i toppskiktet efter några kalla!
:glömdet LillaFarbrorn:glömdet
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Skulle vara kul att se en lista på alla delar som behövts under bygget och vad det kostat att bygga själv.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
jaja.. han var morsk till det var dags för WOT och åkte dit.. Enkelt. sånt händer och det är garanterat inte den sista vars haka går i golvet när man väl möter verkligheten.

Xyron!
Hur är hojen att köra under "normal" körning då? Alltid hysterisk eller funkar det att köra kurviga vägar i lagom tempo? Finns det någon fundering på justerbar effekt eller?
Den är najs hojen! Nästan så man blir sugen på en Turbohoj alltså.. Men vaf*n det går väll inte på en twin va?
Funkar riktigt bra faktiskt, problemet är att vid ett race i denna kalibern blir man lite ivrig att ta sig iväg. Lite mindre gas = mindre hjulningar = skulle gå snabbare.
Att mysa på en kurvig väg och powerwheela ut ur kurvorna är inga problem ;)

riktigt sjuk hoj, den där switzer GTRen gick ju rätt jämnt mot koenigsegg ccr på samma event och du stekte den som ingenting!

däremot om UGR gallardon måste jag endå säga att man uppenbart hör att de e knas med bilen, inget snack om det, den dumpar ju hela tiden där på slutet när han kommer ikapp innan han till slut släpper av. =)
Helt klart är det då, därför ska det förlängas sving och hittas ett par 50hk till till nästa sommar :D
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Då får du väl köra speedweekend på is istället i Orsa!

Jovisst, som om jag inte har slagit mig tillräckligt på asfalt och grus... Nja, 60 mil dit och lika långt hem. Jag har ju knappt tid att gå på dass pga. väldigt små barn. Så jag avstår nog det. Kör hellre fort på asfalt här i näheten när det är vettig temperatur så jag slipper frysa röven av mig :D
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
Skön film du fick till Tommy! :tummenupp
Bakrakan på mittsverige ser kortare ut än vad jag vill minnas...

Kan bara hålla med Roffe, hojen är förvånansvärt "lättkörd". Effekten kommer lugnt och stilla över hela registret, eller ja det är en jävla massa effekt hela vägen, men inga överraskningar. Men det gäller att ha respekt för den, för den kan bita tillbaka ordentligt...

Har du hittat någon ny barlast för mappning nu när jag flyttat? :D
 

wille T

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R // KTM 150 XC
en sån där leksak skulle man inte tacka nej till! Underbart när du vann över lambon:yoparty
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Cool film! :tummenupp

Du har fått bra fart på den gamle svarten. Hade du bättre tid med turbo än utan runt Midlanda?

Var inte rätta UGR-gänget från Piteå. De som gjorde en par fräna stuntfilmer med MC, bil och skoter för en 5-10 år sedan?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top