GSXR 750 06:a

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Blev sugen på en ny gixxer 750, såg den i helgen på mässan i gtb... Då de visade den i svart och vinröd. Sen så satt jag och läste lite i derak brochyr och såg att den endast finns i blå/vit. Varför i H-vete visa de en i en annan färg då?????? Vill ju ha en svart/mattsvart som 1000cc men de går väl kanske inte att få då eller??? Någon som vet ifall man skulle kunna beställa en i annan färg endå??? Någon som gjort de någon gång????


///Micke
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Oddjob skrev:
Svart/Mattsvart finns att köpa tror jag (1000).


Generalagenten:
KGK Suzuki AB, SE-191 81 SOLLENTUNA, 020-35 00 35, suzuki@kgk.se


Ja men inte till en 750 eller vill inte ha 1000cc kommer inte att andvända den kraften endå... Räcker med 150hk och så slänga på ett helsystem och pc-commander...


///Micke
 

Mam

mam
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tärnsjö
Hoj
En blå gixxer K6
Ja att köpa en sån tror jag är rätt... Inte mycket som hänger med den hojen på bana i Sverige och på en asfaltsväg som har en och annan kurva... Den motorn vid 15 tusen varv=rysning........ :fyllisar
 

sandstream

Guest
Mam skrev:
Ja att köpa en sån tror jag är rätt... Inte mycket som hänger med den hojen på bana i Sverige och på en asfaltsväg som har en och annan kurva... Den motorn vid 15 tusen varv=rysning........ :fyllisar
Får nog stryk av samtliga nya 1000-kubikare.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Hellre en 750 med lite godis än en original 1000 för min del. Dessutom är 750 så jäkla mycket snyggare. Blev riktigt sugen på en sådan när jag såg den på mässan.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
750:n är nog ett mysigt val, fast om man är såpass skicklig att man utnyttjar 150 hk fullt ut så är nog en tusing ett bättre val som sandstream sa.

Jag hade en 04:a och var ruggigt nöjd iaf.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ni kan ju inte räkna med att han inte skulle köpa helsystem till 1000cc'n om han köpte den istället så det kvittar ju att 750'n kommer upp i det priset med tillbehören.
Själv hade jag nöjt mig med slip-on
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Felix skrev:
750:n är nog ett mysigt val, fast om man är såpass skicklig att man utnyttjar 150 hk fullt ut så är nog en tusing ett bättre val som sandstream sa.

Jag hade en 04:a och var ruggigt nöjd iaf.

haha den som utnyttjar en 1000cc fullt ut på allmän väg är ju lagom duktig isåfall... + lite :kocko .... Köra av mig kan jag göra på banan och där kommer jag köra fortare med 750cc tror jag då den nya mod har samma chassi som 600cc och liten och smidig... Nu till färgerna... Får väl i värsta fall köpa en blå/vit och lacka om skiten... har ju haft blå/vita hojar innan och vill ha någon annan färg komb...


///Micke
 

sandstream

Guest
Mr_Mike skrev:
haha den som utnyttjar en 1000cc fullt ut på allmän väg är ju lagom duktig isåfall... + lite :kocko .... Köra av mig kan jag göra på banan och där kommer jag köra fortare med 750cc tror jag då den nya mod har samma chassi som 600cc och liten och smidig...
Och vart tror du chassit till R600 och R750 kommer ifrån?
Om du tar dig lite tid och jämför vikter och mått så kommer du att finna att de väger 161, 163 respektive 166 Kg, att de är nästan identiska alla tre i längd och bredd (skiljer några millimeter).
Den största skillnaden är motorns cylindervolym och antalet hästar.

R1000 är väldigt snäll om man vill och det är inga problem att köra lugnt och mjukt med den när det behövs.

Jag köpte själv en R750 -02 i tron att det skulle räcka gott och väl åt mig.
Aj så fel jag hade, effekten och vridet i en R1000 är så mycket bättre att det är värt varenda slant :)
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
sandstream skrev:
Och vart tror du chassit till R600 och R750 kommer ifrån?
Om du tar dig lite tid och jämför vikter och mått så kommer du att finna att de väger 161, 163 respektive 166 Kg, att de är nästan identiska alla tre i längd och bredd (skiljer några millimeter).

Betänk att det är mer än hojens vikt som gör hojen lätt/svårsvängd.
Är fortfarande en viss skillnd i mängd roterande massa osv.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Först och främst förkortas Göteborg, GBG och inte GTB. :mattias

2006 års R750 verkar vara en oerhört potent maskin som enligt mina beräkningar och önskningar kommer att innefattas i min fordonspark 2008. Blåvit, givetvis.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
håller med, 750R -06 är förbannat läcker.. vill ha..
hellre den än en 1000 på bana!

nånn som letar R1-04???
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Tar 750 alla dagar i vecka före 1000. Den enda hoj som väcker habegär(600'an lite också).
Snyggare i mina ögon, och effekten räcker garanterat.
180Hk 1000 kubikare får de som är överjävligt duktiga och de med liten snopp ta.
 

Dr.Bike

Guest
svampe skrev:
Tar 750 alla dagar i vecka före 1000. Den enda hoj som väcker habegär(600'an lite också).
Snyggare i mina ögon, och effekten räcker garanterat.
180Hk 1000 kubikare får de som är överjävligt duktiga och de med liten snopp ta.

:tummenupp


Inte för inte har den vunnit masterbike ett par ggr totalt, samt ALLTID placerat sig i topp.
En god mix av goda egenskaper. Ett bra "racepackage" helt enkelt.


Nästan som en Fireblade... :lol
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
så här står de på suzukis sida

GSX-R750 har fått det snyggaste utseendet i dess 21-åriga historia.


En ny kompaktare design på motor och chassi ger samma form och manövrering som GSX-R600. 2006 års GSX-R750 är 15 mm kortare, 25 mm lägre, 15 mm lägre sitthöjd och fotpinnarna kan justeras till tre olika lägen – 14 mm horisontalt och vertikalt. Växelspaken kan också justeras för att passa fotpinnens inställning.


Den nya, mer kompakta motorn har SDTV bränsleinsprutningssystem med dubbla insprutningsmunstycken, högre effekt och bättre vridmoment. Den nya "racingkopplingen", samma som på GSX-R1000, gör övergången jämnare vid kraftig nerväxling utan att man får någon effektförlust. GSX-R750 har fått en balansaxel som minimerar vibrationen från motorn till chassit, och är ytterligare en sak de två modellerna har gemensamt.


Nerläggningsvinkeln för kurvtagning är förbättrad genom det kompakta chassit, den låga tyngdpunkten, den nya ramen och de justerbara fotpinnarna. Nya större bromsar ger dig optimal bromsverkan när det behövs.


GSX-R750 är en modell som Suzuki kommer att fortsätta att utveckla. Så här säger Suzuki Japan: " We will continue to develop and offer this model because we belive 750 cc is the best balanced package."
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top