GSXR 750 06:a

sandstream

Guest
xyx skrev:
Betänk att det är mer än hojens vikt som gör hojen lätt/svårsvängd. Är fortfarande en viss skillnd i mängd roterande massa osv.
Visst är det så men för varvtiderna tror jag att den lilla skillnaden i roterande massa tas igen av hästkrafterna.
Men jag kan ha fel.
Miinins varvrekord på Sviestad med en R1000 säger rätt mycket om att det går att åka fort även med en 1000-kubikare på riktigt små banor.
svampe skrev:
180Hk 1000 kubikare får de som är överjävligt duktiga och de med liten snopp ta.
På gata tycker jag att R1000 är överlägsen R750 på alla sätt.
Mr_Mike skrev:
så här står de på suzukis sida
Och vad vill du säga med det?

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Kawazuki ZX9R
Mr_Mike skrev:
Blev sugen på en ny gixxer 750, såg den i helgen på mässan i gtb... Då de visade den i svart och vinröd. Sen så satt jag och läste lite i derak brochyr och såg att den endast finns i blå/vit. Varför i H-vete visa de en i en annan färg då?????? Vill ju ha en svart/mattsvart som 1000cc men de går väl kanske inte att få då eller??? Någon som vet ifall man skulle kunna beställa en i annan färg endå??? Någon som gjort de någon gång????
///Micke

Här har du färgerna på 750 och 1000 av 2006 års modeller.

Bifogat

• bla.jpg
    bla.jpg
    32.3 KB · Visningar: 136
  • gul.jpg
    gul.jpg
    31.8 KB · Visningar: 137
  • rod.jpg
    rod.jpg
    30.5 KB · Visningar: 139
  • bla1000.jpg
    bla1000.jpg
    31.2 KB · Visningar: 93
  • gra1000.jpg
    gra1000.jpg
    30.2 KB · Visningar: 109
  • rod1000.jpg
    rod1000.jpg
    31.6 KB · Visningar: 82

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
sandstream skrev:
Och vad vill du säga med det?

Ja läs längst ner 750cc is the best balance package.... Säger väl en del när deras egna ingenjörer säger de... Men visst 1000cc är ju lockande och krävande för kontot... Sliter ju t.ex mer däck och driv packet har jag hört. Men iallafall det spelar ingen roll hur mycket någon tjatar jag VILL ha en svart 750cc

///micke

sandstream

Guest
Magge skrev:
...och här 600:an (iaf i USA).

GSXR600K6_aWhiteBlue_004C9F.jpg

GSXR600K6_BlackGray_000000.jpg

GSXR600K6_RedBlack_D31F1C.jpg

GSXR600K6_SilverWhite_768594.jpg

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Magge skrev:

Ja men inte i sverige... Tog deras broshyr i suka montern på mässan där står de att 750cc finns endast i blåt/vit.. Är det endast i sverige då eller???

///Micke

sandstream

Guest
Mr_Mike skrev:
Ja läs längst ner 750cc is the best balance package.... Säger väl en del när deras egna ingenjörer säger de... Men visst 1000cc är ju lockande och krävande för kontot... Sliter ju t.ex mer däck och driv packet har jag hört. Men iallafall det spelar ingen roll hur mycket någon tjatar jag VILL ha en svart 750cc
Klart du ska köpa den hojen DU vill ha :tummenupp

Deras egena ingengörer säger självklart så om alla modeller :D

Mr_Mike skrev:
Ja men inte i sverige... Tog deras broshyr i suka montern på mässan där står de att 750cc finns endast i blåt/vit.. Är det endast i sverige då eller???
Japp, R600 och R750 kommer bara att finnas i blått/vitt i Sverige, iaf om man ska tro KGKs egen info:
http://www.suzukimc.nu/pls/nvp/Uplo...atid=1&filename=/17265/F1526118675/teknik.pdf
Kolla med firmorna som importerar, de kanske kan ta hem den färgen du vill ha.

Last edited:

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Kawazuki ZX9R
Mr_Mike skrev:
///Micke

Ja kollar man deras hemsidor så verkar det så.
Men vad är det för fel med det? :tungan En Gixxer ska väl vara blå och vit? :hihi

sandstream

Guest
Magge skrev:
Men vad är det för fel med det? :tungan En Gixxer ska väl vara blå och vit? :hihi
Rött, gult, grönt kan de andra hålla på med :lol

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Magge skrev:

iofs... Men jag tycker deras ny blå ser lite bebis ut..... Ser fräkare ut med svrt/vinröd.... Ingen som vet ifall de kan ta hem en med annan färg om man vill???

///Micke

sandstream

Guest
Mr_Mike skrev:
iofs... Men jag tycker deras ny blå ser lite bebis ut..... Ser fräkare ut med svrt/vinröd.... Ingen som vet ifall de kan ta hem en med annan färg om man vill???
Maila och fråga: info@kgk.se, annars, kolla med importfirmorna.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Undrar hur det kommer se ut om man skikar på ett system??? Underkåpan är ju liksom utskuren för org dämpare och så..

Micke

Mam

mam
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
En blå gixxer K6
sandstream skrev:
Får nog stryk av samtliga nya 1000-kubikare.

Eftersom dom åker så gott som lika fort på standard 600 på samtliga våra små banor i Sverige som i superbike säger det en del... En 750 orginal skulle inte ge en orginal 1000 kubikare en chans... Kan bromsa senare och är obetydligt långasmmare... Sen att vridet i är underbart och 1000 har blivit grymma håller jag med om...

:fyllisar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Miinins varvrekord på Sviestad med en R1000 säger rätt mycket om att det går att åka fort även med en 1000-kubikare på riktigt små banor.
Smal bana men en effektbana. Varför sätter han inte banrekord på alla andra banor i Sverige som också är små om 1000-kubikaren är bäst?

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
sandstream skrev:
Och vart tror du chassit till R600 och R750 kommer ifrån?
Du har samma chassi på r750 00-03 som på r1000 01-02 och det har visat sig att 750 många gånger har varit snabbare när det ska pressas på bana.
750 är i allmänhet mer lätt körd,

Glöm inte att även om det på pappret bara skilljer 2-3 kilon så har du en betydligt större rörelsemassa i 1000cc motorn. Detta gör att de 2-3 kilona känns betydligt mer.
Jmf r750 00 med motsvarande r1000 så känner du att det är rätt stor skillnad.

Och Sviestad är ju verkligen en bana där du kastar runt hojen från sida till sida i flera knixiga kurvor.. eller hur Sandstream????
Hmm få se.. Du har S:et.. (Där ett flertal med 1000cc highsidar i utgången pga för mycket vrid) Sen har du Torparn.. och en lååååång raka... Sen en 2 snabba högerkurvor.. och en raka... Hmm en lite lätt maskin kommer varkligen till sin rätt i alla dessa kurvor.

Kan inte göra anna än att hålla med Svampe.

Last edited:

brillfisk

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
Ja
svampe skrev:
Tar 750 alla dagar i vecka före 1000. Den enda hoj som väcker habegär(600'an lite också).
Snyggare i mina ögon, och effekten räcker garanterat.
180Hk 1000 kubikare får de som är överjävligt duktiga och de med liten snopp ta.

:lol :lol :tummenupp

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Helt klart snyggast!!

Denna skulle jag kunna råna en bank för.... Så se upp...

Bifogat

• GSXR750K6_YellowBlack_.jpg
    GSXR750K6_YellowBlack_.jpg
    25.7 KB · Visningar: 101
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024