sandstream
Guest
Kommer du över till rätt märke så är det okej om du väljer en rödisse skrev:
Du måste ju förstå att om man nu skulle byta Från Honda till Suzuki måste det iaf bli en röd, annars blir det för mycket på en gång
Kommer du över till rätt märke så är det okej om du väljer en rödisse skrev:
Du måste ju förstå att om man nu skulle byta Från Honda till Suzuki måste det iaf bli en röd, annars blir det för mycket på en gång
Jag är inte särskilt känslig av mig men den här tråden gör mig lite matt... En del påståenden är direkt underliga. Jag känner mig dock mild och välvilligt inställd till mänskligheten i afton så jag skall inte peka ut någon särskild.Gustav O skrev:Som vanligt alltså!
Detta är däremot klokt sagt och santSENSEI skrev:Sicket snack om färger..
Alla vet ju att blåvit är den snabba färgen.
För mig var det precis tvärtom, jag tycker 1000 var bättre än 750 på allt.Felix skrev:Jag gick från en GSXR-1000 till 750 och upplevde det som ett bättre val på alla sätt, det var sällan man saknade kraften i tusingens motor, men man gladdes alltid över hur smidig 750:in var och hur förtroendeingivande den var att köra. Jag körde snabbare rakt av när jag gick till 750:in.
Lättare sagt än gjort för många.Bingo skrev:Fan pojkar, testa bågarna ni snackar om och välj den ni gillar bäst.
Felix skrev:Jag körde snabbare rakt av när jag gick till 750:in.
Med andra ord, vi riktiga män kör 1000 och småpojkarna 750 och 600Nogger skrev:Väger man 0.1 ton som en annan så känns det gött och ha lite till vrid....
Nogger skrev:Va Körde du av snabbare med 750:n rakt fram ?? Hur gick det i kurvorna ?
Håller med dig i mkt, skulle själv gärna åka nya 750 om det inte va så att
försäkra eländet är i stort sett samma som 1000 och andrahands marknaden är väl lite sämre eftersom vi är så Kubik fixerade i det här landet... Väger man 0.1 ton som en annan så känns det gött och ha lite till vrid....
För en gångs skull får jag hålla med digsandstream skrev:Med andra ord, vi riktiga män kör 1000 och småpojkarna 750 och 600
(Ps. själv nere på 0.88 ton nu efter att ha legat på 0.92 för en knapp månad sedan )
0.88 ton = 880kg !!!sandstream skrev:Med andra ord, vi riktiga män kör 1000 och småpojkarna 750 och 600
(Ps. själv nere på 0.88 ton nu efter att ha legat på 0.92 för en knapp månad sedan )
GSXR1100R skrev:På Anderstorpsrakan och Sviestad har man nytta av 1000 cc, i övrigt så räcker det med 600 cc.
Felix skrev:Jag är har inte kört K5 tusingen själv men är säker på att det är en förträfflig hoj med en fantastisk motor.
Dock tror jag 750:n är roligare när det svänger ordentligt (och 600:an är roligare än 750:n när det svänger ännu mer ordentligt)
Mr_Mike skrev:Blev sugen på en ny gixxer 750, såg den i helgen på mässan i gtb... Då de visade den i svart och vinröd. Sen så satt jag och läste lite i derak brochyr och såg att den endast finns i blå/vit. Varför i H-vete visa de en i en annan färg då?????? Vill ju ha en svart/mattsvart som 1000cc men de går väl kanske inte att få då eller??? Någon som vet ifall man skulle kunna beställa en i annan färg endå??? Någon som gjort de någon gång????
///Micke
Karaktären är mest lik en 750Busgrabb skrev:svårt att bestämma mig.
Har kört mycket 600 en del 900/1000 och där är skillnaden stor men hur är en 750 ?
Är karaktären mest lik en 750cc el 1000cc ?
Bingo skrev:Karaktären är mest lik en 750
Karaktärmässigt ligger 750:in närmare 600 än 1000 om du frågar mig - man kör dem på ett likartat sätt, varvar. Beror iofs också lite på vilken 1000 du jämför med. R1 är ju inte så starka i botten numera som de en gång var.
Testa och se vilken du gillar bäst. Det är inte så att 750 är död på låga varv.Busgrabb skrev:Okay...
1000cc är kanske bättre då för mig som kör gata, men 750:n verkar så smidig och snygg
Beslutsångest...ja
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |