GSXR 750 06:a

sandstream

Guest
isse skrev:
:argpådato
Du måste ju förstå att om man nu skulle byta Från Honda till Suzuki måste det iaf bli en röd, annars blir det för mycket på en gång :hihi
Kommer du över till rätt märke så är det okej om du väljer en röd :tummenupp
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Sicket snack om färger..
Alla vet ju att blåvit är den snabba färgen.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gustav O skrev:
Som vanligt alltså! :)
Jag är inte särskilt känslig av mig men den här tråden gör mig lite matt... En del påståenden är direkt underliga. Jag känner mig dock mild och välvilligt inställd till mänskligheten i afton så jag skall inte peka ut någon särskild.

Fan pojkar, testa bågarna ni snackar om och välj den ni gillar bäst. En del kör snabbare med en 600 än de gör med en 1000. Andra bryr sig inte om hur snabbt de kommer runt en bana. En del kör snabbare med en 600 än praktiskt taget någon annan gör med en 1000 - även på "effektbanor" som Anderstorp. Haaland körde 1,37.9 (?) på Anderstorp med en standard 600.

SENSEI skrev:
Sicket snack om färger..
Alla vet ju att blåvit är den snabba färgen.
Detta är däremot klokt sagt och sant :)
 

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
ystad
Hoj
z750 08
folk kan säga vad dom vill här för jag kollade och det är så att alla som har 750 säger att en 750 är snabbare och alla som har 1000 säger att den är snabbare, så är det det man har tycker man alltid är bättre.



snart är man själv ägare till en 750 05 :banana
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Jag gick från en GSXR-1000 till 750 och upplevde det som ett bättre val på alla sätt, det var sällan man saknade kraften i tusingens motor, men man gladdes alltid över hur smidig 750:in var och hur förtroendeingivande den var att köra. Jag körde snabbare rakt av när jag gick till 750:in.

Skulle jag köpa en radfyra idag skulle det bli en GSXR-750 elr en 600:a.
Visst är det skönt med en tusing när man skjutsar och åker runt och fikar, ungefär som att man föredrar en automatväxlad bil hellre än en manuell om man bara kör runt i stan.

Skall man köra aktivt så blir man knappast lämnad bakom för att man kör en 750 och polaren en 1000 förutsatt att man är någorlunda jämnduktiga förare.

Nackdelen med 750:n är att det nog är lite mer svårsåld en en tusing men är man finsmakare så är man, lycka till med köpet

/Felix
 

sandstream

Guest
Felix skrev:
Jag gick från en GSXR-1000 till 750 och upplevde det som ett bättre val på alla sätt, det var sällan man saknade kraften i tusingens motor, men man gladdes alltid över hur smidig 750:in var och hur förtroendeingivande den var att köra. Jag körde snabbare rakt av när jag gick till 750:in.
För mig var det precis tvärtom, jag tycker 1000 var bättre än 750 på allt.
En förklaring kan vara att jag hoppade upp 3 årsmodeller och en mer riktigt jämföresle vore att testa K6:eek:rna istället men det är lättare sagt än gjort.

Sen tror jag många lever kvar i tiderna när skillnaderna i vikt mellan en 600 och 1000 var betydligt större än vad de är i dag.

Bingo skrev:
Fan pojkar, testa bågarna ni snackar om och välj den ni gillar bäst.
Lättare sagt än gjort för många.
I dag får inte vem som helst kliva in och testa en ny hoj.
Jag försökte själv få prova en ZX-10R innan jag köpte min på AVA-MC men det var tvärnobben.
Om dessutom ska ha den för mycket bankörning blir det ännu svårare så då är det bra att kunna fråga de som har testat :)
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
Hmmm... får väl försöka bryta all OT nu och återgå till ämnet :tungan

Ang. färger så är jag säker på att alla firmor, som är sk "gråimportörer" eller parallellimportörer, fixar fram de färger som lämnar fabrik.
Det finns ganska många firmor som är duktiga och hjälpsamma.

Jag vet inte om det är särskillt snyggt, eller tillåtet av de som styr och ställer här, att göra reklam på olika partiska sätt så det hoppar jag över.
Den som är lite klurig hittar nog vilken firma jag rekomenderar ändå :tummenupp

Lycka till !
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Felix skrev:
Jag körde snabbare rakt av när jag gick till 750:in.

Va :va Körde du av snabbare med 750:n rakt fram ?? Hur gick det i kurvorna ? :)

Håller med dig i mkt, skulle själv gärna åka nya 750 om det inte va så att
försäkra eländet är i stort sett samma som 1000 och andrahands marknaden är väl lite sämre eftersom vi är så Kubik fixerade i det här landet... Väger man 0.1 ton som en annan så känns det gött och ha lite till vrid....
 

sandstream

Guest
Nogger skrev:
Väger man 0.1 ton som en annan så känns det gött och ha lite till vrid....
Med andra ord, vi riktiga män kör 1000 och småpojkarna 750 och 600 :hihi
(Ps. själv nere på 0.88 ton nu efter att ha legat på 0.92 för en knapp månad sedan :) )
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Nogger skrev:
Va :va Körde du av snabbare med 750:n rakt fram ?? Hur gick det i kurvorna ? :)

Håller med dig i mkt, skulle själv gärna åka nya 750 om det inte va så att
försäkra eländet är i stort sett samma som 1000 och andrahands marknaden är väl lite sämre eftersom vi är så Kubik fixerade i det här landet... Väger man 0.1 ton som en annan så känns det gött och ha lite till vrid....

Med rakt av menade jag att det gick snabbare på en gång - överlag. Nu låg jag sällan och pressade kring 300:a men rakt fram är givetvis tusingen snabbare, och den är bättre med passagerare.

Sen att försäkringen är samma och att den är svårare att kränga får man ta.
Nu kör jag tusenkubikare själv igen men så har jag blivit familjefar och kör mest runt och myser/fikar :rolleyes: och en och annan bandag.

Jag är har inte kört K5 tusingen själv men är säker på att det är en förträfflig hoj med en fantastisk motor.

Dock tror jag 750:n är roligare när det svänger ordentligt (och 600:an är roligare än 750:n när det svänger ännu mer ordentligt)

/Felix

sandstream skrev:
Med andra ord, vi riktiga män kör 1000 och småpojkarna 750 och 600 :hihi
(Ps. själv nere på 0.88 ton nu efter att ha legat på 0.92 för en knapp månad sedan :) )
För en gångs skull får jag hålla med dig :D :lol
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Hmm kul tråd, ska själv byta hoj iår till en Suzuki GSX-R 1000 el 750 kanske....svårt att bestämma mig.
Har kört mycket 600 en del 900/1000 och där är skillnaden stor men hur är en 750 ?
Är karaktären mest lik en 750cc el 1000cc ?

Ang slipon till nya 750:n, är det någon som vet om det finns redan och kanske rent av en bild ? :rolleyes:
Gillar ju inte riktigt orginal ''stumpen'' :D

Kör en hel del bakhjul och då är det ju gött med lite vrid.....hmm kan inte bestämma mig :tungan

750:n är ju lite billigare i inköp och det skadar ju inte men hur var det med färgerna, fanns 750:n bara i blå/vit?
Gul/svart var ju annars grymt snyggt.
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
sandstream skrev:
Med andra ord, vi riktiga män kör 1000 och småpojkarna 750 och 600 :hihi
(Ps. själv nere på 0.88 ton nu efter att ha legat på 0.92 för en knapp månad sedan :) )
0.88 ton = 880kg !!!
Dags att skaffa roterande ljuddämpare om du ska få någon fart med den vikten.
 

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Halland / Göteborg
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
GSXR1100R skrev:
På Anderstorpsrakan och Sviestad har man nytta av 1000 cc, i övrigt så räcker det med 600 cc.

Sviesta kan nog vara den enda bana i sverige där effekten i en 1000-kubikare ger nåt större utslag. Beror sannolikt på att torparn är så evigt långsam.

På Anderstorp skilde det väl bara några få tiondelar mellan de snabbaste i std 600 gentemot NSB...Otroligt !!! Men så hade väl norrmannen fuskat och monterat vassare gaffelfjädrar :rolleyes:

Nya GSXR750 lär nog hänga med fint !!!
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Felix skrev:
Jag är har inte kört K5 tusingen själv men är säker på att det är en förträfflig hoj med en fantastisk motor.

Dock tror jag 750:n är roligare när det svänger ordentligt (och 600:an är roligare än 750:n när det svänger ännu mer ordentligt)


Japp ! det är en förträfflig hoj :) Tror precis som du att 750 och 600 är bättre på bana ! Det är trots allt det där med roterande massan som spelar in
.... Btw vem är inte familjefar och myser runt, såg att du och jag har haft lite liknande "vagnpark" genom åren ... :tungan (Mille och tidigare gixxrar)..
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Mr_Mike skrev:
Blev sugen på en ny gixxer 750, såg den i helgen på mässan i gtb... Då de visade den i svart och vinröd. Sen så satt jag och läste lite i derak brochyr och såg att den endast finns i blå/vit. Varför i H-vete visa de en i en annan färg då?????? Vill ju ha en svart/mattsvart som 1000cc men de går väl kanske inte att få då eller??? Någon som vet ifall man skulle kunna beställa en i annan färg endå??? Någon som gjort de någon gång????


///Micke


KGK säljer inte den maronröda 750 tyvärr!!!!! :huvet Den var så grymt snygg. Jag tyckte det var falsk marknadsföring, men de hade inget val än att visa den i den färgen, för annars hade de inte haft någon att visa alls, sa de..
Så det var en prototyp precis som nån annan sa i tråden.

Dock så verkar den ju finns i tex Tyskland, för de som vill köpa importhoj..
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Busgrabb skrev:
svårt att bestämma mig.
Har kört mycket 600 en del 900/1000 och där är skillnaden stor men hur är en 750 ?
Är karaktären mest lik en 750cc el 1000cc ?
Karaktären är mest lik en 750 :D

Karaktärmässigt ligger 750:in närmare 600 än 1000 om du frågar mig - man kör dem på ett likartat sätt, varvar. Beror iofs också lite på vilken 1000 du jämför med. R1 är ju inte så starka i botten numera som de en gång var.
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Bingo skrev:
Karaktären är mest lik en 750 :D

Karaktärmässigt ligger 750:in närmare 600 än 1000 om du frågar mig - man kör dem på ett likartat sätt, varvar. Beror iofs också lite på vilken 1000 du jämför med. R1 är ju inte så starka i botten numera som de en gång var.

Okay...
1000cc är kanske bättre då för mig som kör gata, men 750:n verkar så smidig och snygg :rolleyes:

Beslutsångest...ja
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Busgrabb skrev:
Okay...
1000cc är kanske bättre då för mig som kör gata, men 750:n verkar så smidig och snygg :rolleyes:

Beslutsångest...ja
Testa och se vilken du gillar bäst. Det är inte så att 750 är död på låga varv.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Begriper mig inte riktigt på dom som köper en 750 el 600. Å sen försöker skrämma upp dom med diverse trimprylar. Ingen köper väl lättmjölk å fyller upp med grädde när dom kommer hem. Bara för att dom vill ha den gula förpackningen??? Nä köp det värsta direkt(om ekonomin tillåter). Så kan ni kasta på lite godsaker när ni börjar bli van med effekten(det blir man). Nåväl det är bara min lilla åsikt... :yoparty :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top