GSXR 750 06:a

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Riktigt sugen på en gixxer 600 för att börja åka lite bana och liknande då min 750 med turbo är lite väl effekt stark för att ligga på fullt i kurvorna slutar oftast med att man kommer ur kurvan på ett hjul :) men kommer inte sälja turbo hojen då det inte finns nått som slår det när man får lite laddtryck ;)

men att välja mellan 600 750 1000 (orginal) är ruggit svårt så tror en 750 skulle va det bästa valet då den är lite i mellan ju.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Busgrabb skrev:
Okay...
1000cc är kanske bättre då för mig som kör gata, men 750:n verkar så smidig och snygg :rolleyes:

Beslutsångest...ja
Du behöver inte ha en 1000cc för att kunna slanga iaf :D.
00 750 helt original funkar som så att om du ligger på 1an och kör långsamt,
Lägg dig över tanken, vrid fullt... när mätaren passerar 90 km/h så kommer framhjulet att lyfta. Lungt och konrollerat....
Med helsystem och powercommander så lättar framhjulet vid enbart gaspådrag från ca 125-155 km/h. Sen är det bara att hålla och växla vidare..

För att jmf mot en 03as r1000 då så min spontana kommentar till Oljeryk var att det hans r1000 gör på 3an det gör 750n på 2an. osv...
Tyckte personligen att 750 var/är mycket mer lätthanterlig och framför allt förlåtande.

Men jag har ju den snabba modellen.. En blåvit. :D
 

sandstream

Guest
Buster skrev:
0.88 ton = 880kg !!!
Dags att skaffa roterande ljuddämpare om du ska få någon fart med den vikten.
Så typiskt att man ska bli mobbad för sin vikt :rolleyes: ;)

Nu har jag fått svar från KGK på frågan om varför de bara tar in blå/vita R600 och R750:

"Det beror främst på att vi inte säljer så många av dessa modeller. De går främst till tävlingsverksamhet och då spelar inte färgen någon roll. Om efterfrågan ökar kan vi ta in fler färger."
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
My 2 cents är efter att ha kört-haft 1000- 01, 02, 05 och 750-04 att dom 2 sista är väldigt lika i känsla på bana, med det undantaget att bromsarna är bättre på 1000-05 och att massan känns mkt mer på ds. vilket fick iaf mig att inte dra på lika mkt ut ur kurvor. Ska dock tillägga att det var med lånad hoj och ngt försiktig körning men känslan fanns där.
Ska bli kul att testa lite mer på Cartagena i mars och på egen hoj. (1000-05)
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
sandstream skrev:
"Det beror främst på att vi inte säljer så många av dessa modeller. De går främst till tävlingsverksamhet och då spelar inte färgen någon roll. Om efterfrågan ökar kan vi ta in fler färger."
750´n kan jag förstå att dem inte säljer så mycket av, men vilka köper den för tävling, finns väl inte ens en 750 klass att köra i ?

600´an borde väl sälja tillräckligt för iaf 2 färger...morr...

/N
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
isse skrev:
750´n kan jag förstå att dem inte säljer så mycket av, men vilka köper den för tävling, finns väl inte ens en 750 klass att köra i ?

600´an borde väl sälja tillräckligt för iaf 2 färger...morr...

/N
Du måste inte ha 1000cc för att köra Rookie1000 eller NSBK, Sara DOlk körde väl 750 i NSBK. För ERF passar de också bra.
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
isse skrev:
Den röda 600´an är så jevla fin, fattar inte va kgk håller på med som tar in 4 färger av 1000 men en ända av 600 & 750.

/N

KGK gör det som är ekonomiskt försvarbart & lönsamt för dem i längden. Gsxr600-04 såldes ex. i knappa tiotalet ex här hemma:(

Vill man ha andra färgkombinationer får man köpa nere i Vaterland...
 

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Sv 650 -99
Felix skrev:
750:n är nog ett mysigt val, fast om man är såpass skicklig att man utnyttjar 150 hk fullt ut så är nog en tusing ett bättre val som sandstream sa.

Jag hade en 04:a och var ruggigt nöjd iaf.


Nåt som inte har nåt med den här tråden att göra. Du har möjligtvis inte kvar verkstadsboken kvar till gsxr 1100 88:an. :) Eller så kanske du vet hur/var man kan få tag på en sån. Har letat som f-n men hittar inte.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
maxximus skrev:
KGK gör det som är ekonomiskt försvarbart & lönsamt för dem i längden. Gsxr600-04 såldes ex. i knappa tiotalet ex här hemma:(

Vill man ha andra färgkombinationer får man köpa nere i Vaterland...
Tiotalet ex, är det sant?
Trodde faktiskt de sålde mycket mer 600´or än så...men då är det väl lite mer förståligt, dock borde dem ju iaf kunna ta hem dem på beställning. Men det kanske dem kan.

/N
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Fred00 skrev:
Hellre en 750 med lite godis än en original 1000 för min del. Dessutom är 750 så jäkla mycket snyggare. Blev riktigt sugen på en sådan när jag såg den på mässan.
Håller med! 750n är the "one" for me :)
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Någon som vet eller hört ifall KGK´s kommer ta hem några svarta 750 GSXR 06:eek:r......


vet att paralell firmor tar hem svarta... men tar kgk´s hem de svarta...... i år????????? eller till nästa år????


///micke
 

TeamTribal

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Oslo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7 Gate, Suzuki GSXR 1000 K8 Bane
Svart 750

Jag har kjøpt en svart 750 som kommer om to uker :yoparty

Fargene varierer mellom landene og i Norge får vi inte svart/gul som visstnok kommer til Sverige
 

Rickard.E

Skrapar vad jag vill!!!
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 motard
750

Köp av en impotör garanti gäller, så får du bättre pris och den färg du vill ha.
Kgk mfl är ju bara en mellan hand som är ooootroligt sega och jobbiga att ha med att göra.
Varför måste alla ha 1000k ? tävlar man i nsb så förstår jag att man inte vågar att köra 750.
Våga köpa det man själv gillar mest det är ju din hoj....
 

sin_bano

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
CBR 900 RR
Hmm. Ska köpa min första hoj i vår och jag siktar in mig på en Suzuki gsx-r 750 -98. Vad ska jag tänka på innnan jag köper? Några speciella fel med den årsmodellen? Var kan jag få tag på ett regnr till denna cykel?

All hjälp jag kan få uppskattar jag!
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Man kan ju bara drömma om en.
En maronröd/svart eller svart/gul GSXR 750 är ju bara så snyggt!

Faaan att man inte har mer i lön!! :huvet
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
CHIPPEN_no1 skrev:
1910280 Riktigt sugen på en gixxer 600 för att börja åka lite bana och liknande då min 750 med turbo är lite väl effekt stark för att ligga på fullt i kurvorna slutar oftast med att man kommer ur kurvan på ett hjul :) men kommer inte sälja turbo hojen då det inte finns nått som slår det när man får lite laddtryck ;)

men att välja mellan 600 750 1000 (orginal) är ruggit svårt så tror en 750 skulle va det bästa valet då den är lite i mellan ju.

men om du vrider ner laddtryck skulle det inte funka med kurvig väg då?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top