gsxr 750-88 går varm

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Fick hem min hoj i torsdags oxå en '88... varit inne på ren av motor efter haveri : en kolv, ringar en ventil, lite säten och packningar... går sjuukt varm nu.
Ser att dom glömt sätta dit topkylnings kanalerna som sitter från frontkåpans hål brevid lyserna men tvivlar att dom har så mycket inverkan då värmen nu är så pass att ramen blir tokvarm med :gnissla

Blir backjobb tycker jag nog!
 

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
Noyah skrev:
2281985 Fick hem min hoj i torsdags oxå en '88... varit inne på ren av motor efter haveri : en kolv, ringar en ventil, lite säten och packningar... går sjuukt varm nu.
Ser att dom glömt sätta dit topkylnings kanalerna som sitter från frontkåpans hål brevid lyserna men tvivlar att dom har så mycket inverkan då värmen nu är så pass att ramen blir tokvarm med :gnissla

Blir backjobb tycker jag nog!
hur pass varm blir din?? varför behövde den renoveras?? har inte mina "topkylningskanaler" eller kåpor men de gör nog verken till eller från har plockat ner förgasana och gjort rent får se om det blir något bättre..
vad kostade renoveringen?
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag hadde rostig tank som kletade igen soppatillförseln på 2ans cyl, resulterade i att jag rostade kolven på bilden ovan... därav renovering.

Har ingen aning hur varm den blir... men man bränner sig nästan på ramen...
Ang kanalerna från kåpan, den högra går till luftburken... kan ju va bra då den annars suger in varmluft där istället? vänstra kanalen ser ut att mynna ut rätt ovanför toppen.
som jag skrev ovan så har jag ingen aning hur mycket dom hjälper.
Dom är på plats igen och den blev lite bättre tycker jag men måste nog kolla stiften innan jag ropar hej.

Antingen är jag klen och den ska va såhär varm eller så går den snålt, mina två gissningar.
 

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
bränner du dig på ramen?? då måste den bli varm ryker den ur oljepåfyllnings hålet det gör min men tror ej att man bränner sig på ramen men den blir varm som satan ska prova en sväng med kylnings rören på..
// martin

andersbrink skrev:
2273495 Har firman ingen Lamda-mätning (eller CO-mätare) i bänken kan man lika gärna prata med moster i Säffle, lixom...

Jag gissar att dippen är för klen blandning och att det är orsaken till din heta motor - inte tvärt om som din bänk operatör gissar.
hur fettar man upp bränsleblandingen förutom att höja nålarna, ska jag prova montera på ett original luftfilter??
//martin
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
78 skrev:
2290519 bränner du dig på ramen?? då måste den bli varm ryker den ur oljepåfyllnings hålet det gör min men tror ej att man bränner sig på ramen men den blir varm som satan ska prova en sväng med kylnings rören på..
// martin


hur fettar man upp bränsleblandingen förutom att höja nålarna, ska jag prova montera på ett original luftfilter??
//martin

Då lär den gå fetare iaf! Jag är själv uppe i värsta bestyckningseländet! 120 main med burk och minst 140 main med lösa podfilter... Har du ett sånt där KN i burken eller är det lösa filter?
 

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
stranglefoot skrev:
2290541 Då lär den gå fetare iaf! Jag är själv uppe i värsta bestyckningseländet! 120 main med burk och minst 140 main med lösa podfilter... Har du ett sånt där KN i burken eller är det lösa filter?
kn konformat filter sitter i nu och har haft det i sen jag köpte hojjen men fick med original filtret. kanske ska prova att byta..
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
78 skrev:
2290808 kn konformat filter sitter i nu och har haft det i sen jag köpte hojjen men fick med original filtret. kanske ska prova att byta..




Synd att du inte nämt detta tidigare

Dessa filter funkade aldrig på dom hojarna

I med orginal så lär den gå bättre
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
andersson turbo skrev:
2290968 Synd att du inte nämt detta tidigare

Dessa filter funkade aldrig på dom hojarna

I med orginal så lär den gå bättre
Ännu en gång får man bekräftat att KN-filter är skit!
 

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
I med orginal så lär den gå bättre[/QUOTE]
nu sitter original filter i och nålarna står näst högst upp man märker att den får mer soppa men tycker ändå att den går varmt ventilkåpan blir typ 150 grader efter typ 10 min å då varvar jag inte för mycket fick förklarat att så länge det inte fräser om ventilkåpan så är det ok men med 150 grader så fräser det bra, oljekylaren verkar hålla jämn temp typ 85grader medans motorolje tempen är betydligt högre känns på nått sätt att det inte cirkulerar eller är man över känslig??
///martin
 

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
Noyah skrev:
2285179 Jag hadde rostig tank som kletade igen soppatillförseln på 2ans cyl, resulterade i att jag rostade kolven på bilden ovan... därav renovering.

Har ingen aning hur varm den blir... men man bränner sig nästan på ramen...
Ang kanalerna från kåpan, den högra går till luftburken... kan ju va bra då den annars suger in varmluft där istället? vänstra kanalen ser ut att mynna ut rätt ovanför toppen.
som jag skrev ovan så har jag ingen aning hur mycket dom hjälper.
Dom är på plats igen och den blev lite bättre tycker jag men måste nog kolla stiften innan jag ropar hej.

Antingen är jag klen och den ska va såhär varm eller så går den snålt, mina två gissningar.

hur går din hoj nu?? fortfarande varm ?
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
min blir varm men vet inte om det är varmare än vad den borde, har ju en gam'dämp(org dämp från 90 tror jag) som väger 6 kilo minst på som under motor haveriet pumpade ut olja från motorn... kan ju bidra till en värme ökning?

jag har valt att leva i denail coh kör min hoj dagligen... en fin 3 dagars tur med inspirerande körning på runt 160 mil på kurviga vägar.
vi körde knappt 5 mil på europavägar/större vägar :yoparty
 

Bifogat

  • DSC01086.jpg
    DSC01086.jpg
    81.1 KB · Visningar: 62
  • DSC01090.jpg
    DSC01090.jpg
    63.3 KB · Visningar: 58
  • DSC01184.jpg
    DSC01184.jpg
    45.6 KB · Visningar: 50

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag har inte hängt med i hela tråden men har du kollat så att tändläget verkar ligga ungefär rätt ?
 

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
gunnar_gt750 skrev:
2331884 Jag har inte hängt med i hela tråden men har du kollat så att tändläget verkar ligga ungefär rätt ?
hur kollar man det?? har en annan hoj nu men ska ta itu med gsxren nu i vinter.. tändläget har väll med hur kamkedjan och kammarn ligger???
 

turmere

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Fålhagen
Hoj
GSXR 750 -88
Sitter det tempgivare orginal på -88an eller är det en
eftermarknads pryl som man själv monterar.

Om det är något man monterar själv så var finns det att
köpa och var monterar man givaren.

/Johan
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Noyah skrev:
2285179 Jag hadde rostig tank som kletade igen soppatillförseln på 2ans cyl, resulterade i att jag rostade kolven på bilden ovan... därav renovering.

Hoppas verkligen du monterat ett bränslefilter på bensinslangen efter bränslekranen annars kan det ju bli samma skit igen!
 

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
nu har jag börjat skruva på min gsxr igen såg en grej till som jag måste fråga om
det ser ut som tråget fått sig en smäll eller så ligger grenrören emot precis där "relief valve" är så den kanske inte kan öppna ordentligt man fick pilla en del för att få ut kolven som sitter med fjädern där kändes inte som den löpte helt fritt!! kan det påverka värmen så mycket????

martin==
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top