Noyah skrev:2273502och det ska man passa sig för
andersbrink skrev:2282345Typ sånt här?
hur pass varm blir din?? varför behövde den renoveras?? har inte mina "topkylningskanaler" eller kåpor men de gör nog verken till eller från har plockat ner förgasana och gjort rent får se om det blir något bättre..Noyah skrev:2281985Fick hem min hoj i torsdags oxå en '88... varit inne på ren av motor efter haveri : en kolv, ringar en ventil, lite säten och packningar... går sjuukt varm nu.
Ser att dom glömt sätta dit topkylnings kanalerna som sitter från frontkåpans hål brevid lyserna men tvivlar att dom har så mycket inverkan då värmen nu är så pass att ramen blir tokvarm med
Blir backjobb tycker jag nog!
hur fettar man upp bränsleblandingen förutom att höja nålarna, ska jag prova montera på ett original luftfilter??andersbrink skrev:2273495Har firman ingen Lamda-mätning (eller CO-mätare) i bänken kan man lika gärna prata med moster i Säffle, lixom...
Jag gissar att dippen är för klen blandning och att det är orsaken till din heta motor - inte tvärt om som din bänk operatör gissar.
78 skrev:2290519bränner du dig på ramen?? då måste den bli varm ryker den ur oljepåfyllnings hålet det gör min men tror ej att man bränner sig på ramen men den blir varm som satan ska prova en sväng med kylnings rören på..
// martin
hur fettar man upp bränsleblandingen förutom att höja nålarna, ska jag prova montera på ett original luftfilter??
//martin
kn konformat filter sitter i nu och har haft det i sen jag köpte hojjen men fick med original filtret. kanske ska prova att byta..stranglefoot skrev:2290541Då lär den gå fetare iaf! Jag är själv uppe i värsta bestyckningseländet! 120 main med burk och minst 140 main med lösa podfilter... Har du ett sånt där KN i burken eller är det lösa filter?
78 skrev:2290808kn konformat filter sitter i nu och har haft det i sen jag köpte hojjen men fick med original filtret. kanske ska prova att byta..
Ännu en gång får man bekräftat att KN-filter är skit!andersson turbo skrev:2290968Synd att du inte nämt detta tidigare
Dessa filter funkade aldrig på dom hojarna
I med orginal så lär den gå bättre
Noyah skrev:2285179Jag hadde rostig tank som kletade igen soppatillförseln på 2ans cyl, resulterade i att jag rostade kolven på bilden ovan... därav renovering.
Har ingen aning hur varm den blir... men man bränner sig nästan på ramen...
Ang kanalerna från kåpan, den högra går till luftburken... kan ju va bra då den annars suger in varmluft där istället? vänstra kanalen ser ut att mynna ut rätt ovanför toppen.
som jag skrev ovan så har jag ingen aning hur mycket dom hjälper.
Dom är på plats igen och den blev lite bättre tycker jag men måste nog kolla stiften innan jag ropar hej.
Antingen är jag klen och den ska va såhär varm eller så går den snålt, mina två gissningar.
hur kollar man det?? har en annan hoj nu men ska ta itu med gsxren nu i vinter.. tändläget har väll med hur kamkedjan och kammarn ligger???gunnar_gt750 skrev:2331884Jag har inte hängt med i hela tråden men har du kollat så att tändläget verkar ligga ungefär rätt ?
Noyah skrev:2285179Jag hadde rostig tank som kletade igen soppatillförseln på 2ans cyl, resulterade i att jag rostade kolven på bilden ovan... därav renovering.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |