GSXR 750-tråden.

Linearob

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2011
Hoj
XJR1300R 2016
Okej tack. Har kollat lite youtube-filmer och de säger inte särskilt mycket men ljudet verkar få mer fyllnad av ett helsystem mer så som jag är ute efter. Varför säljer du dina prylar? Gjort dig av med hojen?

Om man byter helsystem, måste man ha en Bazzaz-pryl eller göra något speciell ny mapping för att hojen ska må bra eller är det bara för extra trim?

Jag säger dessa prylar för att jag gjort mig av med hojen på grund av personlig fysisk skada. Jag älskade min gsx-r750 2011 och skulle gärna fortsatt köra den! Men både helsystem och Bazzaz är komplett och i nyskick.

Jag hörde att det går att köra helsystem utan att ändra bränsle/luft blandningen, men det är inte att rekommendera att göra så, för hojens bästa. Jag tror att så länge man kör med dB-killer i hela tiden så är det ok. Men det vill man kanske inte :)

Men att köra med Bazzaz ger perfekt blandning, mer effekt, Quick shifter och möjligheten att ändra mappning och tc under körning! Dessutom har jag det extra tillbehör som känner av bränsle/luft efter förbränning och lagrar informationen och föreslår ändring i Bazzaz -programmet. Det blir som att köra i bänk i stort sett varje meter! Det har blivit ett mycket vanligt tillbehör för racing, inte minst i Danmark!

Du kan skriva mess till mig med kontakt uppgifter så kan vi prata om du har flera frågor eller vill höra mer!

Last edited:

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Jag kommer börja med ett slip on till min 2011:a bara. Alla låter väl lika fjantigt som stock ungefär men blir mest för utseendets skull. Har bestämt mig för akrapovic carbon. Kollat UK, IT, DE och Sverige. Lägsta jag hittar är runt 5200:- från Italien eller 3500 i USA men då kommer ju med största sannolikhet tull så de blir väl samma pris! Någon som har tips på vart man kan få schysstare pris? Eller blir det inte bättre? :)

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Jag kommer börja med ett slip on till min 2011:a bara. Alla låter väl lika fjantigt som stock ungefär men blir mest för utseendets skull. Har bestämt mig för akrapovic carbon. Kollat UK, IT, DE och Sverige. Lägsta jag hittar är runt 5200:- från Italien eller 3500 i USA men då kommer ju med största sannolikhet tull så de blir väl samma pris! Någon som har tips på vart man kan få schysstare pris? Eller blir det inte bättre? :)

Var i USA har du hittat för 3500:-? Är själv på jakt efter ett! :)

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld

Linearob

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2011
Hoj
XJR1300R 2016
Om man byter helsystem, måste man ha en Bazzaz-pryl eller göra något speciell ny mapping för att hojen ska må bra eller är det bara för extra trim?

Hej, insåg just att jag kanske inte svarat på detta?! Det som "de flesta" köper när de köper helsystem eller slip-on är väl en power commander, sen så kör dom hojen till någon som har en bänk och som kan ställa in. Vet inte vad det kostar men det är väl inte gratis iallafall.

Det är oftast så att hojen kan gå bättre med ny mappning, även om den mäts med originalrör. När man monterar ett system med betydligt högre flöde så behövs en modifikation av bränsle/luft blandning. Visst, hojen går, men den mår inte så bra om man inte justerar.

Just med Bazzaz så är det bra eftersom (jag har) det går att köpa till en sensor som man kopplar in i avgassystemet och som där läser av och lagrar data på bränsle/luft. Den föreslår sedan i Bazzaz mjukvara en ändring på mappningen, och det är även lätt att bara acceptera uppdatering. Men det går även att modifiera själv som man vill.

Ja, det var ett svar iallafall ;-)

Men haha...ser ju just att jag visst svarat en bit ovanför....nåja, detta får stå iallafall! Men en kommentar på ovanstående inägg i raden: Det är ju mycket bättre att köpa mitt helsystem i nyskick till en -11 istället för att börja titta på ett för runt 5000. Det är trots allt prylar som kostar drygt 15 papp nya nu. Ja, de är till salu fortfarande, men jag funderar på att skaffa en ny gixxer, så isåfall vill jag sakerna kvar :) -11+ är trots allt den skönaste hoj jag testat!

Last edited:

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
RÖD SVART BMW S1000R 2017
Hej allesammans, någon som har gsxr 750 2000 delar liggandes hemma eller i badkaret kanske ? Behöver Kåpor mm... =)

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
Äntligen nya hojen hemma! :banana

bild (2).jpg

hudiksvall

www.hmck.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Kawasaki zx-6r 2015
Hej!
Jag har nyss köpt en gsxr 750 L1.
Det är ett vidrigt insugningsljud som kommer ibland, ganska ofta i jämn landsvägs fart.
Finns det någon här med samma problem, Ljudet är frustrerande, blir tokig på det :(

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Hej!
Jag har nyss köpt en gsxr 750 L1.
Det är ett vidrigt insugningsljud som kommer ibland, ganska ofta i jämn landsvägs fart.
Finns det någon här med samma problem, Ljudet är frustrerande, blir tokig på det :(

Hur låter det? Jag har en likadan men jag stör mig mest på att den går ojämt på jämn gas vid 4000 varv samt att den vibrerar i vänstra styret så inihelvete när jag kör.. Tjejen skulle bli överlycklig om man kunde montera av styret och ta med sig det till sängen men samma vibrationer!

Annat ljud stör jag mig inte på förutom det fjantiga avgasröret som sitter original! ;)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hur låter det? Jag har en likadan men jag stör mig mest på att den går ojämt på jämn gas vid 4000 varv samt att den vibrerar i vänstra styret så inihelvete när jag kör.. Tjejen skulle bli överlycklig om man kunde montera av styret och ta med sig det till sängen men samma vibrationer!

Annat ljud stör jag mig inte på förutom det fjantiga avgasröret som sitter original! ;)

Ojämn gång löses med en lambdaeliminator. :) Den reglerar soppan på låglast efter det lilla livet, vilket gör att gången är precis oduglig....

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Jag var på väg att byta hojen pga det där... :hihi De som kränger powercommander har det du behöver...eller så är du händig själv på ebay... :)

Såg det.. Uppfattade det som att man behövde installera power commander också? Funkar det att plugga in bara den delen eller måste man ha power commander eller motsvarande? :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Njet, körde länge med bara lambdaeliminatorn i min, innan det blev helsystem och pcv. :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka