GSXR 750-tråden.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Någon som är intresserad av en gul GSX-R750 -00?
Dåligt bakdäck och behöver besiktas är nackdelarna.

I övrigt en fin cykel! :)

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Tjenare,

Kommer eventuellt köpa en blåvit 750 från 2011 men är lite skeptisk till färgen. Vill helst ha en svart. Har kollat lite på ebay efter kit men det är lite oklart om tanken är lackad eller har kåpor? Har aldrig haft en suzuki förut så jag ber om ursäkt om frågan är dum! Men är den blåa tanken lackad? Måste man med andra ord lackera om den för att få hojen helt svart?

Tack!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tjenare,

Kommer eventuellt köpa en blåvit 750 från 2011 men är lite skeptisk till färgen. Vill helst ha en svart. Har kollat lite på ebay efter kit men det är lite oklart om tanken är lackad eller har kåpor? Har aldrig haft en suzuki förut så jag ber om ursäkt om frågan är dum! Men är den blåa tanken lackad? Måste man med andra ord lackera om den för att få hojen helt svart?

Tack!

Lackad!

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Någon som är intresserad av en gul GSX-R750 -00?
Dåligt bakdäck och behöver besiktas är nackdelarna.

I övrigt en fin cykel! :)

Jag är på jakt efter precis en sån! Du kan väl skicka pm med lite mer info och nån bild kanske?

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Behöver nya framskivorna till min skönhet. Vad rekommenderas för mestadels bankörning?
Även intresserad av begagnat om det är rakt, fint och billigt... :)

ImageUploadedByTapatalk1389419569.253898.jpg

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Tjenare gott folk.
Jag har en prisfråga.
Är i köpartankar på en Gsxr 750 årsmodell 1985

Tror skicket är som det borde vara, dvs bruksskick. Hojen var besiktigad senast 2010 tror jag.
Blå/vit.
Vad är skäligt att betala för en sådan?

Mvh Ola

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Tjenare gott folk.
Jag har en prisfråga.
Är i köpartankar på en Gsxr 750 årsmodell 1985

Tror skicket är som det borde vara, dvs bruksskick. Hojen var besiktigad senast 2010 tror jag.
Blå/vit.
Vad är skäligt att betala för en sådan?

Mvh Ola

Beror helt på skicket men jag skulle inte ge mer än 15. Lägre för obesiktigad. Skulle den va i nyskick så kan dom bli dyra.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Gav 21 för en 98 för två år sen så tycker 15 va i överkant

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Ligger en 86:a på blocket andra sidan svearike för 13 som är besiktigad. Iofs vet man inte skick osv.
Men mellan 10 - 15 vettigt verkar det som?

mvh Ola

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Det låter vettigt för en besiktigad. Men du kan räkna med att det blir lite småpill på en så gammal hoj. Eller det beror iofs på hur kräsen man är.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Va e de som gör första generationen så speciella? Ja de kanske va ett otroligt framsteg mot vad som fanns innan men vad är de värt nu?

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
lite samma sak som att en mustang från -67 är mer värd än en från 90 talet.
Dom är jävligt speciella helt enkelt.

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011

Vad är det för typ du använt? R&G? Jag har precis köpt min första gsx-r, blev en 11:a. Tänkte mig lite mindre ingrepp till att börja med, bort me svansen och på med nytt avgassystem.

Till min ducati var det Termignogni som gällde rakt av, till suzuki verkar det finnas lite fler märken, är det mest en smaksak eller vad rekommenderas? Räcker det med slipon eller kör man helsystem? :)

Linearob

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2011
Hoj
XJR1300R 2016
Jag harde en 2011 och den hade blå tank original. Har för mig det var några rätt tjocka märken från Suzuki klistrade på nånstans, men jag kan minnas fel.

Jag hade ett Arrow helsystem och ett Bazzaz-kit för bränsle/luft med quickshifter, mapswitch och traction controll. Grejerna hittas på tradera och jag var ruskigt nöjd med både Arrow och Bazzaz.

Inte för att jag testade slip-on, men min erfarenhet av helsystem talar iallafall om att man då får mer effekt och riktigt bra gas-respons. Åtminstone om man väljer ett bra märke. Arrow är bra, det är därför dom syns så mycket i racing, ända upp i Motogp klassen :)

Last edited:

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Jag harde en 2011 och den hade blå tank original. Har för mig det var några rätt tjocka märken från Suzuki klistrade på nånstans, men jag kan minnas fel.

Jag hade ett Arrow helsystem och ett Bazzaz-kit för bränsle/luft med quickshifter, mapswitch och traction controll. Grejerna hittas på tradera och jag var ruskigt nöjd med både Arrow och Bazzaz.

Inte för att jag testade slip-on, men min erfarenhet av helsystem talar iallafall om att man då får mer effekt och riktigt bra gas-respons. Åtminstone om man väljer ett bra märke. Arrow är bra, det är därför dom syns så mycket i racing, ända upp i Motogp klassen :)

Okej tack. Har kollat lite youtube-filmer och de säger inte särskilt mycket men ljudet verkar få mer fyllnad av ett helsystem mer så som jag är ute efter. Varför säljer du dina prylar? Gjort dig av med hojen?

Om man byter helsystem, måste man ha en Bazzaz-pryl eller göra något speciell ny mapping för att hojen ska må bra eller är det bara för extra trim?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024