Hi lads!
Jag hittar ingen lämplig, ny, tråd, så jag lånar er För närvarande innehar jag en Duke 990 -11, som jag funderar på att byta mot en Gixxer 600/750 -11. Om allt går som jag önskar så landar jag väldigt snart i ett beslut, wish me luck.
Jag funderar lite, vilken tail tidy är att föredra? Rizomas verkar lite stor, men R & G's verkar riktigt nice. Vilken cuts är att föredra för sadeln? Sedan en sista fråga, självfallet för pipan. Är riktigt nöjd med mina Yoshis som sitter på Duken, men är sugen på en råare pipa för Gixxern. Jag vet inte vilket märke, men bifogar en bild på den pipa som jag är sugen på.
Kan ni komma med förslag på märken, tillika hemsidor vart detta kan inhandlas, är jag oerhört tacksam!
Det där är ett enkelt ful-rör som ersätter originaldämparen, sitter direkt på katten.
Hotbodies har en variant, finns garanterat fler...
http://www.ebay.co.uk/itm/Hotbodies...rcycles_Parts_Accessories&hash=item3ccfdc391b
/J
"Ful-rör" vet jag inte, men ett riktigt snyggt snygg-rör kanske!
Det du postade verkar lite annorlunda, finns det något speciellt märke? Har för mig att det kallas Voodoo eller liknande? Vilka andra blås är populära, och ganska direkt lämpliga, på Gixxers, eller är smaken som baken?
Du får gärna komma med förslag på cuts, tail taidys and so on, tack för ditt inlägg!
Jag har R&G's tailtidy på min 08'a. Den var helt komplett med E-märkt skyltbelysning, en liten reflex och kontakter även till den delan man klippt av på hojen. så monteringen var väldigt smärtfri och gick på ca en halvtimme.
Ful-rör var nog mer med syfte på att det är ett konat rör bara, ingen riktig dämpare (skall finnas varianter med dB-plugg att bulta i dock).
Smaken är som baken vad gäller avgassystem, och varianterna är många, bara vraka och välja.
Slipons på modeller efter 08 lämnar katten kvar, och du behöver inte mecka med powercommander/mappning.
RG och Evotech har schyssta skylthållare, tror Yoshimura har grejer med.
Kanoners! Vart beställde du den ifrån? För oss som är den absoluta motsatsen, and then some, till händig, hur pass svårt var det? Det medföljer självfallet instruktioner, men hur pass pedagogiska är de?
Jag köpte min på DinMc i rotebro "rakt över disk". Speciellt pedagogisk var ju inte monteringsanvisningen om du jämför med IKEA. Det går att tanka hem monteringsanvisningen i förväg från R&G's hemsida http://www.rg-racing.com/browseBike/Suzuki/GSX-R750_L1/2011.aspx. Jag är nöjd med DinMc som verkstad, servade hojen där igår.
Yoshimura TRC, helsystem...pillade dit det ikväll, småfippligt får man säga med grenröret (lät kylaren hänga kvar, dock släppte jag på fästena på den så man fick lite mer plats att jobba på).
Trångt med XL-nävarna helt klart.
Så ska man göra enligt manualen. Saknar du verkstadsmanual kan jag fixa en till dig.
View attachment 387337
Powercommandern installerad...
TPS-kontakten. Jääääääädrar anamma. Mina XL-nävar som sagt...där hade man behövt ha barnarbetare tillgängliga.
Mjo, lätt att missta sig på sekundärspjällgivaren, den sitter verkligen illa placerad Blir det Autotune, bänkning eller nedladdad fulmapp?
Nedladdad fulmapp över helgen, och tyvärr en dag på LMS nu på söndag, och upp i bänken på Motospeed på måndag.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |