GSXR 750-tråden.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
:tummenupp

I med db-killer så slipper jag svartflagga dig:hihi, som Matts R1'a med yoshiburkar.

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Hi lads!

Jag hittar ingen lämplig, ny, tråd, så jag lånar er :p För närvarande innehar jag en Duke 990 -11, som jag funderar på att byta mot en Gixxer 600/750 -11. Om allt går som jag önskar så landar jag väldigt snart i ett beslut, wish me luck.

Jag funderar lite, vilken tail tidy är att föredra? Rizomas verkar lite stor, men R & G's verkar riktigt nice. Vilken cuts är att föredra för sadeln? Sedan en sista fråga, självfallet för pipan. Är riktigt nöjd med mina Yoshis som sitter på Duken, men är sugen på en råare pipa för Gixxern. Jag vet inte vilket märke, men bifogar en bild på den pipa som jag är sugen på.

Kan ni komma med förslag på märken, tillika hemsidor vart detta kan inhandlas, är jag oerhört tacksam!

1608748654.jpg

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hi lads!

Jag hittar ingen lämplig, ny, tråd, så jag lånar er :p För närvarande innehar jag en Duke 990 -11, som jag funderar på att byta mot en Gixxer 600/750 -11. Om allt går som jag önskar så landar jag väldigt snart i ett beslut, wish me luck.

Jag funderar lite, vilken tail tidy är att föredra? Rizomas verkar lite stor, men R & G's verkar riktigt nice. Vilken cuts är att föredra för sadeln? Sedan en sista fråga, självfallet för pipan. Är riktigt nöjd med mina Yoshis som sitter på Duken, men är sugen på en råare pipa för Gixxern. Jag vet inte vilket märke, men bifogar en bild på den pipa som jag är sugen på.

Kan ni komma med förslag på märken, tillika hemsidor vart detta kan inhandlas, är jag oerhört tacksam!

1608748654.jpg

Det där är ett enkelt ful-rör som ersätter originaldämparen, sitter direkt på katten. :)

Hotbodies har en variant, finns garanterat fler...
http://www.ebay.co.uk/itm/Hotbodies...rcycles_Parts_Accessories&hash=item3ccfdc391b

:)

/J

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Det där är ett enkelt ful-rör som ersätter originaldämparen, sitter direkt på katten. :)

Hotbodies har en variant, finns garanterat fler...
http://www.ebay.co.uk/itm/Hotbodies...rcycles_Parts_Accessories&hash=item3ccfdc391b

:)

/J

"Ful-rör" vet jag inte, men ett riktigt snyggt snygg-rör kanske! :brynad

Det du postade verkar lite annorlunda, finns det något speciellt märke? Har för mig att det kallas Voodoo eller liknande? Vilka andra blås är populära, och ganska direkt lämpliga, på Gixxers, eller är smaken som baken?

Du får gärna komma med förslag på cuts, tail taidys and so on, tack för ditt inlägg! :)

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
Jag har R&G's tailtidy på min 08'a. Den var helt komplett med E-märkt skyltbelysning, en liten reflex och kontakter även till den delan man klippt av på hojen. så monteringen var väldigt smärtfri och gick på ca en halvtimme.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
"Ful-rör" vet jag inte, men ett riktigt snyggt snygg-rör kanske! :brynad

Det du postade verkar lite annorlunda, finns det något speciellt märke? Har för mig att det kallas Voodoo eller liknande? Vilka andra blås är populära, och ganska direkt lämpliga, på Gixxers, eller är smaken som baken?

Du får gärna komma med förslag på cuts, tail taidys and so on, tack för ditt inlägg! :)

Ful-rör var nog mer med syfte på att det är ett konat rör bara, ingen riktig dämpare (skall finnas varianter med dB-plugg att bulta i dock).

Smaken är som baken vad gäller avgassystem, och varianterna är många, bara vraka och välja.
Slipons på modeller efter 08 lämnar katten kvar, och du behöver inte mecka med powercommander/mappning. :)

RG och Evotech har schyssta skylthållare, tror Yoshimura har grejer med. :)

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Jag har R&G's tailtidy på min 08'a. Den var helt komplett med E-märkt skyltbelysning, en liten reflex och kontakter även till den delan man klippt av på hojen. så monteringen var väldigt smärtfri och gick på ca en halvtimme.

Kanoners! Vart beställde du den ifrån? För oss som är den absoluta motsatsen, and then some, till händig, hur pass svårt var det? Det medföljer självfallet instruktioner, men hur pass pedagogiska är de? :D

Ful-rör var nog mer med syfte på att det är ett konat rör bara, ingen riktig dämpare (skall finnas varianter med dB-plugg att bulta i dock).

Smaken är som baken vad gäller avgassystem, och varianterna är många, bara vraka och välja.
Slipons på modeller efter 08 lämnar katten kvar, och du behöver inte mecka med powercommander/mappning. :)

RG och Evotech har schyssta skylthållare, tror Yoshimura har grejer med. :)

Stort tack för din input! Vilka sidor kan vara lämpliga att beställa ifrån, har du kanske någon erfarenhet? Det kommer nog bli en R & G samt ett Yoshi-blås, om jag hittar något som är mindre till storleken :)

Jag har nu landat i att den blir en 600:a, 2011. Förhoppningsvis går affären igenom. Är det någon som kan förorda en riktigt bra verkstad i Stockholms-området? Visst, jag har Googlat och vet vilka som finnes i området - men det är inte riktigt samma sak.

Så, vilka verkstäder nyttjar ni runt Stockholm?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
Kanoners! Vart beställde du den ifrån? För oss som är den absoluta motsatsen, and then some, till händig, hur pass svårt var det? Det medföljer självfallet instruktioner, men hur pass pedagogiska är de? :D

Jag köpte min på DinMc i rotebro "rakt över disk". Speciellt pedagogisk var ju inte monteringsanvisningen om du jämför med IKEA. Det går att tanka hem monteringsanvisningen i förväg från R&G's hemsida http://www.rg-racing.com/browseBike/Suzuki/GSX-R750_L1/2011.aspx. Jag är nöjd med DinMc som verkstad, servade hojen där igår.

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj

Yoshimura TRC, helsystem...pillade dit det ikväll, småfippligt får man säga med grenröret (lät kylaren hänga kvar, dock släppte jag på fästena på den så man fick lite mer plats att jobba på).

Trångt med XL-nävarna helt klart.:crash

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj

Yoshimura TRC, helsystem...pillade dit det ikväll, småfippligt får man säga med grenröret (lät kylaren hänga kvar, dock släppte jag på fästena på den så man fick lite mer plats att jobba på).

Trångt med XL-nävarna helt klart.:crash

Så ska man göra enligt manualen. Saknar du verkstadsmanual kan jag fixa en till dig.
Photos.jpg

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Powercommandern installerad...
TPS-kontakten. :crash Jääääääädrar anamma. :hihi Mina XL-nävar som sagt...där hade man behövt ha barnarbetare tillgängliga.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mjo, lätt att missta sig på sekundärspjällgivaren, den sitter verkligen illa placerad :) Blir det Autotune, bänkning eller nedladdad fulmapp?
Powercommandern installerad...
TPS-kontakten. :crash Jääääääädrar anamma. :hihi Mina XL-nävar som sagt...där hade man behövt ha barnarbetare tillgängliga.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Mjo, lätt att missta sig på sekundärspjällgivaren, den sitter verkligen illa placerad :) Blir det Autotune, bänkning eller nedladdad fulmapp?

Nedladdad fulmapp över helgen, och tyvärr en dag på LMS nu på söndag, och upp i bänken på Motospeed på måndag. :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Blir säkert bra, blir intressant att höra hur nära den nedladdade mappen ligger på Din hoj! Lycka till :)
Nedladdad fulmapp över helgen, och tyvärr en dag på LMS nu på söndag, och upp i bänken på Motospeed på måndag. :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka