FettSnok
96% enligt läkaren
Idag körde jag den till en som ska kolla på den och när jag kom fram var batteriet så skollhett att jag trodde det skulle explodera och det var nästan dubbelt så stort så någe skumt är det.
Ehm, tro det

Idag körde jag den till en som ska kolla på den och när jag kom fram var batteriet så skollhett att jag trodde det skulle explodera och det var nästan dubbelt så stort så någe skumt är det.
Ehm, tro detByt regulator innan du eldar upp mer elektronik (om nu det inte redan skett..) Du bör nog byta batteri också, för de brukar sällan bli sig lika efte en sån omgång...
...på vad jag måste tänka på när jag provkör.
Danke![]()
Haha, jag tänker inte lova mer än att jag iaf ska försöka att inte göra såGör inte så här
[YOUTUBE-ID]-UEg1-6iEeo[/YOUTUBE-ID]
Sitter och letar på blocket efter en gsxr 2000 till 2002. Priserna varierar rätt mycket mellan de olika objekten som ligger ute. Detta förstår jag, då skick m.m. speglar priset. Det är ändå en rätt prisvärd hoj med mycet krut i... precis det jag letar efter. En stark hoj, som ändå är smidig... MEN vad ska jag titta efter, förutom den ökända kamsträckaren? Och skicket överlag givetvis? Finns det fallgropar man inte vill trampa i, eller är det ett säkert köp även om hojen gått 3500-4000 mil och är i fint skick?
//MaG
God kväll alla SHare!
Helt ny här och är sugen på att köpa hoj, och har hittat en GSXR 750 som är ombygd till streetfighter.
Den har fallit mig i smaken väldigt mycket och det jag tänkte höra med er är om ni har några tips till en noob på vad jag måste tänka på när jag provkör.
Danke![]()
Tjenare.
Jag har nu en gsx-r 750 av 97 års modell. Men jag funderar på att sälja och köpa mig en gsx-r 1000 runt 01/02 års modell.
Frågan är om ni anser det vara vettigt med tanke på att dom flesta tycker att 750:n är bättre??
Skriv ner alla punkter du vill kolla på en lista, när du står där är du så köpkåt så du kommer glömma hälften av vad du tänkte kolla. Var noga med att bromsarna inte har några vibrationer då skivorna kan vara slagna och dom är dyra. Även framfälg kan ta stryk av mkt bakhjulsåka så kontrollera att hojen inte skumpar i höga farter, fälgar är också dyrt.
Utgå ifrån att hojen är klotad och därför ombyggt till SF, har han orginal kåpor osv är det ett klart plus, men titta efter reper på ram,gaffelben,motorkåpor, repor är inget konstigt igentligen men känns bra att ha sett innan man köper och inte hittar efter, viktigare däremot med att det inte finns buler osv på ram,gaffelben.
Ta din tid vid synen av hojen, kolla däck så det ser normalt slitet ut,mönster mm. Ny uppsättning däck är ca 3000kr. Kontrollera och fråga när drivpaket är bytt och kontrollera slitage ca 2000kr matrial att byta.. Be att få titta i servicebok om sån finnes, klart minus om det saknas och säljaren inte kan påvisa att han servat hojen själv istället.
Kör igenom hojen ordentligt vid provkörning, går tyvärr inte vara "snäll" utan kör igenom iallfall 3 första växlarna max och kontrollera att inga frilägen finns eller att det kugar över. Motorn skall inte ha några metalliska ljud/slammer men lite ventil tickning är helt normalt.
Kontrollera att det verkligen är säljaren som äger hojen osv!
Lycka till!![]()
Ohlala, tack för alla tips, precis sånt här jag behöver veta!
Ska skriva ner alla tips på ett papper så jag inte glömmer
Snackade med en vän som kunde en del om motorcyklar och hon nämnde något om att jag skulle kolla hur växlarna föll (lr något liknande), någon som kan förklara vidare? Hon hade inte riktigt tid o har inte kunnat snacka med henne sen dess![]()
UnderbartTror hon menar lite av det jag skrev, lite svårt om man inte har nån referenser eller har kört samma hoj eller typ tidigare. Men det är dels hur lådan känns, går lägena i exakt? Är lådan klonkig? Dessa saker är iofs lite beroende på hoj och modell. Men framför allt det ska inte finnas några extra frilägen mellan växlarna och växlarna får absolut inte hoppa ur vid hård belastning, inte heller får det kugga över, mkt viktigt! Vid överkuggning så känns det som du släppt gasen snabbt och sen gett fullrullle. Du ska heller inte behöva bryta i växlarna med foten.
Underbart![]()
Antar att jag måste provköra några MCn av modeller jag är intresserad av hos några MC-handlare (då jag utgår från att deras MCn funkar bra maskinellt) och sen jämföra andra med dessa...
Nu har jag fått bra mycket mer kött på mina spinkiga ben, känns inte lika skrämmande att försöka sig på att provköra en motorcykel.
Kan någon säga mig vars kamkedjespännaren sitter? Vet varken om jag har automatisk eller manuel eller vars jag hittar den eller hur det spänns?
SRAD-99 . Har börjat rassla lite och de blir mer o mer för varje mil. Låter som en slak kamkedja.
Nån som spänt en kamkedja på SRAD och har tips?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |