GSXR 750-tråden.

GSXR-Simme

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
Suzuki GSXR 750
Tjena grabbar!
Själv har jag en -97 och det är min första hoj. tycker det är ett problemfritt ägande och billigt...
ses på vägarna...

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Hoj
Honda cbr 929 rr
hoppa in med en fråga.. har min hoj mekaniska lyftare..?? tack på förhand.. gsxr 750-92

Brickzén

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
mc såld... Rm 250 -94 custom tramphoj
strypt importerad gsxr 750 99a

enligt reg beviset har min gsxr 750 99a bara 72 kw eftersom den e import från tyskland men borde igentligen ha närmare 100kw. hur e den strypt och hur får jag full effekt

Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
enligt reg beviset har min gsxr 750 99a bara 72 kw eftersom den e import från tyskland men borde igentligen ha närmare 100kw. hur e den strypt och hur får jag full effekt

Det är förmodligen redan gjort men annars ska du klippa en kabel till databoxen. Sök i Mekforumet, där finns det trådar som beskriver vilken kabel som ska klippas.

Brickzén

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
mc såld... Rm 250 -94 custom tramphoj
okej men läste runt lite och på min modell satte dom halmåne formade ``brickor`` ska riva av och kolla till helgen men om det sitter såna så vill jag veta om det bara e att slipa ner som så dom blir runda lr om jag ska leta efter orginalen som sitter på tex svensk sålda hojjar

Ekerholm

Guest
med risk att bli dum förklarad.. så ställer jag denna frågan ändå.. vad står SRAD för:confused:

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Fälgar

Funderar på att köpa en uppsättning fälgar till race-däck.

Vilka årsmodeller till min -05 (-04)...
Passar t.ex 600'ans fälgar?

Vart utläser man den information man behöver?

hakon

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Gsxr 750 -98
Köpa gsxr 750 98-99

Hej på er!

Jag ska köpa hoj om en månad och har funderat på cbr 900, zx-9r och gsxr 750. Har inte helt bestämt mig ännu men det lutar åt sukkan :tummenupp Något speciellt jag ska tänka på? Det här känns ju som det rätta stället att fråga på liksom.... Har läst något om att insprutningen är ganska ryckig, stämmer det och upplevs det som väldigt jobbigt? :va

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
.... Har läst något om att insprutningen är ganska ryckig, stämmer det och upplevs det som väldigt jobbigt? :va

Har haft tre 98:eek:r och har inte upplevt någon av dom som särskilt ryckiga. Möjligtvis lite på/av-känsla på gasen men inte alls jobbigt och efter ett par mil är det inget man tänker på.

Enda problemet jag haft är en laddningsregulator som gett upp och då har jag som sagt var haft tre stycken. Lyssna efter kamkedjerassel då kamkedjesträckarna som satt på från fabrik inte var särskilt bra. Idag finns det nog inte särskilt många kvar som inte är utbytta mot antingen manuell eller den kraftigare varianten dock. För övrigt är det en bra hoj för en billig peng :tummenupp

hakon

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Gsxr 750 -98
Har haft tre 98:eek:r och har inte upplevt någon av dom som särskilt ryckiga. Möjligtvis lite på/av-känsla på gasen men inte alls jobbigt och efter ett par mil är det inget man tänker på.

Enda problemet jag haft är en laddningsregulator som gett upp och då har jag som sagt var haft tre stycken. Lyssna efter kamkedjerassel då kamkedjesträckarna som satt på från fabrik inte var särskilt bra. Idag finns det nog inte särskilt många kvar som inte är utbytta mot antingen manuell eller den kraftigare varianten dock. För övrigt är det en bra hoj för en billig peng :tummenupp

Ok. Ja, rassel från kamkedjesträckare har jag hört att man ska kolla upp. Eftersom du haft tre stycken antar jag att du var väldigt nöjd med hojjen. Vad tycker du är det mest positiva resp. det mest negativa med den hojmodellen? Vad anser du om gsxr:en vs zx9:an från 98? :va

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ok. Ja, rassel från kamkedjesträckare har jag hört att man ska kolla upp. Eftersom du haft tre stycken antar jag att du var väldigt nöjd med hojjen. Vad tycker du är det mest positiva resp. det mest negativa med den hojmodellen? Vad anser du om gsxr:en vs zx9:an från 98? :va

9:an har mer motor men med lite varv på gixxern är det inga problem att hänga med. Gixxerns chassi (och körställning) är mer race än 9:an som är mer åt touringhållet... personligen gillar jag gsx-r bättre än zx9 men det är ju individuellt. Jag har inte haft några problem med körställningen på gixxern under långkörning (typ hojsemester) men i stadstrafik kan det bli lite jobbigt då man hänger en del på underarmarna, fast det kan man leva med :D

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Tjena!

Är rädd att mina skivor fram e slut, så behöver nya/bättre begagnade...
Nån här som har något liggandes lr vet vart man kan hitta skivor till ett vettigt pris, behöver inte vara några värstingar... Hojen är en gsx-r 750 -96.
Tack på förhand!

Last edited:

fjune

Guest
Ja har en Gixxer 750 -96 kamkedje spännare bytt till den kraftiga, sen har ja dynojet skit på min som gör den ryckig under 5krpm...
Testa en cbr 900rr 1999 igår... Den var mycket bekvämare o skönare.
Men älskar min Sukka ändå :D

edit vbr.. eh. CBR!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM