GSXR 750-tråden.

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Morsning..

Sist jag körde bana så lossnade en del av vänstra backspegelns "kropp". Jag har försökt leta efter en sprängskiss som visar vilket nr delen har men lyckas inte hitta det. Har kollat den här sidan
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm?fpg=/supr/2011/2011 GSXR750_E28/61.htm men utan lycka.

Det är alltså luckan som sitter mitt på blinkerskroppen, under luckan så ser man kablage till blinkersen. Luckan är ca 5 cm lång och 2 cm bred.

IMG_20140421_145403.jpg

Någon av er som känner till någon mer detaljerad skiss eller om det kanske inte går att beställa bara den delen utan att man kanske måste beställa hela kroppen?

Jag har en L1:a.

Edit: Lite större upplösning på bilden finns här

Last edited:

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Se under handlebar på samma hemsida men den del du letar efter finns inte som lös reservdel utan helt ny backspegel är det som gäller.

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Se under handlebar på samma hemsida men den del du letar efter finns inte som lös reservdel utan helt ny backspegel är det som gäller.

Tack för svaret. Jag var förbi Din MC i Rotebro igår efter jag skrev här och hade hojen på service, passade på att fråga om han hade någon sådan del på lager. Jag vet inte hur men han hade en sån liten plastbit kvar på lagret för 68 kr så nu vart de åtgärdat också!

Sen tänkte jag bara tipsa för de som inte känner till det, man får tydligen bromspumpen utbytt gratis på någon kampanj nu av Suzuki för att det varit något fel eller dyl. Känner inte till detaljerna men jag fick en ny på min L1:a iaf! (en snabb googling visade sig att de verkade röra sig om årsmodeller 2006-2013 men det fanns någon tråd om det här redan!) :gnissla

Langoz

Langoz
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Suzuki GSXR 750
Tjena alla glada!!

Jag köpte en billig GSX-R750 -98 för ett par månader sen.
I fordons registret så står det "MOTORCYKELN PROVAD OCH GODKÄND MED ANGIVEN EFFEKT
URSPRUNGLIG EFFEKT 94 KW SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I INSUGNINGSRÖR OCH
ÄNDRAD TIDPUNKT FÖR BRÄNSLEINSPRUTNING"

Nu undrar jag om det även är så att där är någon form av fartbegränsare för igår när jag var ute och brummade så slog tändningen av när jag kommer upp i närheten av 250km/h.

Någon som har varit med om något liknande?

/Lang

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Tjena alla glada!!

Jag köpte en billig GSX-R750 -98 för ett par månader sen.
I fordons registret så står det "MOTORCYKELN PROVAD OCH GODKÄND MED ANGIVEN EFFEKT
URSPRUNGLIG EFFEKT 94 KW SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I INSUGNINGSRÖR OCH
ÄNDRAD TIDPUNKT FÖR BRÄNSLEINSPRUTNING"

Nu undrar jag om det även är så att där är någon form av fartbegränsare för igår när jag var ute och brummade så slog tändningen av när jag kommer upp i närheten av 250km/h.

Någon som har varit med om något liknande?

/Lang

Betyder det inte bara att den är strypt för att försäkringen ska bli billigare eftersom systemen tror de är en mindre motor som sitter i men att man har tagit bort strypningen efter besiktningen? Topphastigheten ligger väl mellan 250-270 på en 98?

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Jag skulle behöva hjälp att veta storleken på mittenhålet i framgaffeln på en Suzuki GSX-R 750 2011 (L1), jag är påväg att köpa ett fäste för mobilen och de finns tre olika storlekar:
13.3mm - 14.7mm
15mm - 17mm
17.5mm - 20.5mm

Jag tror det är den sista men jag har inte hojen i närheten så jag kan inte kolla, någon som vet?

montöga

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
93, Yamaha , yzf 750r. K6 gixxer 750
Hääjj!
Efter att ha åkt jamma i 7 år är jag nu stolt ägare av en GSX-R 750 K6 :banana

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Någon som har koll på hur man kan läsa ur rpm från hojen till t. Ex Harrys laptimer? Till bilar finns Obd2 läsare men vad Jag förstått så fungerar den inte till hojar?

FörgasarKnas

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2014
Hoj
Suzuki GSXR 750 SRAD '97 med mera...
Tjena!

Har en GSXR 750 '97:a som skulle behöva ett set bromsskivor runt om... Har kollat på lelles där det skulle kosta runt 6400:-, sen kollat på ebay där man kan köpa för 1500...

Har ni något tips på bromsskivor som är bra och samt prisvärda? Svar uppskattas!

Mick

CashMoneyBrotherhood
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr 750, Husaberg Fe 450 och en Ciao
Hejsan.

Har en 750 -08 och har ett "problem"
Vid jämn gas i ca 70-90km/h så dör den, likt soppatorsk ungefär i ca 2sek - för att sedan komma tillbaka.
Har läst att detta är ett känt fel i Bike (tror jag), men hittar det inte nu.

Nån som vet eller har tips?

beejizzle

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2014
Hoj
Suzuki GSX-R 750 2011
Fick hem detta brev angående min Suzuki GSX-R 750 2011 L1 idag. Kostnadsfritt byte av vänster kedjesträckare som går på garantin från tillverkaren!

Bifogat

• uploadfromtaptalk1416956889980.jpg
    uploadfromtaptalk1416956889980.jpg
    614 KB · Visningar: 116
Last edited:

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Hoj
Ktm 525exc 06-
hej!
Har en gsxr 750 2008 som jag har lite problem med. Kör utan avgasspjäll och har därmed en röd lampa som varnar Fi vilket är något psykande.
Vet att man ska kunna dra ur ett stift ur ECU:n men det råder olika bud om vilken kabel det är. Vill gärna ha entt nummer samt färg på kabeln.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Tja! Är intresserad av att skaffa gathoj till denna sommar efter 1år utan.

Jag har då fastnat för Gsx-r 750 SRAD -98-99, det är en klassisk superbike i mina ögon.
Jag letar alltså efter en blå/vit, gärna original utförande men även intresserade utav stilrent tillsnyggade, streetfighters och omlackade går bort.

För tillfället har jag inte hittat nån på blocket men om du funderar på sälja din 750 srad i vår/sommar skicka pm till mig!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Går i tankar på hojbyte - så om någon letar välskött, ovurpad svart k9a med rätt prylar, och 3200 ärliga, fullservade mil...

Yoshi helsystem, pcv mappad på Motospeed, bytt bromspump och laddrelä via Motospeed/KGK.
Tailtidy, etc...

PMa vid intresse.ImageUploadedByTapatalk1427616878.968270.jpg

Last edited:

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Går i tankar på hojbyte - så om någon letar välskött, ovurpad svart k9a med rätt prylar, och 3200 ärliga, fullservade mil...

Yoshi helsystem, pcv mappad på Motospeed, bytt bromspump och laddrelä via Motospeed/KGK.
Tailtidy, etc...

PMa vid intresse.View attachment 417736

Det där är en riktigt fin & välskött hoj. Blir det S1000RR nu? Såg nog vad du hade där på skärmen när du surfade...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det där är en riktigt fin & välskött hoj. Blir det S1000RR nu? Såg nog vad du hade där på skärmen när du surfade...

Nja, blir det en literhoj med elektroniska gizmos kan det bli en zx10a (men det är inte en vacker hoj...), ny 14 gixxer 1000 för vettiga pengar är nog bästa allroundcykeln sett ur min vinkel (är lite anti elektronik egentligen) om man ser till helheten.

Beamern ligger i samma fack som hondan för mig - väcker inga känslor alls. Svårdefinierat.

Last edited:

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Vill du ha så ny hoj som möjligt utan elektronik är det nog 14 Gixxer sista chansen... Suzuki och Honda ligger ju faktiskt hopplöst efter (eller hur man nu ska se det) med uppdateringar. Eftersom dom är tebax i MotoGP lär ju ny kraftigt uppdaterat version komma snart... med massa knappar & inställningar & menyer på styret... :gnissla

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Är nu ägare till en Gsx-r 750 Srad blå/vit - 98

hämtade den idag men har lite funderingar kring om det är en 97:a eller 98:a, står på ramens märkning att den är tillverkad 11/97, står att det är en 98 i regbeviset och jag hör soppa pump men är osäker på om 97:an med förgasare också har pump? nån som vet?

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...