GSXR1100R lista på rutinerade säkra förare

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Första sidan uppdaterad, dom som inte har hoj är bortplockade, Von Vettet säger att han ska lugna ner sig i år men det säger han varje år, Gamle är uppgraderad till reseledare, Mr K & jag kommer aldrig att platsa.

Det kommer att bli många långa sköna rundor i år, en weekend tripp skissas på med övernattning i stuga och party, dock kommer det att vara max 8 st även på den rundan eftersom den blir lång och snabb utan en massa stopp och tjafs.

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
jag e inte heller med...men det e väl skönt...

vi får ha en egen privat lista istället :pannkyss

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Easy_Mike skrev:
jag e inte heller med...men det e väl skönt...

vi får ha en egen privat lista istället :pannkyss
:7peta Detta ÄR ju en privat lista? Menar du att vi ska gör en till?
Ska alla göra vars en privat lista menar du? Då kommer ju RR forumet översvämmas av meningslösa trådar och det vill väl ingen? :rolleyes:
Funderar på en MCK Vilse lista där alla med uselt lokalsinne och fikaintresse kan anmäla sig, vad tror du om det?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
:7peta Detta ÄR ju en privat lista? Menar du att vi ska gör en till?
Ska alla göra vars en privat lista menar du? Då kommer ju RR forumet översvämmas av meningslösa trådar och det vill väl ingen? :rolleyes:
Funderar på en MCK Vilse lista där alla med uselt lokalsinne och fikaintresse kan anmäla sig, vad tror du om det?
Upp med en egen lista nu Madicken, klart att ni måste lista upp alla som saknar lokalsinne och helst av allt sitter och fikar istället för att köra, packfickor, kaffetermos, svenskaflaggor premieras högt.

Utse lämpliga reseledare, gärna dom som inte hittar alls, då har ni chansen att uppleva det okända, glöm inte GPS så att ni kan hitta hem igen bara.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
GSXR1100R skrev:
Upp med en egen lista nu Madicken, klart att ni måste lista upp alla som saknar lokalsinne och helst av allt sitter och fikar istället för att köra, packfickor, kaffetermos, svenskaflaggor premieras högt.

Utse lämpliga reseledare, gärna dom som inte hittar alls, då har ni chansen att uppleva det okända, glöm inte GPS så att ni kan hitta hem igen bara.
Måste det ena utsluta det andra? Och varför får jag inte vara med på din lista? :lol
GPS är för pussys, då är det fan ingen sport. Nä en redi KPT ska det vara!

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
Måste det ena utsluta det andra? Och varför får jag inte vara med på din lista? :lol
GPS är för pussys, då är det fan ingen sport. Nä en redi KPT ska det vara!
Sorry men du uppfyller inte kraven, touring på E6:an är ingen merit.

Sen är ju du emot sådana hära egolistor eftersom du tyckte att det är allas rätt att få köra med oavsett förkunskaper och rutin, ett koncept som säkert funkar om man nu vill köra i ojämna grupper med lågt tempo så att ingen kommer efter och tappas bort.

Se nu till att arrangera många allmänna utflykter i år, det är ju det som du är bäst på, det saknas verkligen folk som orkar att engagera sig, dock är det gott om bikers som bara vill hänga på.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Detta blir ett svar á la Corben...
GSXR1100R skrev:
Sorry men du uppfyller inte kraven, touring på E6:an är ingen merit.
:lol Märks att du aldrig varit med o kört, jag har varit ute o vinglat på väldigt smala vägar, ibland blev det t.o.m. grusväg... :brinnerup Fördommar!
GSXR1100R skrev:
Sen är ju du emot sådana hära egolistor eftersom du tyckte att det är allas rätt att få köra med oavsett förkunskaper och rutin, ett koncept som säkert funkar om man nu vill köra i ojämna grupper med lågt tempo så att ingen kommer efter och tappas bort.
Japp, det är jag! Främst för att jag tycker dom är rätt onödiga.
Borde du väl också vara? Åtminstone om du räknar dig som en Radical Rider och det gör du väl? Då bör du väl också följa "reglerna"?
Mr K var ju i fin form för ett tag sedan och skapade denna:
(Jag har markerat valda delar)

RadicalRiders filosofi

* Alla är välkomna att få vara med RR och köra.
* RR är emot rasism/mobbing.
* RR tar avstånd mot Försäkringsbedrägerier, Våld och hot, Stöld och handel med stulet gods och andra grova olagliga handlingar.
* RR står för främjandet av en sund MC-kultur.
* RR vill uppmuntra till kamratskap mellan olika sociala, etniska, gender och HBT-grupper både på och av MCn
* Alla ska ha skoj med RR!
* Använd alltid ditt sunda förnuft och respektera alla.

Missuppfatta mig nu inte, jag har inget emot att man väljer sitt sällskap, det gör även jag då och då. Men då sköter jag det på ett lite annat sätt.
GSXR1100R skrev:
Se nu till att arrangera många allmänna utflykter i år, det är ju det som du är bäst på, det saknas verkligen folk som orkar att engagera sig, dock är det gott om bikers som bara vill hänga på.
Detta kan du räkna med, jag kommer att fixa Nationaldagsrundan i år också och då gäller termos, mackor och flaggor. :hihi Förra året blev vi 29 hojar och 33 pers. Vill du hänga med? Du är välkommen! :tummenupp

Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Maverick_ou812 skrev:
Då bör du väl också följa "reglerna"?
Nu har du blandat ihopa alltihopa igen. Denna listan har INGET med RR att göra utan är GSXR1100R's egen privata. PUNGt

Att du sedan inte ser lite ironi i den är bara konstigt ......

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
Japp, det är jag! Främst för att jag tycker dom är rätt onödiga.
Borde du väl också vara? Åtminstone om du räknar dig som en Radical Rider och det gör du väl? Då bör du väl också följa "reglerna"?

RadicalRiders filosofi

* Alla är välkomna att få vara med RR och köra.
* RR är emot rasism/mobbing.
* RR tar avstånd mot Försäkringsbedrägerier, Våld och hot, Stöld och handel med stulet gods och andra grova olagliga handlingar.
* RR står för främjandet av en sund MC-kultur.
* RR vill uppmuntra till kamratskap mellan olika sociala, etniska, gender och HBT-grupper både på och av MCn
* Alla ska ha skoj med RR!
* Använd alltid ditt sunda förnuft och respektera alla.

Missuppfatta mig nu inte, jag har inget emot att man väljer sitt sällskap, det gör även jag då och då. Men då sköter jag det på ett lite annat sätt.

Detta kan du räkna med, jag kommer att fixa Nationaldagsrundan i år också och då gäller termos, mackor och flaggor. :hihi Förra året blev vi 29 hojar och 33 pers. Vill du hänga med? Du är välkommen! :tummenupp

Om man är läskunnig så står det oxo i listan att detta inte har något med Radical Riders filosofi att göra, om du nu oxo gör egorundor iof utan att skylta om det så är du ju oxo ego, detta gör dig juh till smyg-ego, för att inte bli impopulär???

MCK Vilses pubafton som du roddade var inte öppen för alla som ville komma heller, det är precis samma sak.

Denna tråd är min egen så blanda inte in Radical Riders i detta, speciellt med tanke på att du INTE är medlem i Radical Riders.

Nog med satir och ironi nu, allvarligt talat så är det kanonbra att du fixar rundor, det skulle behövas fler som tog tag lite mer i detta, varför är folk så handlingsförlamade?

Hur svårt är det att vara reseledare, bara att ta en karta och lägga ut en tråd, välj själv om du vill ha vem som helst med eller bara folk som kör i ditt tempo.

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Mr K skrev:
Nu har du blandat ihopa alltihopa igen. Denna listan har INGET med RR att göra utan är GSXR1100R's egen privata. PUNGt

Att du sedan inte ser lite ironi i den är bara konstigt ......
Det är lungt, jag ägnar mig bara åt lite grisbrottning [tm] här! :tummenupp
Jag har sett både ironin och det meningslösa i att diskutera det så glimten i ögat finns här hela tiden. Trodde du kände mig bättre än så? Kommenterade ju trådlyftet på ett tidigt stadium med att jag fått utskrivet lungnade piller. :hihi
Men håll med om en sak, om man gör ett inlägg som RadicalRider i ett RadicalRider forum så får det nog räknas som ett RR "statement" eller? :va

Last edited:

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
GSXR1100R skrev:
Om man är läskunnig så står det oxo i listan att detta inte har något med Radical Riders filosofi att göra, om du nu oxo gör egorundor iof utan att skylta om det så är du ju oxo ego, detta gör dig juh till smyg-ego, för att inte bli impopulär???

MCK Vilses pubafton som du roddade var inte öppen för alla som ville komma heller, det är precis samma sak.
GSXR1100R.... Ja, jag sköter min egorundor på annat sätt, ett sätt som jag tycker känns bättre. Det handlar inte så mycket om att inte bli impopulär, den biten har jag ju klarat av redan. Vi är olika bara.
Nej arrangemanget på juldagen var inte öppet för alla. Blev därför "tvingad" (efter moderering här) att döpa om den från SH Pub till MCK Vilse Pub och flytta ut den från RR delen till Träffar/Samåkning.
GSXR1100R skrev:
Denna tråd är min egen så blanda inte in Radical Riders i detta, speciellt med tanke på att du INTE är medlem i Radical Riders.
Alla trådar man startar är väl "ens egna" men då du är RR och skriver i RR- delen så bode väl filosofin gälla? Eller väljer man själv när den passar eller inte passar? Konstigt tycker jag i så fall. Hade varit enklare att förstå om det varit jag som lagt upp tråden, ingen RR = ingen RR filosofi.
GSXR1100R skrev:
Nog med satir och ironi nu, allvarligt talat så är det kanonbra att du fixar rundor, det skulle behövas fler som tog tag lite mer i detta, varför är folk så handlingsförlamade?

Hur svårt är det att vara reseledare, bara att ta en karta och lägga ut en tråd, välj själv om du vill ha vem som helst med eller bara folk som kör i ditt tempo.
Håller med dig, du vet innerst inne att detta handlar om grisbrottning [tm] och inget annat från min sida? Du kan köra med precis vem du vill, när du vill och hur du vill. Du kan lägga upp trådarna som du vill, jag bryr mig inte längre, du har ditt sätt, jag har mitt. Gällande reseledarbiten så har vi flera kompetenta fixare som hänger här. Vissa tar tag i det, andra gör det inte. Så är det bara.

Vi får :krama varandra istället så känns nog våren inte så långt bort eller vad tror du?

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
GSXR1100R.... Ja, jag sköter min egorundor på annat sätt, ett sätt som jag tycker känns bättre. Det handlar inte så mycket om att inte bli impopulär, den biten har jag ju klarat av redan. Vi är olika bara.
Nej arrangemanget på juldagen var inte öppet för alla. Blev därför "tvingad" (efter moderering här) att döpa om den från SH Pub till MCK Vilse Pub och flytta ut den från RR delen till Träffar/Samåkning.
Nu talar du mot dig själv igen, en privat pubkväll eller en privat egorunda är ju samma sak.

RR filosofi är helig på onsdagsgazz, alla som sköter sig får köra, jag är inte RR jag är GSXR1100R, jag sätter själv mina regler på mina körningar, dom flesta på min lista är inte medlemmar i RR.

Om jag skriver något så gör jag det i egenskap av mig själv, vill jag berätta något om RR så framgår det ganska tydligt.

Nog om detta nu, vi får hoppas att vi får en fin sommar med många trådar om fina rundor med eller utan termosar.

:tummenupp

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Maverick_ou812 skrev:
Men håll med om en sak, om man gör ett inlägg som RadicalRider i ett RadicalRider forum så får det nog räknas som ett RR "statement" eller? :va
ABSOLUT INTE!

Så om man som kristen går in i kyrkan och säger "Gud va bög" så är det så eller? Tänk lite nästa gång.

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
mitt inlägg var lite dumt mot madicken..jag visst ju att han skulle svara ngt som upprörde :rolleyes:

Men visst är den här listan rolig...
Jag vet inte varför det ska ältas fram o tillbaka..
det är solklart redan..

den här listan är lika spännande som en "Coolaste Coolingarna som jag vill känna" lista.
(snart i en tråd nära dig)

Man behöver inte bli upprörd över att man inte "får" vara med..

"censur"

ps. här skrev jag ngt som antagligen skulle uppröra eftersom jag skämtade med dom jag inte känner(så bra) IRL..

nu skiter vi i detta och tittar på snön som töar(hoppas jag)..
snart e det vår...

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
GSXR1100R skrev:
RR filosofi är helig på onsdagsgazz, alla som sköter sig får köra, jag är inte RR jag är GSXR1100R, jag sätter själv mina regler på mina körningar, dom flesta på min lista är inte medlemmar i RR.

Om jag skriver något så gör jag det i egenskap av mig själv, vill jag berätta något om RR så framgår det ganska tydligt.

Nog om detta nu, vi får hoppas att vi får en fin sommar med många trådar om fina rundor med eller utan termosar.

:tummenupp
Uppfattat, klart som korvspad osv. osv.
Mr K skrev:
OK! :tummenupp
Då var det klargjort, jag undrade bara, d.v.s. jag tänkte.

Zenit skrev:
Kom de nåt folk dit?
Alla som inte hittar får komma :rolleyes:
Det fanns karta! :4skrika

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Maverick_ou812 skrev:
Detta blir ett svar á la Corben...

Undrar om de blir nån Påskharerunda 2006 då rå? Ser fram emot det. :tummenupp

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
TouchMan65 skrev:
Undrar om de blir nån Påskharerunda 2006 då rå? Ser fram emot det. :tummenupp
:felämne Kan svara på det redan nu. Nope, inte i min regi iallafall, befinner mig på sydligare nejder till påsk. GSXR1100R kanske roddar en? Han ville ju vara med förra året men bangade på grund av dimma, kallt väder eller vad det var. Och hujedamej vad kallt det var... men jag tror den egentliga anledningen döljer sig nånstans i denna tråden. :) :backontop

Bifogat

• 7kullen1.JPG
    7kullen1.JPG
    95.2 KB · Visningar: 76
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...