GSXR1100R lista på rutinerade säkra förare

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Ähh...
Jag & Von Repsol har just startat Bling-Bling Riders.
Vi kommer mestadels ägna oss åt att montera onödigt tingel-tangel på hojen och stå och spänna oss på torg och andra ställen där det finns mycket folk.

Vi gasar bara rakt fram och vill bara köra med orutinerat folk som har total avsaknad av ironi.

Mr GSF1100 är banned for life såvida det inte monteras några balla ventilhattar.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
majtii skrev:
Ähh...
Vi kommer mestadels ägna oss åt att montera onödigt tingel-tangel på hojen och stå och spänna oss på torg och andra ställen där det finns mycket folk.

Vi gasar bara rakt fram och vill bara köra med orutinerat folk som har total avsaknad av ironi.

Mr GSF1100 är banned for life såvida det inte monteras några balla ventilhattar.
:rofl :tummenupp

TouchMan65

Guest
Muahahahahahahaha vilket rent o sant nöje att läsa tråden, full med ironi, sarkasm, komiska inläsgg osv osv. Hur ska man kunna lägga sig och sova när man är så uppe i varv efter att ha läst, skrattat och roat sig?

Hummelihumm....undrar hur lång denna tråd ska bli egentligen innan den tystnar? Verkar ju inte på långa vägar komma dit än??

:tummenupp :D :yoparty :Bugar

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Shit pommes
Här vaknar man till och kan inte somna om och tänker bara kolla lite på forumet.

Och MrK jag viste det att du ogillade att jag hoppade :huvet
Varför kunde du inte sagt som det var :(
Istället dumpa mig för att jag såg fjolig ut i mina morron tofflor.

"flufy buny feat"

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
majtii skrev:
Ähh...

Kom ihåg att en äkta torgposör aldrig har skinnställ och sådant tjafs, det räcker med en snygg munkjacka och trendiga chinos, på somaren är badtofflor att föredra.

En äkta torgposör bor inne i stan och har max. 3 kilometer till torget där han spenderar 95% av sin tid, resterande 5% kör han omkring på bakhjulet mellan trafikljusen.

Lämpliga prospects till Bling Bling Riders är.

1. Kay (som e gay)
2. Crazy Martin

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
GSXR1100R skrev:
Kom ihåg att en äkta torgposör aldrig har skinnställ och sådant tjafs, det räcker med en snygg munkjacka och trendiga chinos, på somaren är badtofflor att föredra.

En äkta torgposör bor inne i stan och har max. 3 kilometer till torget där han spenderar 95% av sin tid, resterande 5% kör han omkring på bakhjulet mellan trafikljusen.

Lämpliga prospects till Bling Bling Riders är.

1. Kay (som e gay)
2. Crazy Martin

:rofl :tummenupp

1. Kay (som e o-gay)
2. Crazy Martin
3. Bo$ken

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
GSXR1100R skrev:
Om syftet med att köra hoj är att man vill träffa nya kompisar och snacka lite skit så är onsdagsgazzen perfekta till det.

Vill man däremot köra aktivt utan att behöva bry sig om vad den som ligger bakom håller på med så bör man välja en grupp som har ett tempo som man trivs i.

Man har ju lika roligt ändå oavsett om man är nybörjare eller inte :tummenupp

På samma sätt gör man ju med bankörningar med gatgrupper, inte f-n väljer du en grupp som du inte trivs i, är man ny kör man grön eller gul, när/om man får upp farten och kör snabbt så väljer man röd grupp, licencierade kör i vit grupp.

Att välja en grupp som är för snabb eller för långsam för dig själv gör det bara farligt för dig & dom andra.

vvörd :tummenupp

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
CorbenDallas skrev:
Nope, helt klart inte. men det var ett exempel på att det är du som bestämmer. Så som du resonerar så får jag inte bestämma själv vem jag ska köra med...blablablablablablablablabla.......................

Orkar inte diskutera längre för det ger ändå inget.
Har sagt min åsikt och det är jag nöjd med och står för den.
Har träffat nog nästan alla här på RR-forumet live och även åkt med på era
rundor och skulle säkerligen också åkt med på denna exklusiva runda som ni
nu talar om. Sen kan jag inte mer än tycka att om man vill åka med ett visst
gäng så finns det fler och snyggare metoder att fixa det på än att göra det på detta vis.

Sen é inte jag helt humorbefriad och kunde mycket väl se ironin i den från början
men sen började den ha en annan underton.
Rätt tråkigt om det längre fram blir att man enbart kör gixxers rundor och om
MrK skulle lägga av med sina onsdagsturer att det blir ett gäng som får bestämma
vem som får va med o inte. :död

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Om all energi folk lagt på att hacka på Herr GSXR1100R:s runda istället lagts på att skapa egna grupper med åkare så hade det funnits en grupp för alla nivåer av körvana vid det här laget...

Funderar på Rookie-touring™...men i den gruppen platsar nog bara jag själv... :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MBGIRL skrev:
Orkar inte diskutera längre för det ger ändå inget.
Har sagt min åsikt och det är jag nöjd med och står för den.
gäng så finns det fler och snyggare metoder att fixa det på än att göra det på detta vis.

Sen é inte jag helt humorbefriad och kunde mycket väl se ironin i den från början
men sen började den ha en annan underton.
MrK skulle lägga av med sina onsdagsturer att det blir ett gäng som får bestämma
vem som får va med o inte. :död
Gör som Madicken, lägg upp en runda själv som alla får köra med på, du är ju trafiklärare till yrket och det passar ju bra om man vill leda en trupp på ett säkert sätt.

:pannkyss

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
rookie skrev:
Om all energi folk lagt på att hacka på Herr GSXR1100R:s runda istället lagts på att skapa egna grupper med åkare så hade det funnits en grupp för alla nivåer av körvana vid det här laget...

Funderar på Rookie-touring™...men i den gruppen platsar nog bara jag själv... :D
Bra inlägg i debatten, fram för fler reseledare som vill och vågar :tummenupp

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
GSXR1100R skrev:
Gör som Madicken, lägg upp en runda själv som alla får köra med på, du är ju trafiklärare till yrket och det passar ju bra om man vill leda en trupp på ett säkert sätt.

Tack men nä tack...
Skulle jag vilja köra med vissa personer så PM:ar jag dessa istället och fixar en runda.
För som du har det nu så missar du säkert många stabila mc-förare eftersom
du bedömmer efter de du kört med...vad händer med de du inte kört med?
Men orkar inte ens bry mig om det nu så du behöver inte svara...

RR-folket har jag inte mycket till övers att diskutera med här på forumet nu
känns det som. In real life ja för där är det stor skillnad på en hel del här.

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Absolut gott initiativ. Vi kanske ska ha en stuntgrupp.En grupp med åkare som kan hantera sin hoj vettigt på ett hjul.

1. VV
2. Mr.K
3. Busfrö
4. ???

Fyll på..... :D

power is nothing without control..... :rofl

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MBGIRL skrev:
Tack men nä tack...
Skulle jag vilja köra med vissa personer så PM:ar jag dessa istället och fixar en runda.
För som du har det nu så missar du säkert många stabila mc-förare eftersom
du bedömmer efter de du kört med...vad händer med de du inte kört med?
Men orkar inte ens bry mig om det nu så du behöver inte svara...

RR-folket har jag inte mycket till övers att diskutera med här på forumet nu
känns det som. In real life ja för där är det stor skillnad på en hel del här.

Jag förstår din tanke men eftersom vi är 30 st på listan så har jag ingen lust att pm:a alla 30 varje gång vi ska köra, det är enklare att lägga upp en tråd, då ser jag dessutom vilka som kan och inte kan följa med.

Att jag missar många stabila förare kan jag leva med.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Von Vettet skrev:
Absolut gott initiativ. Vi kanske ska ha en stuntgrupp.En grupp med åkare som kan hantera sin hoj vettigt på ett hjul.

1. VV
2. Mr.K
3. Busfrö
4. ???

Fyll på..... :D

power is nothing without control..... :rofl
Jag kan inte wheela...

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
rookie skrev:

Du e nog inte ensam :)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Fredde83 skrev:
Du e nog inte ensam :)
Kan inte du och Rookie ordna en runda då, kartor ligger redan på forumet och sen är det bara att glida ut och mysa med ett nytt gäng :tummenupp

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
MBGIRL skrev:
Orkar inte diskutera längre för det ger ändå inget. Har sagt min åsikt och det är jag nöjd med och står för den.
Klart det gör. Problemet är att du gör antagande som inte överensstämmer med verkligheten. Se nedan.

MBGIRL skrev:
Kanske det finns snyggare metoder, men ska det behövas? Egentligen? När jag själv var ny o grön så frågade jag ofta hur tempot skulle bli och om det ens var lönt att hänga med. Ibland gick det bra, ibland inte. Svårare än så är det inte. Lite kännedom om sin egen förmåga skadar ju inte. Gör inte det här till politik, det handlar inte om apartheid.

MBGIRL skrev:
Sen é inte jag helt humorbefriad och kunde mycket väl se ironin i den från början men sen började den ha en annan underton.
I know, du o jag har "ironiserats" förr :) Men om du läser alla trådar om just det här "listfenomenet" så inser du nog varifrån undertonen kommer ifrån. Eftersom det här inte heller är första säsongen som det sker så är det kanske inte så konstigt om folk tröttnar lite...

MBGIRL skrev:
MrK skulle lägga av med sina onsdagsturer att det blir ett gäng som får bestämma vem som får va med o inte. :död
Well, så hade vi det redan förra och förrförra säsongen. Det fanns en del som tyckte att Onsdagsgazzen blev för befolkade och att körningen blev lidande pga det. Dvs folk som inte tillhör "fikaklubben" utan dom som vill köra för körandets skull. RR körningarna har inte alltid haft 70 deltagare utan snarare runt 10-20 kanske. Antalet förare har ökat väldigt mkt dom sista åren.

Att MrK skulle lägga av med Onsdagsgazz? Yeah right... Onsdagsgazz är heligt har han sagt och jag tror honom. Skulle han lägga av med det beror det på helt andra orsaker än något sådant här.

Mercedesflickan, jag förstår dina tankar, men gör inte en höna av en fjäder. Det här är inte speciellt märkvärdigt och företeelsen har funnits innan, men nu är det så pass många som tycker att vissa rundor helst ska köras med vissa personer och i små grupper. Låt dom göra så.

Du pratar också om utveckling, att utveckla förare som inte kanske "håller måttet". Men när ska dom "erfarna och rutinerade" förarna få sitt då? Enda sättet för dem att avancera är ju att köra med andra rutinerade förare, eller hur?

Sen finns det en moralisk aspekt i det hela som jag tror du borde gilla. Jag liksom en del andra vill inte visa/lära folk hur man kör fort på små landsvägar. Vill nån lära sig köra och/eller få tips, så tar vi det på rätt ställe, på bana.

Vad i det jag skriver är egentligen så fel? :va

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
CorbenDallas skrev:

Okej för mig som utomstående och som inte kommit in i RR gänget eller för den
delen någonsin kommer komma in i det så känns det som att ni inte vill ha in
nykomlingar såvida inte dessa kan stunta eller göra något annat märkvärdigt.
Ni vill helst ha det som det var innan och vara i era gamla gäng.
Skriv det istället så hade jag kunnat acceptera det fast jag tycker det är fel.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha