GSXR1100R lista på rutinerade säkra förare

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
CorbenDallas skrev:
Känner du GSXR1100R eller? Annars tycker jag du är jättetaskig som hänger ut honom på det viset. Dessutom efter ett så sakligt inlägg som det där!
Vet inte vem det är förrutom en gammal suzukiförare som tycker han är störst, bäst och vackrast. Han vill visst oxå ha mig isäng.
Bingo skrev:
Alla på listan kör bättre än höns.

Edit: utom Mr K.
För jag kör på höns.
Rogerr skrev:
Det där var väll varken sant eller vidare snällt? :mad:
Är inte det här ett öppet forum där man bör tänka sig för innan man drar alla över en kam. Kötthuve! :kocko
Far åt hellete gubbstrutt. Sälj hojjen och köp en trike.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mr K skrev:
Det är bara 2 st som har blivit irriterade. Sedan har folk blivit irriterade på dem.
Irriterad? Vem? Jag? Inte alls, förvånad, javisst.
Men tror du verkligen att det är så? Att det bara är jag och i denna tråden MBGIRL som tycker såhär? Eller kan det vara så att en del bara undviker att säga det dom tycker här (med risk för att bli uthängd och angripen) men vädrar sina åsikter när man träffas?
Mr K skrev:
Tonen här inne har alltid varit rå men hjärtlig. Man kan inte börja kommentera allt i trådar man inte har en aning vem folken är eller på vilken nivå de är på. När man känner folk kan man börja kommentera.
Rå men hjärtlös ton har jag inga som helst problem med, däremot tycker jag det är svårt att lära känna människor som tydligt (ironiskt eller ej) tar avstånd från att träffas. Lite moment 22 över det hela.

För att förtydliga det hela för CorbenDallas, Nappe, dig m.fl.
1. Jag har inget behov att få komma med på någon lista, har inte ens tänkt tanken att jag skulle komma upp på den och har inte försökt sätta upp mig på den.
2. Jag förstår varför GSXR1100R resonerar som han gör (det har jag gjort från början, man kan ju hoppas att nån läst dom inläggen också).
3. Jag har också förstått att man för att bli accepterad här, i Radical Riders delen, så skall man sitta still i båten, inte ta plats och skriva inlägg utan bara läsa och tiga stilla. Kanske en och annan popcorn smiley då och då men inte mycket annat. Lite synd tycker jag då den första kommentaren jag fick då jag frågade om att följa med på en Onsdagsgazz i höstas var "Alla är välkomna"

Hälsningar / Mikael Pålsson (inte rädd för att använda sitt eget namn eller för att stå för sina åsikter, bekväma som obekväma)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr K skrev:
Vet inte vem det är förrutom en gammal suzukiförare som tycker han är störst, bäst och vackrast. Han vill visst oxå ha mig isäng.

För jag kör på höns.

Tack nu känns det bättre.

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
Mr K skrev:

Tack ska du ha gullet. :kiss Se nu till att jag får slantar till triken! Jag fixar en såndäringa med jätteryggstöd så vi kan ut o åka du o ja :tummenupp

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Maverick_ou812 skrev:
Rå men hjärtlös ton har jag inga som helst problem med
Det har jag! Rå men hjärtlig däremot...

Maverick_ou812 skrev:
För att förtydliga det hela för CorbenDallas, Nappe, dig m.fl.
1. Jag har inget behov att få komma med på någon lista, har inte ens tänkt tanken att jag skulle komma upp på den och har inte försökt sätta upp mig på den.
Inte? Varför gnäller du så mkt om den då?

Maverick_ou812 skrev:
2. Jag förstår varför GSXR1100R resonerar som han gör (det har jag gjort från början, man kan ju hoppas att nån läst dom inläggen också).
Varför håller du då med Mercedesflickan så mkt då?

Maverick_ou812 skrev:
3. Jag har också förstått att man för att bli accepterad här, i Radical Riders delen, så skall man sitta still i båten, inte ta plats och skriva inlägg utan bara läsa och tiga stilla. Kanske en och annan popcorn smiley då och då men inte mycket annat. Lite synd tycker jag då den första kommentaren jag fick då jag frågade om att följa med på en Onsdagsgazz i höstas var "Alla är välkomna"
Nu är du ute o reser igen.
Det är ingen som sagt att man inte får skriva inlägg. Däremot är det väl gängse sed att just "ta seden dit man kommer". För att göra det brukar man behöva lite koll. Koll som du helt tydligt inte har. Åsikter är bra och dom behövs, men grunda dem på fakta och fundera lite på vem du adresserar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Maverick_ou812 skrev:
Jag har också förstått att man för att bli accepterad här, i Radical Riders delen, så skall man sitta still i båten, inte ta plats och skriva inlägg utan bara läsa och tiga stilla.
Jepp, detta är en sekt. Mr K är sektledare (SmiskMaster). Du måste genomgå initieringsriten innan du skriver här. Den är smärtsam och farlig.

Seså, coola ner dig nu :)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Maverick_ou812 skrev:

Japp jag tror att du förstår vad jag menar, men alla får faktiskt åka på onsdagsgazz, onsdagsgazz har inga utvalda medlemmar, vem som helst är välkommen att köra med i gänget.

En jättebra chans att träffa nya kompisar och köra i grupp.

Dessutom så tycker jag att du gör en god insats genom att ställa upp som reseledare och arrangera rundor dom andra dagarna, det behövs fler som gör det.

:tummenupp

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Maverick_ou812 skrev:
Lite synd tycker jag då den första kommentaren jag fick då jag frågade om att följa med på en Onsdagsgazz i höstas var "Alla är välkomna"
Om du tror att det är onsdagsgazzen som diskuteras här så måste du vara full.
Onsdagsgazzen är heliga och alla är verkligen välkomna och det kommer alltid alla att vara. Därför är GSXR1100R inte med på dem, för att han väljer att inte köra med folk han inte litar på. Det är hans rättighet. Eller? Sluta nu innan du skämmer ut dig helt.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
CorbenDallas skrev:
Inte? Varför gnäller du så mkt om den då?
Nu får du börja läsa Corben... Har inte "gnällt" ett enda ord om den listan.
CorbenDallas skrev:
Varför håller du då med Mercedesflickan så mkt då?
För att jag tycker som henne, kanske... Fundera på den du. Den kan säkert få dig att skriva ett långt inlägg.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Bingo skrev:
Jepp, detta är en sekt. Mr K är sektledare (SmiskMaster). Du måste genomgå initieringsriten innan du skriver här. Den är smärtsam och farlig.
Du har fortfarande mitt ridspö och läderhuva....... när e du färdig med dem?

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
Maverick_ou812 skrev:
Irriterad? Vem? Jag? Inte alls, förvånad, javisst.
Men tror du verkligen att det är så? Att det bara är jag och i denna tråden MBGIRL som tycker såhär? Eller kan det vara så att en del bara undviker att säga det dom tycker här (med risk för att bli uthängd och angripen) men vädrar sina åsikter när man träffas?

Eller kanske rent av bara avvaktar tills dom vet vem det är dom hugger på? Inte vet jag, själv försöker jag i det längsta.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Maverick_ou812 skrev:
Nu får du börja läsa Corben... Har inte "gnällt" ett enda ord om den listan.
Måste jag läsa också? Räcker det inte med att jag citerar? Det är så jääävla ball. :D Men visst har du gnällt, det är ju på så vis den här tråden blivit så lång som den är.

Maverick_ou812 skrev:
För att jag tycker som henne, kanske... Fundera på den du. Den kan säkert få dig att skriva ett långt inlägg.
Men hon har ju fått saker om bakfoten.
Du säger emot dig själv när du säger att du förstår GSXR1100R och samtidigt tycker som Mercedesflickan.

Det blev inte så långt. Är du missnöjd? :D

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Mr K skrev:
Så det är därför jag inte fått nån "initieringsrit"? Jag som såg fram emot det...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mr K skrev:
Egentligen inte, men det är ju dina grejjer så... Budar dem direkt imorgon :(

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Mr K skrev:
Om du tror att det är onsdagsgazzen som diskuteras här så måste du vara full.
Onsdagsgazzen är heliga och alla är verkligen välkomna och det kommer alltid alla att vara. Därför är GSXR1100R inte med på dem, för att han väljer att inte köra med folk han inte litar på. Det är hans rättighet. Eller? Sluta nu innan du skämmer ut dig helt.
* Nix, inte full.
* Har fattat att det inte är Onsdagsgazzen som diskuteras här. Pratade om att göra inlägg i Radical Riders forumet, se Bingos quotning. Är förresten lugn.
* Se GSXR1100R:s kommentar en bit upp. Han har fattat att jag har fattat
* Kan det bli värre?

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
CorbenDallas skrev:
Måste jag läsa också? Räcker det inte med att jag citerar? Det är så jääävla ball. :D Men visst har du gnällt, det är ju på så vis den här tråden blivit så lång som den är.
Ehhhh... mitt första inlägg hade nummer 85 tror jag. Dessutom innehöll det inget gnäll om listan utan bara en kommentar om att jag höll med MBGIRL. Så trådens längd beror väl inte på mig? Att sen en hel hjord av Radical Riders tycker jag är knäpp, full eller gnällig och kommenterar detta skall väl inte jag få skulden för? Självklart måste jag väl då få bemöta inläggen?

P.S. Det kan alltid bli värre, det har jag lärt mig i LHS. D.S.

Edit: Inlägg 85
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1286826&postcount=85

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Om syftet med att köra hoj är att man vill träffa nya kompisar och snacka lite skit så är onsdagsgazzen perfekta till det.

Vill man däremot köra aktivt utan att behöva bry sig om vad den som ligger bakom håller på med så bör man välja en grupp som har ett tempo som man trivs i.

Man har ju lika roligt ändå oavsett om man är nybörjare eller inte :tummenupp

På samma sätt gör man ju med bankörningar med gatgrupper, inte f-n väljer du en grupp som du inte trivs i, är man ny kör man grön eller gul, när/om man får upp farten och kör snabbt så väljer man röd grupp, licencierade kör i vit grupp.

Att välja en grupp som är för snabb eller för långsam för dig själv gör det bara farligt för dig & dom andra.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras