GSXR1100R lista på rutinerade säkra förare

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har kört hoj i +20 år och har sett för många avåkningar i blandade grupper där ovana förare bromsat på sig och gått i diket, just detta har jag tröttnat på.

Eftersom jag ofta är reseledare så följer ett visst ansvar, jag gillar att köra i ett tempo som passar mig, dom som står på listan är folk som jag litar på och vill köra med, ingen som utmärker sig med att köra över sin egen förmåga och ingen som man måste vänta på i varje korsning.

Egotrippat kan tyckas men jag vill inte släpa med någon nybörjare i detta tempo eftersom risken är stor att någon synar diket.

Jag är väldigt mån om min egen och andras säkerhet, lika barn leka bäst.

Jag åker inga onsdagsgazz, jag åker inte heller med dom riktiga vildhjärnorna som kör mycket snabbare än mig.

jag kör ofta rundor på egen hand och trivs bra med det.

Jag bedriver ingen körskola, vill inte lära folk hur man kör ihjäl sig på krokiga småvägar.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Maverick_ou812 skrev:
En liten fråga Mr K.
Gynnar det forumet att man lägger upp en "Lista på personer jag trivs att köra med"?
Skapar det inte bara en masa onödig irritation?
Irritation över vad? Gör inte saken större än vad den är och var istället glad för allt gott som detta forum tillför, gnälleröv! Du behöver inte lägga näsan i blöt överallt (och ja, det kommer från rätt röv :D ).

Maverick_ou812 skrev:
Att man tycker det är roligare / trevligare / mysigare osv. osv att umgås med vissa människor är det väl ingen som säger emot? Så är det bara, från sandlådan och uppåt.
Just det, så låt då listan vara o njut av resten av utbudet istället...

Maverick_ou812 skrev:
Att denna tråden skulle vara ironisk har nog inte alla fattat, jo kanske ni som umgås regelbundet både med hojkörning och annars, men många (jag inkluderad) ser den som ett rent ställningstagande "för" och "emot" personer.

Iofs personer som Micke vill köra med men du spär ju själv på med din "Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R" signatur. Du är "inne" många andra är "ute". Känns det verkligen bra att ha det så?
Men så är det, den är ironisk med ett visst allvar. Allvaret ligger i att inte gnälla så fort man får en fis på tvären. Det här angår inte dig så varför hålla på o strula? Det har inget med dig att göra personligen, det har påpekats gång på gång på gång.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
MBGIRL skrev:
2. Har inte sagt att det är en trafikskola ni driver för det gör ju MrK här.
CorbenDallas skrev:
"Istället för att vara en tillgång som så himla erfarna och duktiga förare som ni tycker er vara". Låter som trafikskola för mig.
Muhahahahahahahahahahahah ni är för goa ..........

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hur gör vi med osäkra, orutinerade förare som snikar sig med på rundorna :confused:

Jag tycker att vi klubbar ner dem direkct :mad:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Undrar hur många som struntat i o få/ge... Ta... Sex ikväll.... Bara Precis för att skriva i denna tråden...

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Maverick_ou812 skrev:
Du känner alltså MBGIRL väl?

Då ska jag be om ursäkt precis som jag sa inledningsvis. Man måste få skämta med folk man känner, här precis som IRL.

Snabb i käften igen utan att ha koll på läget? Tja, kalla det att reagera på osakliga påhopp. Hur hade ditt inlägg sett ut om du inte hade känt henne?
Nu misstänkte jag att så var fallet och därför garderade jag mig, allt för att inte du skulle bli arg o sur på mig. Tror faktiskt det lyckades..? :va
Nä, det enda du lyckas med är att skapa irritation kring dig själv. Du uttalar dig utan att veta folks relation till varandra. Du tar för givet att Nappe Napsyl säger vad som helst till folk han inte känner. På så vis dömer du honom utan att veta varken bu eller bä. Varför inte lugna nerverna lite istället tills du får bättre koll på vem som känner vem och vad det är folk egentligen säger till varandra...
Att gardera sig hjälper inte...

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
AleX skrev:
Undrar hur många som struntat i o få/ge... Ta... Sex ikväll.... Bara Precis för att skriva i denna tråden...
Ja, du gjorde det väl precis. Stackars Lena Handén, hur ska hon klara sig utan??? :tungan

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
GSXR1100R skrev:
Jag bedriver ingen körskola, ....
Det gör du visst ..... Varför skulle vi ha laptimers när vi kör med dig annars? Sedan kommer killen som ska visa knäskrap i hörbyrondellen med kalla däck och asfalt ......

pusselipuss

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
CorbenDallas skrev:
Ja, du gjorde det väl precis. Stackars Lena Handén, hur ska hon klara sig utan??? :tungan
....

Vill du verkligen veta.... vlken sida jag har musen på.... :pannkyss

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr K skrev:
Det gör du visst ..... Varför skulle vi ha laptimers när vi kör med dig annars? Sedan kommer killen som ska visa knäskrap i hörbyrondellen med kalla däck och asfalt ......

pusselipuss
Jag vet ju att ni inte är lika korkade som mig och gör samma sak, det känns tryggt.

:pannkyss

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Mr K skrev:

pusselipuss
Känner du GSXR1100R eller? Annars tycker jag du är jättetaskig som hänger ut honom på det viset. Dessutom efter ett så sakligt inlägg som det där!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alla på listan kör bättre än höns.

Edit: utom Mr K.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo då
Bingo skrev:
Alla på listan kör bättre än höns.

Det där var väll varken sant eller vidare snällt? :mad:
Är inte det här ett öppet forum där man bör tänka sig för innan man drar alla över en kam. Kötthuve! :kocko

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Sorry flickor och pojkar.. nu ska jag lägga in GPS kartor :7peta sen ska jag sova....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rogerr skrev:
Det där var väll varken sant eller vidare snällt? :mad:
Är inte det här ett öppet forum där man bör tänka sig för innan man drar alla över en kam. Kötthuve! :kocko
Ja men förlåt då att man trampar på en öm tå. Nu har jag ändrat så det stämmer bättre mee sanningen. Nöjd nu herr gnällspik :arsele :mad:

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras