UPDATE!!
Har haft lite tid i mellandagarna att pilla med hojen...
Motorn är färdig och istoppad i ramen.
Efter moget övervägande och mycket tänk på för och nackdelar har jag bestämmt mig för att skrota idén om att ha turbon på "fel" håll.. Det blir helt enkelt inte bra, frigång mot framhjul kommer bli helt kass samt att det kommer bli mycket svårt att få turbinaxeln över oljenivån.
Men det största problemet blir anslutningnen mot ittercoolern.
Därför kommer intercoolern byggas om i anslutningarna och tryckrör + plenum skrotas. Nytt tryckrör och plenum skall tillverkas...
Nåja, nu när jag kom till skott med turbovridningsproblemen satte jag tigersågen i främre tvär-rambalken... Med den ut vägen fanns det ju LITE mer plats men jag tror ändå 750 ramen erbjuder mindre plats överallt, allt blit riktigt tight...
Började passa in turboflänsen där jag ville ha den och satte igång och knåpa ihop ett grenrör, har aldrig byggt ett inann men det var skitkul men mycket svårt/trångt.
Iom att jag ville ha turbon så högt upp som möjligt för att slippa oljeproblem och frigång mot framhjul så blev det en hel del trixande för att få in 1:ans och 4:ans cyl till turboflänsen men jag moddade fästena för oljekyl/IC så till slut fick jag till det.
Att få ihop 4st rör i flänsen och försöka fasa rören till att bli ett kryss och få till en spets inne i flänsen samtidigt som man vill få flödesriktningnen rakt ner i turbinhuset var svårare än jag trodde och det blev en hel del glipor att svetsa igen med TIG:en och fyfan va det slår sig lätt när det bara e punktat...
Svetsarna skall ändå slipas och poleras sedan (lär behövas då det inte är så snyggt på vissa ställen) men för att vara mitt första grenrör e jag grymt nöjd + att det var riktigt roligt att bygga...
EDIT: Kolla repotaget "Vad händer i garagen" i Bomermagazine Nr.1 -07