Jag skulle köra Gsxr eller honda om du skall köra gata, jag har en gsxr, väger din tjej mer än 70-80kg så tror jag 2-5mils turer är lagom, min väger lite mer och redan efter någon mil eller 2 gnäller hon. det gör ont o köra 50mil på alla dom där hojarna, gsxr har väl ställbara fotpinnar? (eller är det bara från 08a o framåt?).
Hur som, R6an är väl känd för o vara mindre bekväm och gsxr är känd för o vara den mest bekväma, jag kan lätt köra 4-5 timmar non-stop på min gsxr men helst inte motorväg non-stop, Svänger inte vägen så kan de börja göra ont i knäna då man inte rör sig tillräckigt mkt på hojen.
Skall du ha GSXR välj 2006, den är väldigt mycket nyare än en 04a,05a då det är en helt ny model med många uppgraderingar.
Ang honda: jag har ingen direkt erfarenhet mer än några få km körning på en sådan, den var trevlig men 600cc var inget för mig.
som längst kanske du kan räkna 4-5k mil om du vill ha en hoj som är allt annat än slutkörd, det beror ju på hur ägaren har använt hojen och servat den, jag har kört min gsxr 750 snart 1000mil i år, hade jag haft den från ny hade den haft närmare 7k mil på mätaren, nuvarande har den 2700-2800mil och känns nästan som en helt ny hoj, väldigt bra kvalite tycker jag.
men… Åk till en handlare som har någon av de modeller du är intresserad av och provsitt eller provkör (om du får) samtliga hojar för o känna vad som känns bäst för dig, eller du kanske har en kompis som vågar låna ut någon till dig som du kan provköra några mil o få en känsla för om just den modellen är något som intalar dig.
Sedan skriver du "första hoj" så skulle jag inte rekommendera en enda utav dom, skulle tagit en 600cc sport-toring hoj så som gsr600,hornet600,bandit600,fz6s. Kommer vara mkt mkt billigare i försäkring och den kommer att räcka i effekt i 1-2år utan problem samt sambon kommer sitta riktigt bra som passagerare. eller varför inte en honda vfr 800 vtec? ser grym ut, går bra, och du kanske blir såld för livet? ^^