Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
I mitt fall handlar det om min sambo och hennes exman. Han har utnyttjat henne, skamlöst och systematiskt på alla tänkbara sätt. Föreställ dig det värsta du kan tänka dig och lägg sen på 50% så kanske du börjar närma dig. inte minst eknomiskt, summorna han stulit från henne och lurat henne på uppgår till många miljoner vid det här laget. Dessutom har de barn ihop, ett faktum som han utnyttjar efter bästa förmåga då han stämmer henne på enskild vårdnad så fort hon inte gör som han vill. Dessutom får det aset både barnbidrag och underhållsbidrag då han är bofast förälder, och det enbart eftersom han drev henne till att i panik lämna hemmet av rädsla för sitt liv då han var våldsam mot henne. Hade hon tagit barnen med sig hade han polisanmält det som kidnappning, så hon fick vackert lämna sina barn hos honom och förlita sig på att rättsväsendet skulle hjälpa henne och dem. De dömde till hans fördel, trots att hon kunde bevisa allt han gjort mot henne, hans våldstendenser, hans uttryckliga hot mot henne och barnen och så vidare. Han fick dessutom huset de bodde i, som hon ensam betalat för, inklusive bohag då rätten bestämde att han hade större behov av det eftersom det var barnens hem. Så fort skilsmässan var slutgiltigt färdig sålde han huset och flyttade med barnen till en billig lägenhet och fick därigenom loss ytterligare någon miljon. Nu har de delad vårdnad, hon har umgänge varannan helg och hon betalar bidrag till honom. Häromveckan stämde han henne på ränta á ca 40kr (fyrtio svenska kronor) till följd av försenade underhållsbidragsutbetalningar, eftersom de har olika banker och hennes stående överföringar någon gång har infallit på helger varvid han har fått "sina pengar" en eller två dagar för sent. Hennes juridiska ombud råder henne att bara betala och se glad ut, för om hon bråkar så ser det dåligt ut för henne och då kanske han får enskild vårdnad... Om jag någon gång plötsligt försvinner från forumet så har jag antagligen tappat besinningen kring honom och hamnat i finkan, för med tanke på hur illa rättsväsendet värnar om offren så är det nära till att ta rättvisan i egna händer ibland.I fallet som sänkte mitt förtroende vann målsäganden, trots svajigt vittne och egna utsagor som ändrats tre gånger under resans gång. En oskyldig människa dömdes.
Last edited: