Jag hade aldrig varit så snäll.....
ganska exakt så kände jag oxå, dock tyckte jag inte det var läge.
Visst förtjänade han en omgång och/eller att fixa en ny hjälm till mej. Men att slå på honom och/eller hota hade kunnat sabba mer av min kväll än hans... Jag var ute med en kompis som hade sin sista kväll i stan pga flytt så prioriterade en trevlig kväll framför gubbjäveln. Men visst kom han för billigt undan.
Nu har han inte min hjälm längre i alla fall, tröstade lite i alla fall
Det var tamejfan den lamaste hämden jag hört talas om. Gubben snor en ny hjälm någonannanstans och din egen ligger i bitar obrukbar.
Du skulle backat över moppen några gånger istället. Du kunde väl åtminstone kört på den? Dessutom skulle du sagt ett och annat till burkgubben. Även om han inte fattar svenska så är jag säker på att du på ett lämpligt sätt skulle kunna kommunicera ditt ogillande.
En annan variant kanske hade varit att ta med sig hjälmen till sitt försäkringsbolag och få lite pengar för att köpa en ny?
Tror inte poliserna på platsen hade varit så imponerade om jag kört på, eller backat över moppen. Det var oxå en bidragande anledning till att jag inte heller käftade med gubben utan skrev gaffa-lappen istället... Dock kvartstår faktum att jag nu vet att det var han, och han inte vet vem jag är. Det kan var bra under nån framtida utgång... (vad gäller försäkring så har jag ingen som täcker hjälm
)
HAhAHAHAH, den där gubben har man sett mååånga gånger åka runt på sin fula moppe.
Han var förövrigt påväg att ta mina MC-handskar förra sommaren, tur man såg det och gick fram till hojen och fråga vafan han höll i mina handskar för. Fick inget direkt svar så jag ryckte till mig handskarna och sparka ut pantburkarna för han (omoget jag vet, men han fick bara lite att göra).
Fy fan, då e han ju ännu mera gubbjävel, vi kanske borde sno moppen i alla fall...
Humor måste gå före pengar. Pengar är bara elektroniska siffror.
Skulle vilja sett hans min
kul att några ser humorn i det i alla fall