Hämnd eller vad du vill kalla det...

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Det är en svår situation det där. Jag tror inte att det hade varit någon idé att anmäla det till polisen. De skiter i sånt och lägger ner utredningen innan den ens har börjat.
Att misshandla honom hade inte heller varit så smart.
Att paja din hjälm var säkert kul och kändes skönt men nu måste han ju sno en ny hjälm av en stackare.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2980215 Så du förstörde din egen hjälm och gav tillbaks den till honom? :va
Vilken hämnd!.... :dummer


En sak till jag inte fattade var varför du hade med dig hjälmen när du skulle drick den där malt-humle-drycken... :confused:
skulle du vilja ha på dig en hjälm som nån äklig gubbe åkt runt med i en vecka?

skitbra skrivet :D
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
skulle du vilja ha på dig en hjälm som nån äklig gubbe åkt runt med i en vecka?

skitbra skrivet :D

skulle alldrig komma på tal!
men intet ont anande bönepallsliftare... :fakta

nämen seriosa: jag skulle iaf inte känna mig nöjd med att vandalisera något som han har stulit från mig och ge tillbaks det. den va ju inte hans den var ju min liksom. bara jag som är med på vad jag pratar om? :va
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
klockrent gjort!:D kanske lite trist att det bara var du som blev lidande då det var din hjälm som först blev snodd och därefter parkerad på men ändå så jävla rätt gjort:tummenupp
sa gubben inte nåt när han hittade hjälmen sönderknycklad?:tungan

Jo han muttrade en del och såg förvirrad/besviken ut, sedan läste han lappen och såg sej omkring...

En sak till jag inte fattade var varför du hade med dig hjälmen när du skulle drick den där malt-humle-drycken... :confused:

Jag brukar ha hjälm då jag kör hoj. Körde hoj till festen. Hade alltså hjälmen med mej. (NEJ, jag skulle inte köra hem)


skulle alldrig komma på tal!
men intet ont anande bönepallsliftare... :fakta

nämen seriosa: jag skulle iaf inte känna mig nöjd med att vandalisera något som han har stulit från mig och ge tillbaks det. den va ju inte hans den var ju min liksom. bara jag som är med på vad jag pratar om? :va

hjälmen var för vidrig och risig för att ha som till bönepallsliftare. Vill ju inte låna ut en äckelhjälm till nån söt brud så hon luktar gubbe sen....

Jag fattar vad du menar med att jag sabbade min egen hjälm:gnissla Men jag fick i alla fall en tröst i det.... Mer tröst än jag hade fått av att slå på en redan utslagen människa, även om det var en gubbjävel! Hade knappast heller kunna tvinga av han pengar för hjälmen.... Nu vet han i alla fall vad jag tycker om att han snodde min hjälm, och han kan inte längre nyttja den.

Det är en svår situation det där. Jag tror inte att det hade varit någon idé att anmäla det till polisen. De skiter i sånt och lägger ner utredningen innan den ens har börjat.
Att misshandla honom hade inte heller varit så smart.
Att paja din hjälm var säkert kul och kändes skönt men nu måste han ju sno en ny hjälm av en stackare.

Kändes jävligt skönt!! Han skulle ju FAN inte ha min hjälm, men han BEHÖVER inte sno en ny för han hade en ful plasthjälm förut(lika ful som moppen) Sedan kanske han snor en ny i alla fall iofs...:huvet
 
Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2981010 skulle alldrig komma på tal!
men intet ont anande bönepallsliftare... :fakta

nämen seriosa: jag skulle iaf inte känna mig nöjd med att vandalisera något som han har stulit från mig och ge tillbaks det. den va ju inte hans den var ju min liksom. bara jag som är med på vad jag pratar om? :va
jo jag förstår. jag hade nog sabbat nått på moppen, typ luftat däcken eller dragit ut soppaslangen. såntdär jävla irriterande :)
och såklart mosat hjälmen
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...

Detta löstes med hjälp av att hjälmen lades mot en trottoarkant för att sedan får 2.600kilo Suv parkerad på sig. Sedan förseddes hjälmen med en bit gaffa-tejp med texten:

”Tack för att du snodde min hjälm, hoppas den har suttit bra, GUBBJÄVEL”

Hjälmen tillsammans med 2 pantburkar (sponsring till gubbens nästa hjälm?) lades sedan vid mopeden. 5 minuter senare kom ”Jävla-tjuvhelvete-till-burkgubbjävelmannen” tillbaka. Han läste lappen och försökte ”veckla ut” hjälmen(!).


HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA :yoparty :) :tungan :arsele :pannkyss :tummenupp


Fy fan så klockrent hahahaha . Va har du för suv??? hahahaha


///Micke
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Skön läsning!

Tycker du gjorde det ganska bra. Skönt att du tog ditt förnuft tillfånga och inte tog fram kettingen och sopat på honom - det hade varit sämre. Sen kanske du kunde gjort lite annorlunda och bättre. Det är svårt med alla varianter som finns. Ta tillbaka en sak går inte då begår du själv ett brott tyvärr.

Men du kunde gärna ha spillt öl/grogg (eller pissat i hjälmen).
Men minst pyst ut luften i däcket/däcken och slitit bort tändstiftkabel.
Samt kanske "lånat" hans pantburkar.

Hade varit kanon att få se filmen och hans min.
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Men vänta nu. I del II står det tydligt att "cirkus" återigen ska inmundiga drycken vi alla känner som öl. I del III står det att han är nykter och kör bil. Jag tror nog att han blev full och drömde alltihopa! :)

Skämt åsido..
Bra gjort. Hoppas bara inte gubbtjyven hade bytt alla sina burkar mot den där fina hjälmen och den verklige tjuven gick fri.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
...
Bra gjort. Hoppas bara inte gubbtjyven hade bytt alla sina burkar mot den där fina hjälmen och den verklige tjuven gick fri.


Eller att Cirkus vid första tillfället inte drack så mycket öl att han la hjälmen "på ett smart ställe" som sedan försvann ur minnnet tillsammans med promillen.... Lite skillnad på hittegods och stöldgods...
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA Va har du för suv??? hahahaha


Lincoln Navigator:)

Skön läsning!

Men du kunde gärna ha spillt öl/grogg (eller pissat i hjälmen).
Men minst pyst ut luften i däcket/däcken och slitit bort tändstiftkabel.
Samt kanske "lånat" hans pantburkar.
.

Kul att folk gillar storyn, Såklart ville man göra nåt mer "bus" men var inte läge då det var mycket folk i omlopp kring platsen där moppen stod, inte minst farbror blå..:gnissla


Skämt åsido..
Bra gjort. Hoppas bara inte gubbtjyven hade bytt alla sina burkar mot den där fina hjälmen och den verklige tjuven gick fri.



Finns vittnen, Jag har mest väntat på att se fanskapet nån kväll...
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag hade aldrig varit så snäll.
Hade antagligen plockat in gubben i en gränd och på ett bestämt sätt gjort klart för honom att han har exakt 3 dagar på sig att fixa fram vad nu hjälmen kostade ny, annars kommer jag och resten av mina hojåkande vänner sakta bryta vartenda ben i kroppen på honom.

Jag skiter i hans ekonomiska situation om jag ska vara ärlig. Mitt är MITT oavsett hur lite pengar han har.
 

njelger

Guest
Jag letar också lite efter själva hämnden. Jag har hört att det skall finans en sån här i tråden?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det var tamejfan den lamaste hämden jag hört talas om. Gubben snor en ny hjälm någonannanstans och din egen ligger i bitar obrukbar.

Du skulle backat över moppen några gånger istället. Du kunde väl åtminstone kört på den? Dessutom skulle du sagt ett och annat till burkgubben. Även om han inte fattar svenska så är jag säker på att du på ett lämpligt sätt skulle kunna kommunicera ditt ogillande.

En annan variant kanske hade varit att ta med sig hjälmen till sitt försäkringsbolag och få lite pengar för att köpa en ny?
 

Aaco

Finns bakom kameran
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Jäderfors
Hoj
utbytt mot barnvagn -09
:D :D :D
Många ”Jävla-tjuvhelvete-till-burkgubbjävelmannen" blev det......
*tar ju bara en halv minut och säga det*
:D :D :D
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Humor måste gå före pengar. Pengar är bara elektroniska siffror.

Skulle vilja sett hans min :D
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
HAhAHAHAH, den där gubben har man sett mååånga gånger åka runt på sin fula moppe.

Han var förövrigt påväg att ta mina MC-handskar förra sommaren, tur man såg det och gick fram till hojen och fråga vafan han höll i mina handskar för. Fick inget direkt svar så jag ryckte till mig handskarna och sparka ut pantburkarna för han (omoget jag vet, men han fick bara lite att göra).
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Jag hade aldrig varit så snäll.....

ganska exakt så kände jag oxå, dock tyckte jag inte det var läge. :gnissla Visst förtjänade han en omgång och/eller att fixa en ny hjälm till mej. Men att slå på honom och/eller hota hade kunnat sabba mer av min kväll än hans... Jag var ute med en kompis som hade sin sista kväll i stan pga flytt så prioriterade en trevlig kväll framför gubbjäveln. Men visst kom han för billigt undan.:huvet Nu har han inte min hjälm längre i alla fall, tröstade lite i alla fall:)

Det var tamejfan den lamaste hämden jag hört talas om. Gubben snor en ny hjälm någonannanstans och din egen ligger i bitar obrukbar.

Du skulle backat över moppen några gånger istället. Du kunde väl åtminstone kört på den? Dessutom skulle du sagt ett och annat till burkgubben. Även om han inte fattar svenska så är jag säker på att du på ett lämpligt sätt skulle kunna kommunicera ditt ogillande.

En annan variant kanske hade varit att ta med sig hjälmen till sitt försäkringsbolag och få lite pengar för att köpa en ny?

Tror inte poliserna på platsen hade varit så imponerade om jag kört på, eller backat över moppen. Det var oxå en bidragande anledning till att jag inte heller käftade med gubben utan skrev gaffa-lappen istället... Dock kvartstår faktum att jag nu vet att det var han, och han inte vet vem jag är. Det kan var bra under nån framtida utgång... (vad gäller försäkring så har jag ingen som täcker hjälm:huvet )

HAhAHAHAH, den där gubben har man sett mååånga gånger åka runt på sin fula moppe.

Han var förövrigt påväg att ta mina MC-handskar förra sommaren, tur man såg det och gick fram till hojen och fråga vafan han höll i mina handskar för. Fick inget direkt svar så jag ryckte till mig handskarna och sparka ut pantburkarna för han (omoget jag vet, men han fick bara lite att göra).

Fy fan, då e han ju ännu mera gubbjävel, vi kanske borde sno moppen i alla fall...:va

Humor måste gå före pengar. Pengar är bara elektroniska siffror.

Skulle vilja sett hans min :D

kul att några ser humorn i det i alla fall:D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top