Hämtade hoj idag, 85 mil tur/retur. Toyman
Fusk!
Hämtade hoj idag, 85 mil tur/retur. Toyman
skönt uteliggartips
Det står i manualen till snöfordonet "larven" att man kan isolera utsatta delar av kroppen med tidningar, knän och bröst är väl primärt och det är ett mycket bra enkelt överlevartips, man vet aldrig när det kan behlvas värt att ha med i bakhuvet.
Jag såg ett avsnitt med MacGyver häromnatten och han förselog att man skulle fylla tröjan med tallbarr!! för att det skulle isolera, mmmmmm bullshit macgyver, bullshit.
On my way.
Tåget går om 1 timme.
On my way.
Tåget går om 1 timme.
Du kommer att ha runt 7-8 plus hela resan.
Klä dig varmt och tänk på att ingen bilist väntar sig en hojåkare en sån här dag.
Grattis Toyman! du om någon behövde ju verkligen en hoj!
On my way.
Tåget går om 1 timme.
On my way.
Tåget går om 1 timme.
Jag förstår inte problemet?
#1: Ta på dig ett bra superunderställ. Det är en motorcyklists bästa vän oavsett väder. Ventilerar bra, lagom varmt, bekvämt och flexibelt. Sköna sockar är väl en no-brainer.
#2: Ta på dig en polotröja eller en vanlig tjocktröja (utan huva) samt ett par sköna mjukisbrallor utanpå det. Återigen, flexibelt men ändå varmt. Dubbla långkalsonger funkar också, men riktigt så kallt är det inte när det är 10 grader.
#3: Dra på dig ditt skinn eller allvädersställ. Kör du med ett helställ av skinn rekommenderar jag att du tar en jacka utanpå, ett plus om det är en vindtät jacka. Händerna brukar klara sig om man har ett par vettiga vintervantar av skinn. Glöm inte heller något om halsen.
#4: Kör!
Personligen så har jag inga som helst problem att köra när det är 10 grader med bara superunderstället, en tjocktröja och sedan skinnjacka och textilbrallorna utanpå det. Visserligen blir det väl inte 61 mil i motorvägshastighet men största delen av körningen handlar ändå om hastigheter över 100km/h.
Man får helt enkelt stanna regelbundet för att vila upp sig och dricka lite. Hjälper väldigt mycket.
Glad att jag fuskade minst 10 regnskurar hem de 42 milen! Jag är ju inte så hård! Toyman
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|