blom skrev:inte riktigt samma sak som KTM men grattis ialf
kollade oxå på hojarna, vore fint med en ny hoj
blom skrev:inte riktigt samma sak som KTM men grattis ialf
Kyckling skrev:Det där är första tecknet på ålderdom... Du har köpt en "vettig" motorcykel...
Snart ryker väl den sista Husan också till förmån för en Virago 535.
DU !!Kyckling skrev:Det där är första tecknet på ålderdom... Du har köpt en "vettig" motorcykel...
Snart ryker väl den sista Husan också till förmån för en Virago 535.
Just snackat massor med Freddie och det är han som tagit hand om hojen. Säger att den är i toppskick och det är en lugn (relativt sett) kille som kört den. Aldrig varit omkull osv. "Skulle gärna köra jorden runt med den" som han sa.blom skrev:vad begär du för 660:n då?
...och så trim**** och värsting**** med en öppnare ******* och lite småpill i toppen och kolvlucka och bla bla bla...Supermoto skrev:Kanske behåller den ett tag längre än jag tänkt. Det finns ju tonvis med godis till dem. PCIII, mängder med pipor osv osv. Fanns även en sänksats så att Åsa lättare kan köra den...
Första blir isf ett par kolfiberpipor och en upprensing av baken. Sen kanske 17" framhjul och en annan skiva fram.
Jag säger ju bara att det FINNS mängder med godis, inte att jag ska köpa det. Det jag kommer göra med den är bara det allra nödvändigaste, typ kolfiberpipor (för ljud och utseende som i originalutförande = skräp) och 17" framhjul (för att få på vettiga sulor)Kyckling skrev:...och så trim**** och värsting**** med en öppnare ******* och lite småpill i toppen och kolvlucka och bla bla bla...
Om du nu vill ha mer krut och räjsigare utseende varför inte köpa en värre på en gång?
Det blir både billigare och bättre i längden tror jag.
Och glöm inte: Oavsett hur mycket du putsar en gris så är det fortfarande en gris.
Jag ska åka is i vinter!!! Ska ringa Billy i morgon och se vad han har att erbjuda i däckväg. Lär ju inte hinna få några däck innan nyår, men men.TERMINATOR skrev:hur många ska åka is ??
Evil M skrev:Jag ska åka is i vinter!!! Ska ringa Billy i morgon och se vad han har att erbjuda i däckväg. Lär ju inte hinna få några däck innan nyår, men men.
Som sagt fortsätter det så här skulle man kunna lägga ispremieren i mellandagarna.
Det där skulle INTE jag lita på. Låter alldeles för optimistisk...TERMINATOR skrev:--------------------------------------------------------------------------------
Jag var på en isföreläsning på luleå universitet där var det en isforskare som sa att isens bärighet i ton är lika med tjockleken i dm upphöjt med två dvs:
1 dm = 1 ton = 1x1
2 dm = 4 ton = 2x2
3 dm = 9 ton = 3x3
osv
Detta är en förenklad tumregel som gäller vid bra is med viss marginal
hittade lite info
Supermoto skrev:Det där skulle INTE jag lita på. Låter alldeles för optimistisk...
Normal bil på ca1,5ton behöver då mellan 13 och 14cm is. Låter farligt
JaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaKyckling skrev:Jag har hört 1cm per 100kg vilket ju stämmer otroligt överens med Termos siffror.
Sen ska ju inte isen bära upp vikten mot luft utan ligger ju och flyter på vattnet.
Det är därför det håller med så pass tunn is.
(Jämförande tankeexempel: Lägg en tunn skiva is på golvet och ställ dig på så håller den. Lägg samma skiva is mellan två pallar och ställ dig på så brakar den ihop direkt).
Nä, inte egentligen. Det hittade jag bara på för att lura ut dig på för tunn is.Supermoto skrev:Jaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Är det alltså vatten UNDER isen
Det kördes på Axsjön både lördag och söndag.Tengil skrev:Kan tala om att en gubbe här på jobbet redan varit ute med sin is-racinghoj på Hjälmaren. Men det kom vatten genom isen efter första varvet så han skulle vänta lite till...
tänk om det är en vågdal under just där du står då :kockoKyckling skrev:Det är därför det håller med så pass tunn is.
(Jämförande tankeexempel: Lägg en tunn skiva is på golvet och ställ dig på så håller den. Lägg samma skiva is mellan två pallar och ställ dig på så brakar den ihop direkt).
då blir det jobbigt, tänk om det är en jätte vätte våg..crashtestdummy skrev:tänk om det är en vågdal under just där du står då :kocko
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|