Med oss eller skojonhoj-gänget eller?Supermoto skrev:TILL HELGEN SKA JAG KÖRA MIN EGEN HOJ
iofs på lånade hjul men vafan...
Ser inte varför det inte skulle vara samma sakKyckling skrev:Med oss eller skojonhoj-gänget eller?
Var åker du/ni då?!?Supermoto skrev:Ser inte varför det inte skulle vara samma sak
Bättre naturligtvis att åka på en bra bana och roligare att åka där det är lite folk. Du är väl inte folkskygg? Jag kan ta hand om dig om du är rädd
Det blir åka på Lördag förmiddag för min del.
Viken vid "udden" i Tegeludden. Åk förbi Glanshammar längs med E18 och sväng höger över E18 vid skylten Kärsta.raukroland skrev:Var åker du/ni då?!?
TERMINATOR skrev:Nu får jag ner foten i stöveln utan problem, men när jag knäpper den så gör det jävligt ont, hoppas att svullnaden går ner snart
Nackdelen med dem är att man inte får åka i "deras" vik utanför deras uppgjorda tider om jag förstått det rätt?Supermoto skrev:Ser inte varför det inte skulle vara samma sak
Bättre naturligtvis att åka på en bra bana och roligare att åka där det är lite folk. Du är väl inte folkskygg? Jag kan ta hand om dig om du är rädd
Det blir åka på Lördag förmiddag för min del.
Kyckling skrev:Nackdelen med dem är att man inte får åka i "deras" vik utanför deras uppgjorda tider om jag förstått det rätt?
Vilket kanske inte alltid passar.
Sen gör de ju rätt stora och snabba banor
(vilket funkar för mig som har en stor och snabb hoj och inte är feg på att gasa).
Men som inte passar folk med mindre hojar med cross-växellådor och låg drevning med en maxfart på kanske 110-120km/h.
Resonemanget om bana och folk går bort då "vi" blir ca 6-7st om alla kommer (8 med dig) och "vi" kan också fixa "koner" att slänga ut.
Naturligtvis kör jag gärna med Skojonhoj-folket om jag kan få till samåkning med nån.
(Bökigt när jag är själv då jag saknar både drag & kärra).
Vart ska Mario åka? Vill han hänga med oss eller är det några andra som ska ut också?erik skrev:Jag som trodde det skulle bli du och jag på en mysig tur på lördag...
Vad säger Fredrik & co? Har de något speciellt ställe de brukar åka på?
Kyckling skrev:Vart ska Mario åka? Vill han hänga med oss eller är det några andra som ska ut också?
Fredrik kan bara Söndag men "& co" verkade mer flexibla.
De har Söderhavet och Tisaren som hemmabana (den enda gång de varit ute ) men var inte främmande för att hänga på oss.
Vi skulle höras av på fredag kväll. (Förhoppningsvis vet vi mer hur vädret och framförallt temperaturen ser ut inför helgen).
erik skrev:Jag kör gärna på tisaren, fast söderhavet är väl också ok om nu isen är ok. För två veckor sedan var den definitivt inte ok enligt vissa...
Nu är min ljuddämpare både ompackad och ihopnitad, nu ska den monteras och en service utföras sen är jag klar för lite åkning. Servicen får bli imorgon efter jobbet om någon vill göra mig sällskap i garaget.
TERMINATOR skrev:bättre att åka på hjälmare där jag visade dej, söderhavet är farligt
Det är dåligt med is på söderhavet nu....erik skrev:Söderhavet är inte farligt. däremot är det lite rörligt vatten så det krävs mer innan det blir is där... Kan kolla med de som vet om det är ok att köra där nu.
Nordsjön? Där kan man inte åka... isbrytarna gör rännor för finlandsfärjorna därerik skrev:Jag tror du tänker på fel söderhav...
Det söderhav jag syftar på har "nordsjön" som närmaste granne, kan tyckas konsigt men så är det i Hällabrottet...
newstead skrev:Nordsjön? Där kan man inte åka... isbrytarna gör rännor för finlandsfärjorna där
@edit: Jag skulle nog välja mitt söderhav iaf
du skulle sålt abborrarna oxå.. behövde ju inte talat om att du dragit upp dom därerik skrev:Fast på sommaren är nordsjön trevlig också, letade golfbollar där som ung och gjorde några kronor på försäljning. Har även dragit upp abborrar på över kilot fast de släppte vi tillbaka, närheten till Sakab gör att man inte gärna äter fisken...
Tjae.Kyckling skrev:Nackdelen med dem är att man inte får åka i "deras" vik utanför deras uppgjorda tider om jag förstått det rätt?
Vilket kanske inte alltid passar.
Sen gör de ju rätt stora och snabba banor
(vilket funkar för mig som har en stor och snabb hoj och inte är feg på att gasa).
Men som inte passar folk med mindre hojar med cross-växellådor och låg drevning med en maxfart på kanske 110-120km/h.
Resonemanget om bana och folk går bort då "vi" blir ca 6-7st om alla kommer (8 med dig) och "vi" kan också fixa "koner" att slänga ut.
Naturligtvis kör jag gärna med Skojonhoj-folket om jag kan få till samåkning med nån.
(Bökigt när jag är själv då jag saknar både drag & kärra).
Supermoto skrev:Tjae.
Om du vill åka före 10 och efter 15 så är väl det upp till dig, haha. Det vill inte jag iaf.
Det är ju alltid mkt crossar med och kör så det är inga problem heller. Toppfart 110 finns väl ingen modern hoj som har!
Ska tala med killen som oftast fixar med körningar utanför ekeby-almby och se vad som går att göra där imorron. Känns mycket trevligare att köra där, nära stan, än åka långt bort till Tisaren. Tycker iaf jag.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|