här snackar VI motard

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
ni snackar som ni har förstånd till :hihi :hihi

byte av klossar är underhåll

Fast jag fattar inte vad nya klossar ska göra för nytta, du kör ju ändå så sakta att du inte behöver bromsa. :D

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
Fast jag fattar inte vad nya klossar ska göra för nytta, du kör ju ändå så sakta att du inte behöver bromsa. :D

precis för det är en bromskloss framför, man är ju rädd, man vet ju inte när du ska köra omkull och jag, vill inte köra över dej :hihi :hihi

Last edited:

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
Kan det vara till Parkeringsbromsen? :va

Fan Termo, ta dig en stadig sup innan du kör nästa gång så kanske du inte är så rädd längre. :tummenupp :D

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kyckling skrev:
Kan det vara till Parkeringsbromsen? :va

Fan Termo, ta dig en stadig sup innan du kör nästa gång så kanske du inte är så rädd längre. :tummenupp :D

får väl göra det, tror bara att det är att harva på och öka sakta

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Såg att teknis hade tävling inbokad 13 maj. Klasserna som körs är enligt Svemos hemsida 450,Open A+B, Rookie,Quad.

Jocke, vad är det för skillnad på Open B och rookie?

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
Såg att teknis hade tävling inbokad 13 maj. Klasserna som körs är enligt Svemos hemsida 450,Open A+B, Rookie,Quad.

Jocke, vad är det för skillnad på Open B och rookie?
Kan Open B vara för B-förare och Rookie för RIKTIGA amatörer (Såna som du och jag t.ex)? :va

Nä så är det nog inte men blir det en amatör-amatörklass så är det den jag tänker ställa upp i. :tummenupp :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Kan Open B vara för B-förare och Rookie för RIKTIGA amatörer (Såna som du och jag t.ex)? :va

Nä så är det nog inte men blir det en amatör-amatörklass så är det den jag tänker ställa upp i. :tummenupp :)

Jag har ju licens = B, men inom RR kallas man ju rookie då...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
kan det vara en prova på grupp och sen en B grupp

Funderar också på det. Jag som har licens borde alltså köra Open B, men om kycklo och termo ska köra blir det rookie/amatör. Jaja, snart kommer väl mario och reder ut detta.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Lägg ingen vikt vid vad som står på SVEMOs hemsida !
ALLA som kör måste ha licens, precis som i RR osv, sen om det är en årslicens eller engångs spelar ingen roll.

Klasserna är inte exakt bestämda men det kommer ges bra utrymme för alla att köra med extra fina möjligheter för Husafolk. Mer säger jag inte ännu. Det mesta är klart men inte fullt ut ännu.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
Lägg ingen vikt vid vad som står på SVEMOs hemsida !
ALLA som kör måste ha licens, precis som i RR osv, sen om det är en årslicens eller engångs spelar ingen roll.

Klasserna är inte exakt bestämda men det kommer ges bra utrymme för alla att köra med extra fina möjligheter för Husafolk. Mer säger jag inte ännu. Det mesta är klart men inte fullt ut ännu.

Med reglerna som infördes till denna säsong går det inte att lösa engångslicens utan att ha gått kurs va? Förra året kunda man väl lösa backlicens för ganska små pengar och sedan bara köra?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Med reglerna som infördes till denna säsong går det inte att lösa engångslicens utan att ha gått kurs va? Förra året kunda man väl lösa backlicens för ganska små pengar och sedan bara köra?
Exakt så. Orsaken till att det gick så lätt då var att backlicensen inte kräver nån kurs. Vi (jag) kommer försöka se till att enkla kurser kommer hållas kvällen före eller helgen före våra rejs.

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Det där med licens är ju ett problem om man kollar på priserna för RR-licensen t.ex.
Nästan 1000:- för kursen och ytterligare ca 2500:- för licensen.
(Om jag minns siffrorna rätt).

Betala över 3000:- för en licens så jag kan köra en tävling på kul är ju inte aktuellt direkt.

En kort genomgång av säkerhetsdelarna (Flaggor m.m) för en billig peng och sedan kunna lösa endagslicenser eller liknande vid tävlingstillfällena för en lika billig peng.
Ja då låter det intressant helt plötsligt. :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Det där med licens är ju ett problem om man kollar på priserna för RR-licensen t.ex.

Betala över 3000:- för en licens så jag kan köra en tävling på kul är ju inte aktuellt direkt.

En kort genomgång av säkerhetsdelarna (Flaggor m.m) för en billig peng och sedan kunna lösa endagslicenser eller liknande vid tävlingstillfällena för en lika billig peng.

Tror inte du hittar många licenskurser för under 1000-lappen längre, LMS är billiga men Karlskoga är dyra vill jag minnas. Vi gav bara 900 men har för mig att den kostade det dubbla året därpå.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kyckling skrev:

Men det är väl inte RR DU ska köra :va
Och vad jag tror inte en hel säsong heller?!

Alltså går du en kurs för Supermotolicens som inte kostar många hundringar och sen kan du lösa engångslicenser för 300:- per gång och åka, vara glad och se nöjd ut :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!