här snackar VI motard

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Du blev ju assnabb med en Laptimer på cykeln, jag tror på pallplats i sista hemmatävlingen.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
RookieSM skrev:
2315487 Du blev ju assnabb med en Laptimer på cykeln, jag tror på pallplats i sista hemmatävlingen.
hehe tror du det :) ja vi får se vad jag kan göra åt saken. men jag försöker intala mig själv att det skulle ha gått lite fortare med ett bättre bakdäck :) låter ialf bättre i min skalle om jag tänker så :tungan

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
2315709 hehe tror du det :) ja vi får se vad jag kan göra åt saken. men jag försöker intala mig själv att det skulle ha gått lite fortare med ett bättre bakdäck :) låter ialf bättre i min skalle om jag tänker så :tungan

Den psykologiska faktorn är icke att förakta. Finns tydligen en del rr-förare som alltid byter däck om de vurpat, det kan ju vara däckens fel... Så de vill väl inte åka runt på sulor de inte litar på.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
2315737 Den psykologiska faktorn är icke att förakta. Finns tydligen en del rr-förare som alltid byter däck om de vurpat, det kan ju vara däckens fel... Så de vill väl inte åka runt på sulor de inte litar på.
ja du ser.. jag dammade i baken rätt duktigt nere i dalen igår, men jag rätade styret och la några varv till i skaplig fart, man får ABSOLUT inte bli som stefan för då är det kört. man måste upp i sadeln igen. det var riktigt kul igår men satan så jobbigt i värmen. :3freak :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
2315743 ja du ser.. jag dammade i baken rätt duktigt nere i dalen igår, men jag rätade styret och la några varv till i skaplig fart, man får ABSOLUT inte bli som stefan för då är det kört. man måste upp i sadeln igen. det var riktigt kul igår men satan så jobbigt i värmen. :3freak :)

Jag hade tyvärr inte tid att närvara igår men har planerat in att träna både lördag och söndag. Då ska jag försöka hänga på låset 9:00 och köra så mycket jag bara orkar. Kommer köra även om det spöregnar.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
2315787 Jag hade tyvärr inte tid att närvara igår men har planerat in att träna både lördag och söndag. Då ska jag försöka hänga på låset 9:00 och köra så mycket jag bara orkar. Kommer köra även om det spöregnar.
det gör du rätt i :) själv är jag sugen att hänga på upp till östersund och köra i helgen. men det blir för mycket pengar just nu.. på söndag är det jag som är banchef :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
2315787 Jag hade tyvärr inte tid att närvara igår men har planerat in att träna både lördag och söndag. Då ska jag försöka hänga på låset 9:00 och köra så mycket jag bara orkar. Kommer köra även om det spöregnar.

09,00??? det räcker att va där vid 11.00 blir ju döttstrött endå

blom skrev:
2315812 det gör du rätt i :) själv är jag sugen att hänga på upp till östersund och köra i helgen. men det blir för mycket pengar just nu.. på söndag är det jag som är banchef :)

hur ska det gå?? hahahah du har ju aldrig varit på banan längre än till 12, du är ju så snabb därifrån

Last edited:

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
TERMINATOR skrev:
2315997 09,00??? det räcker att va där vid 11.00 blir ju döttstrött endå

hur ska det gå?? hahahah du har ju aldrig varit på banan längre än till 12, du är ju så snabb därifrån
ja hur ska det gå :) men herre gud vad tid jag har hunnit och lägga på banan om man nu ser till hur många timmar du har varit i depån :rolleyes: :D

tycker att man kan köra när man är där och inte stå och snacka skit i 3timmar för att sedan köra 30 min.. men det är mitt tycke :) säger inte att alla gör det men det är bra många som gör så.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
blom skrev:
2316043 ja hur ska det gå :) men herre gud vad tid jag har hunnit och lägga på banan om man nu ser till hur många timmar du har varit i depån :rolleyes: :D

tycker att man kan köra när man är där och inte stå och snacka skit i 3timmar för att sedan köra 30 min.. men det är mitt tycke :) säger inte att alla gör det men det är bra många som gör så.

Mmm så kan det va, tänk om det inte fanns sånna som mej som vill tugga i depån.......och inte ställde upp så mycket för klubben vid olika tillfällen...
undrar hur det skulle se ut då, det är nog tur att vi oxå finns

Last edited:

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
TERMINATOR skrev:
2316055 Mmm så kan det va, tänk om det inte fanns sånna som mej som vill tugga i depån.......och inte ställde upp så mycket för klubben vid olika tillfällen...
undrar hur det skulle se ut då, det är nog tur att vi oxå finns
jag sa inte DU :) alla kör så mycket dom vill. men är man där kl 09,00 och kör konstant så kan man åka hem kl 10,00 och vara skit nöjd och riktigt slut oxå :död
sen kan det ju faktiskt vara riktigt trevligt att stå och tugga oxå ibland :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
2316139 ska varken erik eller onda-martin köra i örebro i sep :confused:

Har inte funderat så långt än...

blom skrev:
2316116 jag sa inte DU :) alla kör så mycket dom vill. men är man där kl 09,00 och kör konstant så kan man åka hem kl 10,00 och vara skit nöjd och riktigt slut oxå :död
sen kan det ju faktiskt vara riktigt trevligt att stå och tugga oxå ibland :)

Jag snackar mest skit för att jag är trött/otränad och måste vila ofta... :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
2316288 såg han inte på sidan????
Det står att han är anmäld, har du sett nåt som vi inte sett :confused:

Erik (i första hand) -> Linus står uppskriven som träningsledare på lördag men han är bortrest då. Kan du (dela gärna med nån) vara träningsledare då?? Du är av nån anledning inte uppskriven alls i listan vad jag kunde se (kan ha missat). Är du uppskriven så betrakta det gärna som ett byte.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
2316679 Det står att han är anmäld, har du sett nåt som vi inte sett :confused:

Erik (i första hand) -> Linus står uppskriven som träningsledare på lördag men han är bortrest då. Kan du (dela gärna med nån) vara träningsledare då?? Du är av nån anledning inte uppskriven alls i listan vad jag kunde se (kan ha missat). Är du uppskriven så betrakta det gärna som ett byte.

Jag är nog inte uppskriven på listan eftersom jag inte är medlem i TMC, kör ju för KMF denna säsong. Jag kan vara ansvarig på lördag. Det fanns synpunkter på att köra och vara ansvarig på samma gång va? Så jag delar gärna med någon eftersom jag tänkt köra också... Finns ingen att dela med så tar jag det själv.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
2316696 Jag är nog inte uppskriven på listan eftersom jag inte är medlem i TMC, kör ju för KMF denna säsong. Jag kan vara ansvarig på lördag. Det fanns synpunkter på att köra och vara ansvarig på samma gång va? Så jag delar gärna med någon eftersom jag tänkt köra också... Finns ingen att dela med så tar jag det själv.

Du är en guld-KallesKaviar-kille :pannkyss :tummenupp :)

Man kan ju tänka sig att de som löst årskort har ett visst intresse i att det är träning...

Termo kommer ut lite senare på lördag vad jag förstod, han skulle visst vara bakis. Han kanske ställer upp då...

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
dom som varit träningsledare så här långt har kört själva som demoner, så det borde väl inte vara några problem för dig heller erik.

såg martin nu på listan :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
2316718
Du är en guld-KallesKaviar-kille :pannkyss :tummenupp :)

Man kan ju tänka sig att de som löst årskort har ett visst intresse i att det är träning...

Termo kommer ut lite senare på lördag vad jag förstod, han skulle visst vara bakis. Han kanske ställer upp då...

Jag kan ringa dig lite senare för att få mer info om var nycklar finns och vad man behöver göra mer än att öppna, ta betalt och se till att det flyter som det ska.

blom skrev:
2316734 dom som varit träningsledare så här långt har kört själva som demoner, så det borde väl inte vara några problem för dig heller erik.

såg martin nu på listan :)

Så har det varit, men jag tror det var gnäll om detta och jag tycker själv att man som ansvarig ska fokusera på den uppgiften i första hand. Finns sedan utrymme att dela på uppgiften är det ju ok att köra också.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...