här snackar VI motard

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
blom skrev:
2324944 då måste ni ha tränat längre än till kl 13,00 för jag åkte hem kl 12,40 och då satt alla och vilade i skuggan och inte hade du kört några 40 min då :tungan
Han hade hojen stod på tomgång i depån för att få tid på mätaren. :fakta

Jag fick ihop ca 45 minuter körtid, hade nog blivit 20 till om det inte varit så sabla varmt.
Frågan är ju vad man hade för kroppstemperatur när det var som värst? :brinnerup

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Kyckling skrev:
2325258 Han hade hojen stod på tomgång i depån för att få tid på mätaren. :fakta

Jag fick ihop ca 45 minuter körtid, hade nog blivit 20 till om det inte varit så sabla varmt.
Frågan är ju vad man hade för kroppstemperatur när det var som värst? :brinnerup
På åsen var det perfekt mulet fram till sista passet, då först bröt solen igenom. :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
crashtestdummy skrev:
2326477 kanske lite segt att köra i trettio km/h när du ska på tävling i tex. Östersund :3freak

Får man ens köra med den på vägen? Eftersom den säljs utan belysning antar jag att den är oreggad... Eller behöver inte 30-kärror vara reggade?

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
2326673 Får man ens köra med den på vägen? Eftersom den säljs utan belysning antar jag att den är oreggad... Eller behöver inte 30-kärror vara reggade?
Båtkärror behöver inte vara reggade.
Men det måste ha belysning (tror jag).

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
belysning är bara att montera på, finns ljusramp på jula för några 100ingar, har skickat mail till jula om den går att regga in den som eu släp

erik skrev:
2326673 Får man ens köra med den på vägen? Eftersom den säljs utan belysning antar jag att den är oreggad... Eller behöver inte 30-kärror vara reggade?

med ljus på borde den räknas som eu släp

http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=695302398&pf_id=SE-603012&dept_id=

http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=695302398&pf_id=SE-609990&dept_id=

Kyckling skrev:
2326769 Båtkärror behöver inte vara reggade.
Men det måste ha belysning (tror jag).

är den inte reggad så är det 30 km som gäller

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
2326893 belysning är bara att montera på, finns ljusramp på jula för några 100ingar, har skickat mail till jula om den går att regga in den som eu släp

med ljus på borde den räknas som eu släp

http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=695302398&pf_id=SE-603012&dept_id=

http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=695302398&pf_id=SE-609990&dept_id=

är den inte reggad så är det 30 km som gäller

Gissningsvis är det inte bara att montera på ljus och kalla den för eu-kärra. Är modellen inte avsedd att vara reggad måste du nog krångla en del med det. Ska du bara ha den som mc-kärra är det nog bättre med ett mc-släp.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
2327062 Gissningsvis är det inte bara att montera på ljus och kalla den för eu-kärra. Är modellen inte avsedd att vara reggad måste du nog krångla en del med det. Ska du bara ha den som mc-kärra är det nog bättre med ett mc-släp.

japp tror det med men det är värt att kolla upp då den här skulle bli billigare, regbesiktning kostar drunt 1500 spänn, och då är man snart uppe i samma pengar som en beg edre vagn kostar.

alt är att fulköra dvs bara hålla sig till 30 km men det är ju ingen hit kanske

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
2327153alt är att fulköra dvs bara hålla sig till 30 km men det är ju ingen hit kanske

Suger nog ganska rejält, funkar dåligt till banan i Örebro och katastrofalt om du ska åka längre...

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...