här snackar VI motard

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
TERMINATOR skrev:
2342895 jaghar laglapp så det är bara att komma ut så fixar vi det på 10 min, stefan är kung på däck, gärna samtidigt som han försöker sälja bil:lol :lol

hade oxå 15/40, men den känndes lite trött då, 14/40 känndes mycket bättre, mycket rappare men då blev den för långsam på rakan, slängde nu på 38 bak vilket borde vara typ mitt emellan så får vi se hur den beter sig, nästa år ska den bli 6 växlad
Kan nog fungera tills du hittar farten skiljer 1.7% mot 40/15.
Men sedan tycker jag att du drevar om. Snart kör du ifrån Blom, han verkar vara inne i en svacka......

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Stoffy skrev:
2343167 Kan nog fungera tills du hittar farten skiljer 1.7% mot 40/15.
Men sedan tycker jag att du drevar om. Snart kör du ifrån Blom, han verkar vara inne i en svacka......

ja det kommar jag lätt göra när jag har lika många växlar som han har:gnissla :gnissla :hihi :hihi

IRONI:tummenupp

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Gick träningen bra? Det kom en rejäl skur på motorvägen i alla fall men det verkade vara lokalt så ni kanske klarade er?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Stoffy skrev:
2343167 Snart kör du ifrån Blom, han verkar vara inne i en svacka......
jafan jag vet inte vad det är.. får inte till det alls längre.. man kanske skulle göra som vi snackade om ialf. folkrace, billigt och bra:(

erik skrev:
2344033 Gick träningen bra? Det kom en rejäl skur på motorvägen i alla fall men det verkade vara lokalt så ni kanske klarade er?
regnade som fan i 1timma ungefär men vi körde och det var rätt kul :)

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
blom skrev:
2344060 jafan jag vet inte vad det är.. får inte till det alls längre.. man kanske skulle göra som vi snackade om ialf. folkrace, billigt och bra:(

regnade som fan i 1timma ungefär men vi körde och det var rätt kul :)
Skojade ju bara med dig, fick ladda på ordentligt idag för att du inte skulle hänga med.
Har du anmält dig till strängnäs ännu?

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Stoffy skrev:
2344460 Skojade ju bara med dig, fick ladda på ordentligt idag för att du inte skulle hänga med.
Har du anmält dig till strängnäs ännu?
inte riktigt än.. har inte kollat klart till 100%. är som sagt va sugen som fan.. men om jag inte kör strängnäs så kanske det finns någon som vill låna ut en laptimer till mig under lördagen:rolleyes: :D kommer ialf åka och kolla i strängnäs på söndag.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
2345957 inte riktigt än.. har inte kollat klart till 100%. är som sagt va sugen som fan.. men om jag inte kör strängnäs så kanske det finns någon som vill låna ut en laptimer till mig under lördagen:rolleyes: :D kommer ialf åka och kolla i strängnäs på söndag.
Vore helt outstanding om nån av er som ska glo på söndag säljer lotter oxå:tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det kommer inte hända, vi tar självklart med dem för att använda på plats. Så det är lika bra att du hänger på och kör, välj bort Eskilstuna istället.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
äntligen, ska fixa lite med den i morgon, snygga till skärmar och kolla så hojen passar osv:tummenupp :tummenupp

Bifogat

• IMG_1592.jpg
    IMG_1592.jpg
    91.2 KB · Visningar: 52

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
blom skrev:
2346729 stefan stefan, mackan mackan ingen som vill låna ut... blink blink ;)
Du får låna den i strängnäs, men som "mackan" säger så är det vid tävling som vi har störst nytta av laptimern..

Annars snackade jag med Ola Eifrem och han har två st laptimers som inte är tingade, samma modell som jag har, han vill ha 2500kr st.
Micron Light TG

Någon som är intresserad?

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
RookieSM skrev:
2347192 Grattis!! Vi vet alla att det är en sån du drömt om! :tummenupp

hehe jappjapp, ska lacka om skärmarna i dag dom blir nog svarta eller mörkblåa

blom skrev:
2346729 stefan stefan, mackan mackan ingen som vill låna ut... blink blink ;)

du kan låna min casio, den är vattentät till 50 m och kan räkna sekunder, skit bra är den:tummenupp :tummenupp

Last edited:

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
RookieSM skrev:
2346881 Det kommer inte hända, vi tar självklart med dem för att använda på plats. Så det är lika bra att du hänger på och kör, välj bort Eskilstuna istället.
tyvär så har jag en del tider att passa på söndag som jag inte kan rubba på. det är ju tydligen slut vid 16,00 tiden då om allt går som det ska.

Stoffy skrev:
2347383

Annars snackade jag med Ola Eifrem och han har två st laptimers som inte är tingade, samma modell som jag har, han vill ha 2500kr st.
Micron Light TG

Någon som är intresserad?
har du föresten fått fart på din igen? verkar som att den krånglat en del eller har jag fattat saken fel? man ser ialf siffrorna jäkligt bra när man kör:tungan :tummenupp

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
2349153 sådär nu har jag skickat upp styret en bit så nu får vi se om det gör någon 10del

Jag tror det kan göra 2 tiondelar, jag har lagat punka det kan nog göra flera sekunder...:D

Eller lagat och lagat... Krängde av skiten men hittade inget hål, fyllde slangen med luft och lade den i vatten men det bubblade inte någonstans. Även ventilen tätar som den ska, det finns ju ventilhattar som trycker ur luft om man skruvar på dem för hårt (hade inte termo en sån på sin TT?) men mina är "normala". Krängde tillbaka allt och efter en längre stund var däcktrycket fortfarande samma. Det måste vara kycklo som luftat däcket.:D

Fattas bara att det är tomt tills på lördag...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tittade igenom anmälningarna till Sverigecupen i September och noterade att det endast är två platser kvar i Rookie och Open. Är det nån som vill köra är det bäst att ni anmäler er nu :peta

http://teknismc.se/supermotard/anmalan/anmalda2006.html

Kan iofs tänka mig att ett par av de anmälda inte dyker upp men det är ändå inte många platser kvar...

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
2349462 Jag tror det kan göra 2 tiondelar, jag har lagat punka det kan nog göra flera sekunder...:D

Eller lagat och lagat... Krängde av skiten men hittade inget hål, fyllde slangen med luft och lade den i vatten men det bubblade inte någonstans. Även ventilen tätar som den ska, det finns ju ventilhattar som trycker ur luft om man skruvar på dem för hårt (hade inte termo en sån på sin TT?) men mina är "normala". Krängde tillbaka allt och efter en längre stund var däcktrycket fortfarande samma. Det måste vara kycklo som luftat däcket.:D

Fattas bara att det är tomt tills på lördag...

på min tt va det ventilhattens o-ring som låg och tryckte på ventilen, jag har laglappar i bilen om du skulle behöva

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka