här snackar VI motard

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
Stefan skrev:
2482703 Efter dagens besök på Täby så insåg man ju att Lc4-an kanske inte är det roligaste man kan åka på, så om man lyckas bli av med den så kommer ju den kniviga frågan: Vad ska man åka på istället???
Husaberg 450/650, Ktm 660/525/625(o allt va de nu heter), Yamaha 450, Honda CRF m.m. It`s a djungle

Hur mycket smidigare är 450 kontra 650???
Vad får man för 50-60000:-???

Vill gärna ha nått lv-reggat om man nu skulle få för sig att ta en sväng utanför banan vid tillfälle

Min 525:a är gatreggad, brukar köra endel uppe på kilsberget. Får dreva om den bara så att jag inte tokvarvar ur den hela tiden men det funkar alldeles utmärkt. Det trista är bara servicen, får serva den efter varje gång jag har varit ute. Men vad tar det ? max 30 min och sedan är hojen redo att köras igen. Drevningen som jag körde på banan med var 15/42, visserligen var det lite väl högt drevat, fick nästan aldrig använding för 4:an men den funkar på landsväg ocskå, jag klarar i alla fall inte köra fortare än 120 på grus, vettet säger ifrån.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Stefan skrev:
2482703Hur mycket smidigare är 450 kontra 650???
Vad får man för 50-60000:-???

Jag har bara provat en 450 men det var stor skillnad, dock var den av årets modell och av annat fabrikat så hur mycket som berodde på cc och hur mycket som berodde på det andra vet jag inte.

crashtestdummy skrev:
2484137 En Yamaha R1 från 02... typ.

Förstör inte Stefan, vi har ju äntligen börjat få ordning på pöjken.:tungan

Last edited:

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Kyckling skrev:
2484687 Du får den här t.ex: Husaberg till salu
Men den vettefasen om jag skulle våga köpa... Den är ju både bankörd och vurpad... :D

En sån här kanske? http://www.blocket.se/vi/9391988.htm?ca=8_s :rolleyes:

Vettigt alternativ om du vill köra mycket gata/grusväg: http://www.blocket.se/vi/9475637.htm?ca=8_s

Prova att söka på blocket, det går att ställa in prisintervall.
Jättesmidigt. :tummenupp

Snackade med Linus på Täby men han var inte intresserad av ett byte:va

Och varför skaffa en XT när jag redan har en blysläde???

jag har kollat på Blocket men vet inte riktigt vad jag vill så därför frågade jag de allvetande motardgudarna i den här tråden

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
En fråga, på 525an finns det en oljeplugg på undersidan som är försänkt. Hur najrar man en sån ? Hur ser det ut på husorna ? :va

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
-=Alex=- skrev:
2484830 En fråga, på 525an finns det en oljeplugg på undersidan som är försänkt. Hur najrar man en sån ? Hur ser det ut på husorna ? :va

Min har bara en plugg och det är en vanlig 6-kantsbult. Försänkt? Finns det bara tillräckligt med plats mellan blocket och skruvskallen är det bara att borra i pluggen och dra najtråd till lämplig del på t.ex. motorn eller ramen. Kolla med blom, han kör ju också KTM och har säkert samma konstruktion på sin.

Last edited:

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
erik skrev:
2484837 Min har bara en plugg och det är en vanlig 6-kantsbult. Försänkt? Insex då eller?
Japp en insex som är försänkt, och det finns ingen plats för tråden heller. :confused: Tack för tipset, ska fråga Blom :)

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
-=Alex=- skrev:
2484848 Japp en insex som är försänkt, och det finns ingen plats för tråden heller. :confused: Tack för tipset, ska fråga Blom :)

Förresten, var det du som var med som funktionär förra helgen, nyss skaffat motard, köpt mc-släpet av Johan/Terminator m.m? Bara såg jag vet om du är den jag tror du är...

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
erik skrev:
2484873 Förresten, var det du som var med som funktionär förra helgen, nyss skaffat motard, köpt mc-släpet av Johan/Terminator m.m? Bara såg jag vet om du är den jag tror du är...

Japp det är jag :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
-=Alex=- skrev:
2484830 En fråga, på 525an finns det en oljeplugg på undersidan som är försänkt. Hur najrar man en sån ? Hur ser det ut på husorna ? :va
Just den slipper du att najja, det är allmänt vedertaget även om det borde gå. Stoffy lekte besiktningshitler på en tävling i somras så jag blev tvungen att borra två ännu mindre och jävligare insexpluggar, tror jag har ca 0,3 mm gods kvar bredvid hålen.. :)

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
TERMINATOR skrev:
2484904 hade du träningsvärk idag???

visst är det skoj

Japp, gissa om, kunde knappt ta mig ut och cykla med frugan i dag :)
Att det är skoj, Jo jag stack till jobbet kl 13 med ett smile som gick till öronen :D Har aldrig varit så glad någon gång på väg till jobbet en lördag :)

Släpet är kalasbra, Tackar :D

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
2484934 Just den slipper du att najja, det är allmänt vedertaget även om det borde gå. Stoffy lekte besiktningshitler på en tävling i somras så jag blev tvungen att borra två ännu mindre och jävligare insexpluggar, tror jag har ca 0,3 mm gods kvar bredvid hålen.. :)

Mina insexskruvar till oljefilterlocket är borrade (och dom är inte heller jättestora), det var tur det för i Linköping krävde de att jag skulle naja dem, dock var det bara jag som fick det kravet på mig...

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
RookieSM skrev:
2484934 Just den slipper du att najja, det är allmänt vedertaget även om det borde gå. Stoffy lekte besiktningshitler på en tävling i somras så jag blev tvungen att borra två ännu mindre och jävligare insexpluggar, tror jag har ca 0,3 mm gods kvar bredvid hålen.. :)

Nice, låter som en plugg man inte önskar att den fastnar :)

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Fan va skönt att de e lite action hos er! Jag & Peter tänkte titta upp nästanästa helg (7-8), är det träningar då och finns de nånstans att sova över?

KTMen måste ju testas på grus med. :D

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...