här snackar VI motard

Zandrah

Guest
RookieSM skrev:
2472988 Det ska vara 23 grader och sol på lördag, den som inte kommer och kör då är dum, man vet aldrig hur många fler chanser som kommer.

Jag hade lätt gjort det om jag kunnat, jag kör för att det är kul så vad gör det att tävlingssäsongen är slut. :)

Perfekt väder för stubbrace mao! :) Ska försöka riffa igång gamle Sukkan o ta några varv :banana
(Bara "hemske"-Martin fixar ett gärde...:7peta )

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
RookieSM skrev:
2472988 Det ska vara 23 grader och sol på lördag, den som inte kommer och kör då är dum, man vet aldrig hur många fler chanser som kommer.

Jag hade lätt gjort det om jag kunnat, jag kör för att det är kul så vad gör det att tävlingssäsongen är slut. :)

jag ska träna både lör o sön, nu kan man snart inte träna på tisdagar, 19.15 igår va det så mörkt att det inte skulle gått att köra

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
RookieSM skrev:
2472049 Lasse ville i Knutstorp men de ville inte ens ta emot hans ansökan där nere.

HA, HA, typiskt Lasse att vilja köra den enda tävlingen där dom inte tillät wildcards :)

Last edited:

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Zandrah skrev:
2473309 Perfekt väder för stubbrace mao! :) Ska försöka riffa igång gamle Sukkan o ta några varv :banana
(Bara "hemske"-Martin fixar ett gärde...:7peta )
Suckan bor inte i Örebro antar jag?
Annars vet jag var det finns trevliga människor med gärden som inget hellre vill
än att få hjälp att fräsa upp dem. :)

Zandrah

Guest
Kyckling skrev:
2473729 Suckan bor inte i Örebro antar jag?
Annars vet jag var det finns trevliga människor med gärden som inget hellre vill
än att få hjälp att fräsa upp dem. :)

:nicka Ja Kylling, du har alldeles rätt. Sukkan bor hemma i Askersund o jag vågar inte visa upp den utomsocknes, haha.
Får hoppas att det även i södra Närke finns trevliga människor som vill ha hjälp att fräsa upp gärden.
Dock är inte jag så bra på just det där fräsandet, hehe.. Det överlåter jag till dom stora pojkarna med dom stora hojarna.. Som inte behöver ta nytt grepp om rullen för att det ska hända nåt :gnissla

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
TERMINATOR skrev:
2473361 jag ska träna både lör o sön, nu kan man snart inte träna på tisdagar, 19.15 igår va det så mörkt att det inte skulle gått att köra

Dom säljer kepsdioder på biltema bara montera ett par på hjälmen så gåre :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tyvärr är supermototräningen inställd på söndag (24/9) pga bil-i-snöre-tävling.

Annars öppet som vanligt :tummenupp

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Supermoto skrev:
2480818 Tyvärr är supermototräningen inställd på söndag (24/9) pga bil-i-snöre-tävling.

Annars öppet som vanligt :tummenupp
De dära Bil-i-snöre-gubbarna måste ju vara rätt vassa på att trimma och finjustera sina små motorer...
De får ju upp en leksaksbil med fingerborgsstor kolv i över 330km/h(!)
(Det är ju det hela sporten handlar om, vem som är bäst på att trimma skiten ur en motor).

Så, är det ingen som ens tänkt tanken att be dem titta på sin motardmotor?
Vem vet hur många hästar de där gubbarna kan trolla fram... :D

Man kan utan att ljuga säga att vi haft världseliten i motortrimmning på plats i Täby. :) :tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Kom och kör, träning precis som vanligt imorgon.
Tror tex att det är Bloms tur nu, inte blev du väl mätt av en tävlingsvinst? ;)

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Efter dagens besök på Täby så insåg man ju att Lc4-an kanske inte är det roligaste man kan åka på, så om man lyckas bli av med den så kommer ju den kniviga frågan: Vad ska man åka på istället???
Husaberg 450/650, Ktm 660/525/625(o allt va de nu heter), Yamaha 450, Honda CRF m.m. It`s a djungle

Hur mycket smidigare är 450 kontra 650???
Vad får man för 50-60000:-???

Vill gärna ha nått lv-reggat om man nu skulle få för sig att ta en sväng utanför banan vid tillfälle

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Ska det vara lv-reggat blir det bara europeiska hojar kvar och kommer du mest köra på Örebrobanan så är 650 inte att tänka på, på sistone har jag nog inte hört någon som inte tycker 450 är roligare. Och varför vara som alla andra, köp en Husqvarna. :) Såg en 510 på blocket som gått 70 mil.

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
RookieSM skrev:
2482144 Och komma lite halvrisig som förra gången? ;)

Halvrisig :) gick ju inte osvänga äns:p. Enda gången de funka bra va på åland, men då vart de ganska lungt för min del iaf. Har faktiskt ont i ena fot leden sedan ja flög över styret :yoparty

Är de värt o beställa en ny slir koppling?? har lite svårt o bestämma mej hur de ska bli de kostade ganska mkt dock.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Last edited:

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Stefan skrev:
2482703 Efter dagens besök på Täby så insåg man ju att Lc4-an kanske inte är det roligaste man kan åka på, så om man lyckas bli av med den så kommer ju den kniviga frågan: Vad ska man åka på istället???
Husaberg 450/650, Ktm 660/525/625(o allt va de nu heter), Yamaha 450, Honda CRF m.m. It`s a djungle

Hur mycket smidigare är 450 kontra 650???
Vad får man för 50-60000:-???

Vill gärna ha nått lv-reggat om man nu skulle få för sig att ta en sväng utanför banan vid tillfälle
Det första du ska fundera ut är hur förhållandet gatåkning vs banåkning ser ut.
Mycket gata och lite bana nån gång ibland, då kanske en 660 är vettig (eller 625 om du vill ha elstart).
Ska du å andra sidan köra mycket bana men även kunna ta en liten tur på landsväg ibland så kan Husaberg eller liknande vara vettigt.
(Aprilias hojar är ju tyvärr dyra än så länge då de inte funnits så länge).

Men sen finns det ju folk som använder Husabergare som brukshoj på landsväg så visst går det... MEN DET ÄR INTE RÄTT. :D

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
RookieSM skrev:
2482934 Hur mycket kostar den? Är den dyr kan jag tipsa om http://www.suterracing.ch/forge/shop.cgi?cmd=browse&category=50 för 5900 kr ca. Företaget bygger MotoGP hojar mm så det är absolut inga skitgrejor. Handlas nog lämpligast genom Stuart på http://www.aliceracing.com/ så slipper man moms mm.

Dumt att fråga mig också, jag tycker den är värd varenda krona. :) Visst är den dyr men när du tröttnar på den får du tillbaks det mesta.

Får nog bli en iaf tror jag :D

http://www.break.com/movies/travis_pastrana_double_backflip.html

Pastranas double backflip, för er som itne sett, glaen grabb de där

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...