Jag ska skicka mail till Svemo med förslag på 5-10 tvångsuppklassningar. Uppklassningspoängsystemet funkar ju inte än, inte i verkligheten. Jag tror vi som varit med i alla tävlingar har betydligt bättre koll på vilka som är snabba på riktigt.
RookieSM skrev:2470748Många gånger är våran klass störst och att det inte är ännu fler är nog för att många nybörjare tror att Rookie går fort. Så tar man bort de snabbaste tror jag fler vågar vara med, det sista lilla glappet i fart mellan toppen i rookie och a-klasserna tror inte jag försvinner förrän de blir uppklassade och får snabbare förare att jaga.
Varför skulle konkurrensen bli hårdare nästa år om ingen klassas upp? Det är nog bara Lasse som har tillräckligt med uppklassningspoäng. Vet du många gamla crossrävar som tänkt börja?
Självklart går det fortare och fortare men det blir ju inte hårdare om antalet förare minskar.TERMINATOR skrev:2471074klart det blir värre nästa år, gämför tiderna från den här tävlingen i lördags med den första i våras så får du se, det är ganska stor skillnad
Vist är ni många gånger fler men många gånger väldigt få. Lite orolig för att arrangörer slutar anordna Rookie race då det är för få som dyker upp. Problemet finns ju även för A förare. Där märks det ju ännu mer då underlaget av förare ska täcka två klasser.RookieSM skrev:2470748Många gånger är våran klass störst och att det inte är ännu fler är nog för att många nybörjare tror att Rookie går fort. Så tar man bort de snabbaste tror jag fler vågar vara med, det sista lilla glappet i fart mellan toppen i rookie och a-klasserna tror inte jag försvinner förrän de blir uppklassade och får snabbare förare att jaga.
Varför skulle konkurrensen bli hårdare nästa år om ingen klassas upp? Det är nog bara Lasse som har tillräckligt med uppklassningspoäng. Vet du många gamla crossrävar som tänkt börja?
Jag tycker att det är för stort steg från B till A för att tvångsuppklassa dessa förrare. Förhoppningsvis ser vi en ökning på antalat förare i samtiliga klasser tills närsa år. Då skulle man kunna införa B-heat för dom som inte kvalade in.RookieSM skrev:2471143Så hur tycker du att man ska göra, alla får välja fritt vad de ska köra?
För min egen del kvittar det för jag vet att även om de snabbaste klassar upp sig så dyker det alltid upp någon ny som är lika snabb. Jag räknar med att vara mittfältare oavsett vilket.
De bästa vore väl om man hade en klass för de som satsar och vill bli bäst och en för de som är snabba men kör lite sporadiskt mest på kul och sen en för oss rookiesar, men som sagt, något sådant underlag finns inte.
Det känns som jag låter negativ men jag är faktiskt glad så misstolka mig inte, vill bara diskutera.
Edit: De gångerna vi är få kostar det ofta apmycket att vara med, jag skulle gärna se ett pristak.
Och Anderstorp vilket gör hälften av SM tävlingarna.RookieSM skrev:2471342Visst är steget för stort men de kör redan idag snabbare än botten i A. Enda gångerna A haft stora startfält är vid SM och bara i Örebro och Östersund har inte alla tillåtits starta i A-final, vid andra tävlingar är det knappt så det fyller två-tre startled så jag tror snarare att alla A-förare som går att uppbringa behövs.
Det var tänkt att det skulle komma ut en 85cc kille idag och köra motard men skinnstället kom inte med posten som lovat.TERMINATOR skrev:2471415
tänk er själva hur skarmigt vore det inte att ha knatte supermoto träningar på täby, precis som i motorcrossen
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|